Novice

Občina Borovnica poskuša s ciljem razvoja turizma sodelovati v programu ADRION

Po občini Borovnica potekata tako del zgodovinske plovne poti po Ljubljanici kot tudi trasa prve železniške proge, ki je povezala srednjo Evropo s Sredozemljem oz. Dunaj s Trstom. Zato se je občina odzvala na povabilo milanske univerze in se priključila konzorciju občin, raziskovalnih in nevladnih organizacij, ki je na poziv EU programa INTERREG ADRION za prijavo čezmejnega sodelovanja na področju razvoja naravne in kulturne dediščine v jadransko-jonski regiji konec junija prijavil predlog projekta, katerega cilj je razvoj trajnostnega turizma na osnovi zgodovinskih vodnih in železniških povezav.

Zgodovinske rečne plovne poti in železniške proge so že same po sebi kulturna dediščina in atrakcija, ki bi lahko ob ustrezni ureditvi obiskovalske in interpretacijske infrastrukture ter promociji in trženju lahko privabile številne turiste. Predvsem vse večje število tistih, ki želijo nove kraje odkrivati in spoznavati na aktiven način. Ta temelji na kombinacijah pešačenja, kolesarjenja in javnega prevoza in omogoča tudi največ stikov z domačini in avtentičnih doživetij.

V okviru projekta GreATmob naj bi pod vodstvom Univerze v Milanu projektni partnerji iz Albanije, Bosne in Hercegovine, Črne Gore, Italije, Slovenije in Srbije na osnovi skupne metodologije popisali in ovrednotili svojo na zgodovinske vodne in železniške poti vezano kulturno in naravno dediščino, pripravili osnove za njeno skupno vrednotenje, primerjavo in predstavitev ter razvoj turističnih produktov na osnovi skupne platforme in sisteme označevanja za promocijo in trženje na evropski ravni. Projekt predvideva tudi manjše investicije v obnovo dediščine ter razvoj obiskovalske in interpretacijske infrastrukture. Pri tem bo projekt upošteval in nadgradil dosedanja znanja in orodja na tem področju v EU.

V Občini Borovnica bi tako poleg uporabe v projektu razvitih skupnih orodij za vrednotenje, označevanje in promocijo naravne in kulturne dediščine, ki je povezana z opuščeno plovno potjo ob Ljubljanici ter delom opuščene trase proge Južne železnice med Pakom in Borovnico tudi uredili in označili ter z informacijskim tablami in urejenimi počivališči opremili poti za kolesarje in pešce na trasi opuščene železniške proge ter med njo in Ljubljanico.

Poleg Občine Borovnica v projektu s slovenske strani kot partner sodeluje še Prometni institut Ljubljana, kot pridružena partnerja pa Slovenske železnice d. o. o. in Javni zavod Krajinski park Ljubljansko barje.

Čeprav slovenski občine v EU projektih čezmejnega teritorialnega sodelovanja lahko sodelujejo že dve desetletji, gre sploh za prvi primer vključevanja Občina Borovnica v tovrstno razvojno sodelovanje.

Razpis predvideva dvostopenjski izbor predlogov projektov, pri katerih bo 85% upravičenih stroškov pokritih s strani programa INTERREG ADRION. V kolikor bo predlog projekta GreATmob s strani ocenjevalcev ocenjen kot primeren za nadgradnjo v podrobno končno predstavitev, kar naj bi bilo znano do konca leta, bo o sodelovanju Občine Borovnica v njem imel zadnjo besedo občinski svet. 

 

Na fotografiji: V okviru EU projekta »Čiro I« v hotel obnovljena opuščena železniška postaja v kraju Ravno v Hercegovini.

Avtor fotografije: A. Klemenc

Ostale novice

31. 12. 2020
Ob smrti Frančiška Marjana Drašlerja,  častnega občana Občine Borovnica

Poslovil se je častni občan Občine Borovnica, Frančišek Marjan Drašler, ki smo ga občani bolj kot po imenu in priimku  poznali  po njegovem vzdevku »Žogr«. Bil je prostovoljec v pravem pomenu besede, vedno na razpolago, zanesljiv, mož beseda, skromen in preprost, vedno pripravljen pomagati vsakomur. Še posebej če je šlo, dobesedno, za streho nad glavo. Zato je bil leta 2017 prejemnik najvišjega občinskega priznanja, postal je častni občan Občine Borovnica. Zasluženo, ob stoječih ovacijah celotne dvorane, s solznimi očmi, je na svoj 80. rojstni dan priznanje sprejel iz rok župana, in ob tem vidno ginjen dejal: »Rad bi se najlepše zahvalil predvsem predlagateljem tega priznanja, kakor tudi županu, občinskemu svetu, ki je to potrdil in priznal, da je bilo moje delo dobro tudi za celotno občino v preteklosti, če mi bo pa zdravje še služilo, se bomo pa še videli«. Večni prostovoljec!

(več …)

22. 12. 2020
Otrokom prijazne Informacije o COVID-19

Zveza prijateljev mladine Slovenije je  pripravila otrokom prijazno gradivo, ki orisuje širšo sliko delovanja človeškega telesa v boju proti virusom ter hkrati podaja ključne informacije o trenutnem koronavirusu SARS-CoV-2. V želji, da bi ji pri tem pomagali, v prilogi spodaj objavljamo njihov informacijski plakat.

16. 12. 2020
Lokalni ponudniki hrane na območju LAS barje z zaledjem

V času obolenja Covid-19 je povpraševanje po lokalnih proizvodih izjemno povečano. Z namenom prebivalcem olajšati dostop do lokalne ponudbe  so  na spletni strani LAS Barje z zaledjem objavili seznam lokalnih ponudnikov hrane na območju LAS Barja z zaledjem, ki vključuje občine Brezovica, Borovnica, Dobrova-Polhov Gradec, Horjul, Log-Dragomer in Vrhnika. Seznam še dopolnjujejo. Če želite, da je ponudba vaših izdelkov objavljena na omenjenem seznamu, vas prosijo, da jim posredujete informacije o vaši ponudbi na elektronski naslov: info@lasbarje.si

15. 12. 2020
Vzdrževanje in prenove pohodniške in turistične infrastrukture v občini Borovnica v letu 2020

Turistično društvo Borovnica in Planinsko društvo Borovnica sta ob izdatni finančni pomoči borovniške občine od  januarja do decembra izvedli čedno število projektov na področju izboljšave turistične infrastrukture v Borovnici. Od januarja do decembra so bile redno vzdrževane planinske poti v skrbništvu PD Borovnica, od Bistre prek Pokojišča do Vinjega vrha, iz Borovnice prek Laz na Trebelnik, po cesti na Pokojišče, skozi sotesko Pekel, čez Pristavo in Železnik ter prek Zabočeva na Rakitno. Poleg ustaljenega odstranjevanja podrtih dreves, čiščenja podrasti in grmovja, markiranja, popravila jeklenih vrvi in klinov ter drugih podobnih vzdrževalnih opravil je bil v letu 2020 na novo vzpostavljen odsek planinske poti Laze – Bistra, ki zdaj varno, skozi podhod prečka železniško progo, pri čemer je bilo potrebno praktično na novo nadelati en kilometer poti ter za to pridobiti vsa potrebna soglasja.

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!