Novice

DEKD in TKD 2017 v občini Borovnica v znamenju odnosa med vodo in železnico na Ljubljanskem barju

V sklopu Dnevov evropske kulturne dediščine in Tedna kulturne dediščine 2017 smo v občini Borovnica, v sodelovanju z OŠ dr. Ivana Korošca in HUD Karel Barjanski izvedli predavanje o vodi in železnici na Ljubljanskem barju ter ogled ostankov “vodovodne” železniške tehniške dediščine. Geslo, pod katerim so letos potekali DEKD in TKD je namreč bilo “Voda – od mita do arhitekture”. Pri nas smo to temo obravnavali skozi prizmo tihe, a uničujoče moči vode, ki je dejansko uničila kar se gradbenih in arhitekturnih vidikov tiče največjim rimskim akvaduktom podoben Borovniški viadukt ter skozi odvisnost prvotne parne železniške vleke in njen doprinos do izgradnje prvih vodovodov tudi na območju naše občine.

V četrtek, 28. 9. 2017 je v svojem predavanju o nastanku Ljubljanskega barja oz. preobrazbi nekoč plitkega jezera in močvirja v barje in kulturno krajino, kot jo poznamo danes, na še vedno napačen, tehnicističen pogled na vodo opozoril direktor Krajinskega parka Ljubljansko barje g. Andrej Kastelic. Nazorno je pojasnil paradoks, da se prav zaradi nadaljnjega izsuševanja Ljubljanskega barja poplavna ogroženost na njem povečuje, obenem pa je opozoril tudi na to, da zaradi vse bolj množičnega in neusmerjenega obiska na eni ter neustreznih kmetijskih praks na drugi strani to biotsko izredno raznoliko območje vse bolj izgublja svojo pestrost ter obljudenost s prosto živečimi živalskimi vrstami. V nadaljevanju je višji svetovalec za razvoj in razvojne projekta na Občini Borovnica g. Andrej Klemenc na kratko predstavil gradnjo železniške proge čez Ljubljansko barje in izgradnjo in propad Borovniškega viadukta, pri čemer je opozoril da je bila kombinacija osuševanja barja in neustreznega vzdrževanja vrhnjega usloja viadukta tista, ki je zaradi znižanja ravni vode pod raven hrastovih pilotov, na katerih je viadukt temeljil ter pronicanja vode v nosilne strukture viadukta od zgoraj tista, ki je povzročila tako hude poškodbe, da je postopna razstrelitev viadukta med in po 2. svetovni vojni pravzaprav zgolj prikrila uničenje, ki ga je skozi dolga desetletja povzročila tiha moč vode.

V soboto, 30. 9. 2017, pa se je dopoldan četica okoli tridesetih odraslih in otrok pod vodstvom nekdanjega strojevodje in strokovnega sodelavca Muzeja slovenskih železnic g. Boga Trohe odpravila na dveurni vodeni ogled. Od edinega preostalega stebra nekdaj mogočnega Borovniškega viadukta so se povzpeli na razgledno točko pri Z. peti nekdanjega viadukta, od tod pa mimo stare železniške postaje ter območja, na katerim sta včasih stali kurilnica in obračališče za parne lokomotive do ostankov nekdanjega sistema za napajanje parnih lokomotiv in kanala za njihovo čiščenje. Od tam so se skozi gozd podali pod Jelenov oz. Dolinski viadukt, zgrajen pred 160. leti skupaj z Borovniškim viaduktom, ki kljub častitljivi starosti in veliko težjim vlakom še danes služi svojemu namenu in je največji kamnito-opečni železniški most oz. viadukt v Sloveniji. S tem tudi dokazuje, da lahko ob ustrezni zaščiti, ki jo nudi voda ter vzdrževanju, ki vodi preprečuje, da bi povzročila strukturne poškodbe, tudi objekti, ki temeljijo še na antični gradbeni zasnovi in tehnologijah gradnje, še danes služijo svojemu namenu.

Ostale novice

20. 9. 2021
POROČILO S POSVETA »VLAK IN KOLO V LETU ŽELEZNIC«

Koalicija za trajnostno prometno politiko je v sodelovanju z Občino Borovnica in Tehniškim muzejem Slovenije, v okviru Evropskega tedna mobilnosti 2021 in evropskega leta železnic, v petek, 17. 9. 2021, v prostorih Tehniškega muzeja Slovenije, v Bistri, pri Vrhniki, organizirala posvet »Vlak in kolo v letu železnic«. Posveta so se poleg organizatorjev in predstavnika slovenskih železnic udeležili predvsem predstavniki turističnih organizacij z različnih koncev Slovenije ter kolesarski aktivisti, ki si prizadevajo za boljše storitve za kolesarje v slovenskem železniškem potniškem prometu.

Ključne ugotovitve posveta:

  • Povpraševanje po »železniških« storitvah za kolesarje, kot so možnost hitrega in neoviranega dostopa do varnega parkiranja koles čim bližje peronom potniškega prometa, prevoz koles na vlakih in varno shranjevanje koles in prtljage kolesarskih dnevnih migrantov ter popotnikov na železniških postaja vse bolj narašča tudi pri nas.

(več …)

20. 9. 2021
NAGOVOR ŽUPANA OB EVROPSKEM TEDNU MOBILNOSTI
Spoštovane občanke in občani!
Ob jubilejnem 20. Evropskem tednu mobilnosti, ki ga v Borovnici redno obeležujemo od leta 2016, vas želim ponovno seznaniti z nekaterimi že izvedenimi ter predvidenimi spremembami v prometni infrastrukturi in prometnih režimih v občini.
Ob začetku novega šolskega leta smo uredili nov dostop do OŠ in parkirišča v obrtno-poslovni coni Struge. Veseli me, da so ga zaposleni na šoli in starši pozitivno sprejeli in ga v veliki meri upoštevajo, tako da nam je skupaj uspelo, da je pot do šole varnejša, prometna gneča pa manjša. Tudi asfaltiranje Obrtniške ulice je namenjeno bolj varnemu prometu in ne postavljanju hitrostnih rekordov, enako velja za prenovo še enega krajšega odseka ceste v Kote.

(več …)

13. 9. 2021
Nova pridobitev za trajnostne in boljše storitve JP KPV d. o. o.
V luči  ki bo potekal od 16. do 22. septembra 2021, je Komunalno podjetja Vrhnika, d.o.o., kupilo električno tovorno kolo za enoto vzdrževanje javnih površin in javne razsvetljave. Nova pridobitev je izdelana po njihovih potrebah in bo zamenjala dotrajan voziček, ki ga sodelavec uporablja pri praznjenju košev z odpadki po Vrhniki. Kolo ima 400 litrov tovornega prostora in električen pogon, tovorni prostor je pregrajen z tremi prekati, velikost prostorov se lahko spreminja glede na vrsto odpadkov in naše delovne potrebe. Z novo pridobitvijo je podjetje postalo bolj učinkovito in sledi trendom na področju kolesarske mobilnosti po svetu , tako da bodo sedaj hitreje pobrali več odpadkov in pri tem manj obremenjevali okolje, kot v primeru, da bi vozilo uporabljalo bencinski motor. 

(več …)

9. 9. 2021
Pobuda župana Bojana Čebele za izboljšanje dostopa do Ljubljane z avtom

Zaradi popolne zapore ceste skozi Črno vas se je velik del prebivalcev naše občine, ki je uporabljal cesto med Podpečjo in Ižansko cesto, preusmeril proti Tomišlju in pot nadaljeval skozi Mateno. Zaradi velikega povečanja prometa skozi naselje, ki nima urejenih pločnikov, je Občina Ig sprejela odlok, ki do nadaljnjega prepoveduje tranzitni prevoz skozi Mateno. Ker bo do konca meseca zaradi rekonstrukcije še vedno zaprta tudi cesta skozi Ig, je z avtom iz Borovnice do Ljubljane ali v obratni smeri, mogoče priti le skozi Brezovico ali pa preko Vrhnike, kjer pa bodo kmalu zaprli tudi izvoz na avtocesto, tako da bo od tam dalje do Ljubljane mogoče le po magistralni cesti.

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!