Novice

Končan proces priprave CPS Občine Borovnica

S predstavitvijo procesa in dokumenta, ki je v njem nastal ter žrebanjem in podelitvijo nagrad sodelujočim občanom, se je 6. 2. 2018, v prostorih OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica, končal skoraj pred letom dni začeti proces priprave Celostne prometne strategije (CPS) Občine Borovnica. Občina se ga je  ob strokovni pomoči podjetja Locus – prostorske rešitve d. o. o., lotila z namenom, da pride do dokumenta, ki bo podlaga  za bolj varne in udobne prometne povezave v njej, bolj pestro izbiro načina s katerim občani dostopajo do najbolj pogostih prometnih ciljev v občini ter bolj pogosto izbiro tistih načinov, ki krepijo zdravje in ne povzročajo emisij hrupa, onesnaževal zraka in toplogrednih plinov.  Obenem smo  želeli izpolniti enega od ključnih pogojev za možnost kandidiranja na razpisih za kohezijska sredstva EU in sredstva iz proračuna Republike Slovenije, namenjena trajnostni mobilnosti.

Proces priprave CPS Občine Borovnica

Marca lani je župan Bojan Čebela imenoval Odbor za pripravo CPS Občine Borovnica v katerem so sodelovali Andrej Podržaj kot predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, Krune Stevanovski kot občinski urbanist, Dean Stipančič kot predstavnik MIRED, Viljem Jereb kot predstavnik Policijske postaje Vrhnika, Matevž Snoj v imenu koncesijskega upravljavca občinskih cest JP KPV d. o. o., mag. Jernej Nučič in Andrej Klemenc v imenu občinske uprave, Dajana Jovanović kot predstavnica OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica in Blaž Kovač kot predstavnik staršev. Slednji je poleti 2017 izstopil, v delo odbora pa sta se vključila Bojan Kovačević in Vlado Žerjav.  Pri delu odbora sta sodelovali Nina Lipušček iz podjetja Locus in Milena Marega iz Centra za vodenje participativnih procesov. Obe sta sodelovali tudi pri pripravi in vodenju štirih tematskih posvetov z občani ter pri pripravi vseh gradiv in samega predloga CPS Občine Borovnica.

Občani so bili z napovedmi in potekom dogodkov seznanjeni preko medobčinskega glasila Naš časopis, preko spletnega portala Moja občina ter preko spletne in FB strani občine Borovnica, na kateri so objavljena tudi vsa poročila in gradiva.

Poleg udeležbe na  javnih razpravah o namenu in procesu priprave CPS Borovnica (23. 3. 2017), stanju prometa v občini in zasnov treh scenarijev mobilnosti (25. 4. 2017),  osnutku vizije mobilnosti v občini Borovnica (20. 6. 2017) ter obravnavi osnutka akcijskega načrta za izvedbo vizije (19. 9. 2017) so občani pri oblikovanju strategije lahko sodelovali tudi v aprilu 2017 preko ankete o stanju prometa in mobilnosti v občini ter konec leta 2017 preko ankete o    ustreznosti vizije občine na področju prometa in mobilnosti.

 

Ključne ugotovitve in scenariji razvoja prometa in mobilnosti v Občini Borovnica

Ključne ugotovitve glede stanja prometa v občini so, da cest v občini ne primanjkuje in da v občini ni zastojev ter večjih težav s parkiranjem vozil, da pa so tako regionalna kot občinske ceste preozke, slabo vzdrževane ter na številnih mestih neustrezno speljane in nepregledne, zato so potrebne temeljite in celovite obnove ter v številnih primerih tudi rekonstrukcije. Zaradi dokaj številnih ter relativno hitrih in udobnih vlakov ima javni potniški promet proti Ljubljani zelo velik delež pri prevozu na delo in izobraževanje, njegove storitve pa občani ocenjujejo kot solidne, vendar potrebne izboljšanja. Občani pa so zelo nezadovoljni z zelo omejenimi možnostmi javnega potniškega prevoza proti Vrhniki. Prav tako kot neustrezno ocenjujejo tudi prometno kulturo, poleg varnosti kolesarjev in pešcev pa kot največjo vrednoto ocenjujejo hiter in ekonomičen JPP ter udobnost in hitrost potovanja ter dostopnost do pomembnih ustanov in ciljnih točk v občini. Glede slednje glavne kritike niso namenjene omejenim možnostim parkiranja v neposredni bližini, temveč neustreznemu oz. prekratkemu času obratovanja pošte, banke in knjižnice, pa tudi trgovin v občini.

Analize podatkov so pokazale, da so se v zadnjih desetih letih kljub občutnem povečanju prebivalstva in nekoliko manjšem povečanju registriranih motornih vozil prometne obremenitve cest nekoliko zmanjšale, se je pa za dobrih 20% povečalo število potnikov na vlakih v Ljubljano in iz Ljubljane. Trend povečane rabe osebnih motornih vozil pa se je začel ponovno vzpenjati leta 2015. Izboljšala se je tudi prometna varnost in sicer ne toliko kar se tiče števila prometnih nesreč nasploh, temveč predvsem zmanjšanja števila prometni nesreč z mrtvimi in huje poškodovanimi udeleženci. V zadnjih treh letih ni bila zabeležena nobena tovrstna nesreča.

Pri pripravi CPS Občine Borovnica so bili oblikovani trije scenariji. Vsi vključujejo temeljito izboljšanje cestne infrastrukture. V t. i. ničelnem scenariju je to tudi vse, scenarij 1 pa v prid večje pretočnosti in krajših potovalnih časov predvideva gradnjo obvozne ceste ob Borovniščici med regionalno cesto in Dražico, kar bi omogočilo tudi uvedbo enosmernega prometnega režim v večjem delu vaškega jedra Borovnice. Izgradnja obvozne ceste pa bi zahtevala od 2 -3 milijone €, zato je realizacija odvisna od sicer ne najbolj obetavnih možnosti državnega sofinanciranja. Scenarij 2 pa stavi ob posodobitvi cest predvsem na izgradnjo ustrezne infrastrukture za kolesarje in pešce, izboljšanje možnostim JPP, zlasti z uvedbo fleksibilnega JPP »na klic« do Vrhnike ter spremembo potovalnih izbir in navad v prid večjemu deležu hoje, kolesarjenja in JPP ter kombinacij le teh. V vseh scenarijih ima ustrezno mesto tudi elektrifikacija cestnega prometa oz. izgradnja infrastrukture za polnjenje e-vozil.

Predlog CPS Občine Borovnica je 6. 2. 2018 obravnaval in potrdil Odbor za pripravo CPS Borovnica.

 

Kaj sledi?

Na   26 redni seji, bo 22. 2. 2018,  Predlog CPS Občine Borovnica obravnaval in predvidoma potrdil Občinski svet Občine Borovnica.
V kolikor bo temu tako bomo na  osnovi CPS Občine Borovnica v letu 2018:
• pristopili k vlogi za sofinanciranje izgradnje parkirišča P+R pri železniški postaji Borovnica s kapaciteto 99 parkirnih mest za osebne avtomobile in kolesarnico za 40 koles;
• v okviru Dogovora za razvoj regij 2014-2020 kandidirali s projektom izgradnje povezave za kolesarje in pešce med središčem Borovnice in Pakom;
• kandidirali na aktualni razpis Ministrstva za infrastrukturo, ki omogoča urejanje površin za kolesarje in pešce, postajališč JPP in izgradnjo kolesarnic.

Ostale novice

20. 9. 2018
Akcije urejanja otroškega igrišča pri Športnem parku Borovnica

Maloštevilni, a marljivi in dobrovoljni prostovoljci, ki se jim je z velikim navdušenjem pridružila tudi njihova mladež, so se v sredo 19. 9. 2018, s sklopu akcije Očistimo Slovenijo 2018 udeležili urejanja otroškega igrišča pri Športnem parku Borovnica. Zasadili so okrasno grmičje, z barvo na novo premazali dve klopi ter postavili novo igralo – cevne zvonove. Igrišče je bogatejše tudi za novo stojalo za 7 koles ter komplet klopi in mize. Čez približno mesec dni sledi še zasaditev 10 okrasnih dreves ter obnova dveh klopi in igral.

20. 9. 2018
SKUPINA OSNOVNOŠOLCEV SPOZNAVALA UPORABO ZLOŽLJIVIH KOLES ZA VSAKDANJA POTOVANJA V LJUBLJANO IN PO NJEJ
Sedem učencev 8. razreda OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica se je v četrtek, 20. 9. 2018, v spremstvu učitelja Klemna Jevnikarja in člana UO LKM Andreja Klemenca, v sklopu ETM 2018 odpravilo spoznavat, kako se lahko za učinkovito potovanje združujeta zložljivo kolo in vlak, ob tem pa so se seznanili tudi z dobrimi praksami urejanja kolesarjem in pešcem prijazne infrastrukture v središču Ljubljane.

(več …)

19. 9. 2018
Z EU sredstvi do konca leta 2021 do povezave za kolesarje in pešce Borovnica – Pako

S potrditvijo Dokumenta identifikacije investicijskega projekta »Kolesarska povezava Borovnica – Pako«, so občinski svetniki omogočili, da občina do konca leta 2023 izkoristi 622.000 € nepovratnih sredstev iz kohezijskih sredstev EU in proračuna RS (v razmerju 85% : 15%) za gradnjo na 970.000 € ocenjene 3,5 km dolge povezave za kolesarje in pešce med središčem Borovnice (Molkov trg) in mejo z občino Brezovica pri naselju Pako. Ta sredstva si je občina zagotovila s pravočasno vložitvijo vloge na poziv RRA LUR za prijave projektov na področju kolesarskih povezav, ki povezujejo urbana središča v LUR med seboj ali pa z bližnjimi podeželskimi naselji. Pogoj za samostojno prijavo projekta je bila tudi sprejeta Celostna prometna strategija, ki je bila sprejeta konec letošnjega februarja.

(več …)

sobota
22
September
PONTORSREČETPETSOBNED
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
       
današnji dan
dan z dogodkom

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!