Novice

Dogovor o zmanjšanju izpostavljenosti hrupu stoječih vlakov

7. 2. 2018 zjutraj so se na železniški postaji Borovnica sestali predstavniki Občine Borovnica na čelu z županom Bojanom Čebelo, predstavniki SŽ, med katerimi sta bila tudi Dušan Žičkar, direktor SŽ Vleka in tehnika d.o.o. in Matjaž Kranjc, direktor SŽ Infrastruktura d. o. o., ter pobudnik Civilne iniciative proti hrupu železniškega prometa Milan Nolimal.  Župan Bojan Čebela je pozdravil navzoče in izpostavil, da hrup železniškega prometa v občini predstavlja problem, ki se ga je potrebno resno lotiti, ne da bi pričakovali, da bodo vsi problemi takoj rešeni, predvsem seveda ne tisti, ki jih lahko rešijo le obnova in rekonstrukcija železniške proge in posodobitev voznega parka SŽ.  Navzoči so si potem s perona za potniški promet ogledali problem hrupa stoječega železniškega prometa.

G. Nolimal je izpostavil, da bi se lahko večji del tega problem rešil enostavno z ustavljanjem kompozicije tovornih vlakov  dobrih 100 metrov pred izvoznim signalom nameščen na koncu postaje. Še bolje pa bi bilo, če bi lokomotive dalj časa čakajočih kompozicij v času čakanja izklopile agregate.

Direktor SŽ ViT d. o. o. Dušan Žičkar je razložil, da so v voznem parku SŽ še vedno tudi lokomotive, ki morajo ob izklopu hladiti nekatere vitalne dele lokomotive, kar je glavni vir hrupa. Kompozicije, ki nenačrtovano stojijo morajo biti tudi v stalni pripravljenosti na takojšnji odhod. Nenazadnje pa večji del lokomotiv nima avtonomnega gretja in hlajenja kabin za strojevodje, tako da je obratovanje agregatov ob nizkih ali visokih temperaturah potrebno tudi iz tega razloga. Izklop agregata je torej mogoč le v primerih, ko gre za v naprej znan daljši postanek vlaka, hkrati pa to dopuščajo tudi vremenske razmere.

Po izmenjavi mnenj in predlogov so predstavniki SŽ predlagali naslednjo rešitev:
SŽ bodo v prihodnje zagotovile, da bo čim večji delež  tovornih vlakov, ki čakajo na železniški postaji Borovnica, čakal v smeri proti Verdu, kar pomeni, da bodo vključeni agregati s hrupom manj obremenjevali prebivalce. Vlaki, ki bodo čakali v smeri proti Ljubljani, pa se bodo zaustavili takoj, ko bo kompozicija v celoti prešla kretnico, za kar bo vzpostavljena ustrezna komunikacija med strojevodjem in osebjem daljinskega upravljanja železniške postaje. S tem bo večina lokomotiv vlakovnih kompozicij, ki bodo čakale v smeri proti Ljubljani, locirana zunaj območja, na katerem njihov hrup najbolj vpliva na življenje prebivalcev. Rešitve se bodo začele izvajati s 15. 2. 2018.

Predstavniki občine in civilne iniciative so  z zadovoljstvom sprejeli predlagane rešitve in se obvezali, da bodo spremljali njihovo izvajanje in učinke le tega ter o vsem skupaj obveščati pristojne na SŽ.

V zvezi s problematiko vožnje vlakovnih kompozicij, ki jih vlečejo hrupne starejše dizelske lokomotive pa so predstavniki SŽ pojasnili, da gre za t. i. nabiralni vlak, ki v nočnem času pobira izpraznjenje oz. na novo naložene tovorne vagone na železniških postajah. Ker ti vagoni stojijo tudi na tirih, nad katerimi ni električne napeljave za vleko, je uporaba dizelskih lokomotiv nujna. Nočni čas pa je z vidika logistike prevozov najbolj optimalen. SŽ sicer načrtujejo tudi nabavo novih dizelskih lokomotiv, pri katerih je raven emisij hrupa podobna z lokomotivami z električnimi agregati, vendar bo minilo vsaj še pet let, preden bodo te lokomotive tudi dejansko prišle na slovenske tire.

Predstavniki SŽ so predstavnike občine  Borovnica seznanili  možnostjo pridobivanja nepovratnih sredstev s strani Ministrstva za infrastrukturo za vgradnjo protihrupnega stavbnega pohištva ob železniških progah.

Ostale novice

11. 12. 2018
Zakaj je med boljši od sladkorja?

Med se večinoma uporablja kot nepredelano živilo, uporablja pa se tudi v živilsko predelovalni industriji kot sladilo. Uporabljajo ga tudi zaradi okusa in viskoznosti, predvsem pri proizvodih, ki temeljijo na žitaricah.   Zaradi enkratne sestave se prebava medu pri človeku razlikuje od prebave drugih vrst sladkorjev. Med vsebuje predvsem enostavne sladkorje, ki jih naše telo lahko direktno izkoristi. Če ga primerjamo z belim sladkorjem, ima med manjši vpliv na količino glukoze v krvi, in to predvsem zaradi visoke vsebnosti fruktoze. Raznolikost medu lahko s pridom izkoristimo pri pripravi raznovrstnih jedi in napitkov. Za vsak okus lahko kaj najdemo. (več …)

10. 12. 2018
Velik prispevek borovniških jamarjev k vzpostavitvi drugega najglobljega jamskega sistema v Sloveniji

Ta vikend so bili Ana MakovecMitja Mršek (Jamarski klub Borovnica) in Aleš Štrukelj – Klamfa (Jamarsko društvo Rakek, a živi v Borovnici) najbolj zaslužni za vzpostavitev pomembne povezave v breznu Hudi Vršič s Črnelskim breznom na Rombonskih podih. S povezavo smo dobili jamski sistem globine 1391 metrov, kar ga uvršča na 2. mesto v Sloveniji.

Ani, Mitji in Alešu vse čestitke za dosežek in pogum, pohvala pa tudi v imenu župana Bojana Čebele celotnemu klubu in njegovemu vodstvu.

7. 12. 2018
Ustanovna seja Občinskega sveta Občine Borovnica v novi sestavi
V sejni sobi Občine Borovnica so se 6. 12. 2018  na ustanovni seji, ki jo je vodil najstarejši med njimi, Ciril Menartsestali novo izvoljeni občinski svetniki. Po poročilu predsednice volilne komisije  Bojane Mazi je komisija za potrditev mandatov v sestav Peter Črnilogar, dr. Peter Svete in Marko Žitko, obravnavala pritožbo svetniškega kandidata Boštjana Zakrajška, sprejela njegove argumente glede neustrezne oblike poročila občinske volilne komisije, a pritožniku ni ugodila, ker za to po mnenju komisije niso bili podani vsebinski razlogi.

(več …)

5. 12. 2018
Po poteh obrambe samostojnosti Republike Slovenije

Zveza veteranov vojne za samostojno Slovenijo bo izdala zbornik »Po poteh obrambe samostojnosti Republike Slovenije«, ki bo vseboval vse lokacije pomnikov oboroženih spopadov v osamosvojitveni vojni leta 1991, označene in opisane s podatki, ki bodo omogočali samostojen obisk in hkrati veteransko pohodniško transverzalo.
V zborniku bo poleg že obstoječih pomnikov na Vrhniki tudi pomnik spominskemu bojnemu znaku Sinja Gorica 27.6.1991, ki smo ga morali še postaviti. Dogodku, ko je diverzantski vod Vrhnika iz formacije 53. Območnega štaba TO RS na mino ujel tank JLA, pripisujemo veliko pomembnost za nadaljevanje vojne na Vrhniki, morda tudi v Sloveniji.

sobota
15
December
PONTORSREČETPETSOBNED
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
današnji dan
dan z dogodkom

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!