Novice

Dogovor o zmanjšanju izpostavljenosti hrupu stoječih vlakov

7. 2. 2018 zjutraj so se na železniški postaji Borovnica sestali predstavniki Občine Borovnica na čelu z županom Bojanom Čebelo, predstavniki SŽ, med katerimi sta bila tudi Dušan Žičkar, direktor SŽ Vleka in tehnika d.o.o. in Matjaž Kranjc, direktor SŽ Infrastruktura d. o. o., ter pobudnik Civilne iniciative proti hrupu železniškega prometa Milan Nolimal.  Župan Bojan Čebela je pozdravil navzoče in izpostavil, da hrup železniškega prometa v občini predstavlja problem, ki se ga je potrebno resno lotiti, ne da bi pričakovali, da bodo vsi problemi takoj rešeni, predvsem seveda ne tisti, ki jih lahko rešijo le obnova in rekonstrukcija železniške proge in posodobitev voznega parka SŽ.  Navzoči so si potem s perona za potniški promet ogledali problem hrupa stoječega železniškega prometa.

G. Nolimal je izpostavil, da bi se lahko večji del tega problem rešil enostavno z ustavljanjem kompozicije tovornih vlakov  dobrih 100 metrov pred izvoznim signalom nameščen na koncu postaje. Še bolje pa bi bilo, če bi lokomotive dalj časa čakajočih kompozicij v času čakanja izklopile agregate.

Direktor SŽ ViT d. o. o. Dušan Žičkar je razložil, da so v voznem parku SŽ še vedno tudi lokomotive, ki morajo ob izklopu hladiti nekatere vitalne dele lokomotive, kar je glavni vir hrupa. Kompozicije, ki nenačrtovano stojijo morajo biti tudi v stalni pripravljenosti na takojšnji odhod. Nenazadnje pa večji del lokomotiv nima avtonomnega gretja in hlajenja kabin za strojevodje, tako da je obratovanje agregatov ob nizkih ali visokih temperaturah potrebno tudi iz tega razloga. Izklop agregata je torej mogoč le v primerih, ko gre za v naprej znan daljši postanek vlaka, hkrati pa to dopuščajo tudi vremenske razmere.

Po izmenjavi mnenj in predlogov so predstavniki SŽ predlagali naslednjo rešitev:
SŽ bodo v prihodnje zagotovile, da bo čim večji delež  tovornih vlakov, ki čakajo na železniški postaji Borovnica, čakal v smeri proti Verdu, kar pomeni, da bodo vključeni agregati s hrupom manj obremenjevali prebivalce. Vlaki, ki bodo čakali v smeri proti Ljubljani, pa se bodo zaustavili takoj, ko bo kompozicija v celoti prešla kretnico, za kar bo vzpostavljena ustrezna komunikacija med strojevodjem in osebjem daljinskega upravljanja železniške postaje. S tem bo večina lokomotiv vlakovnih kompozicij, ki bodo čakale v smeri proti Ljubljani, locirana zunaj območja, na katerem njihov hrup najbolj vpliva na življenje prebivalcev. Rešitve se bodo začele izvajati s 15. 2. 2018.

Predstavniki občine in civilne iniciative so  z zadovoljstvom sprejeli predlagane rešitve in se obvezali, da bodo spremljali njihovo izvajanje in učinke le tega ter o vsem skupaj obveščati pristojne na SŽ.

V zvezi s problematiko vožnje vlakovnih kompozicij, ki jih vlečejo hrupne starejše dizelske lokomotive pa so predstavniki SŽ pojasnili, da gre za t. i. nabiralni vlak, ki v nočnem času pobira izpraznjenje oz. na novo naložene tovorne vagone na železniških postajah. Ker ti vagoni stojijo tudi na tirih, nad katerimi ni električne napeljave za vleko, je uporaba dizelskih lokomotiv nujna. Nočni čas pa je z vidika logistike prevozov najbolj optimalen. SŽ sicer načrtujejo tudi nabavo novih dizelskih lokomotiv, pri katerih je raven emisij hrupa podobna z lokomotivami z električnimi agregati, vendar bo minilo vsaj še pet let, preden bodo te lokomotive tudi dejansko prišle na slovenske tire.

Predstavniki SŽ so predstavnike občine  Borovnica seznanili  možnostjo pridobivanja nepovratnih sredstev s strani Ministrstva za infrastrukturo za vgradnjo protihrupnega stavbnega pohištva ob železniških progah.

 

Ostale novice

20. 9. 2018
Akcije urejanja otroškega igrišča pri Športnem parku Borovnica

Maloštevilni, a marljivi in dobrovoljni prostovoljci, ki se jim je z velikim navdušenjem pridružila tudi njihova mladež, so se v sredo 19. 9. 2018, s sklopu akcije Očistimo Slovenijo 2018 udeležili urejanja otroškega igrišča pri Športnem parku Borovnica. Zasadili so okrasno grmičje, z barvo na novo premazali dve klopi ter postavili novo igralo – cevne zvonove. Igrišče je bogatejše tudi za novo stojalo za 7 koles ter komplet klopi in mize. Čez približno mesec dni sledi še zasaditev 10 okrasnih dreves ter obnova dveh klopi in igral.

20. 9. 2018
SKUPINA OSNOVNOŠOLCEV SPOZNAVALA UPORABO ZLOŽLJIVIH KOLES ZA VSAKDANJA POTOVANJA V LJUBLJANO IN PO NJEJ
Sedem učencev 8. razreda OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica se je v četrtek, 20. 9. 2018, v spremstvu učitelja Klemna Jevnikarja in člana UO LKM Andreja Klemenca, v sklopu ETM 2018 odpravilo spoznavat, kako se lahko za učinkovito potovanje združujeta zložljivo kolo in vlak, ob tem pa so se seznanili tudi z dobrimi praksami urejanja kolesarjem in pešcem prijazne infrastrukture v središču Ljubljane.

(več …)

19. 9. 2018
Z EU sredstvi do konca leta 2021 do povezave za kolesarje in pešce Borovnica – Pako

S potrditvijo Dokumenta identifikacije investicijskega projekta »Kolesarska povezava Borovnica – Pako«, so občinski svetniki omogočili, da občina do konca leta 2023 izkoristi 622.000 € nepovratnih sredstev iz kohezijskih sredstev EU in proračuna RS (v razmerju 85% : 15%) za gradnjo na 970.000 € ocenjene 3,5 km dolge povezave za kolesarje in pešce med središčem Borovnice (Molkov trg) in mejo z občino Brezovica pri naselju Pako. Ta sredstva si je občina zagotovila s pravočasno vložitvijo vloge na poziv RRA LUR za prijave projektov na področju kolesarskih povezav, ki povezujejo urbana središča v LUR med seboj ali pa z bližnjimi podeželskimi naselji. Pogoj za samostojno prijavo projekta je bila tudi sprejeta Celostna prometna strategija, ki je bila sprejeta konec letošnjega februarja.

(več …)

sobota
22
September
PONTORSREČETPETSOBNED
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
       
današnji dan
dan z dogodkom

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!