Novice

Občina Borovnica poskuša s ciljem razvoja turizma sodelovati v programu ADRION

Po občini Borovnica potekata tako del zgodovinske plovne poti po Ljubljanici kot tudi trasa prve železniške proge, ki je povezala srednjo Evropo s Sredozemljem oz. Dunaj s Trstom. Zato se je občina odzvala na povabilo milanske univerze in se priključila konzorciju občin, raziskovalnih in nevladnih organizacij, ki je na poziv EU programa INTERREG ADRION za prijavo čezmejnega sodelovanja na področju razvoja naravne in kulturne dediščine v jadransko-jonski regiji konec junija prijavil predlog projekta, katerega cilj je razvoj trajnostnega turizma na osnovi zgodovinskih vodnih in železniških povezav.

Zgodovinske rečne plovne poti in železniške proge so že same po sebi kulturna dediščina in atrakcija, ki bi lahko ob ustrezni ureditvi obiskovalske in interpretacijske infrastrukture ter promociji in trženju lahko privabile številne turiste. Predvsem vse večje število tistih, ki želijo nove kraje odkrivati in spoznavati na aktiven način. Ta temelji na kombinacijah pešačenja, kolesarjenja in javnega prevoza in omogoča tudi največ stikov z domačini in avtentičnih doživetij.

V okviru projekta GreATmob naj bi pod vodstvom Univerze v Milanu projektni partnerji iz Albanije, Bosne in Hercegovine, Črne Gore, Italije, Slovenije in Srbije na osnovi skupne metodologije popisali in ovrednotili svojo na zgodovinske vodne in železniške poti vezano kulturno in naravno dediščino, pripravili osnove za njeno skupno vrednotenje, primerjavo in predstavitev ter razvoj turističnih produktov na osnovi skupne platforme in sisteme označevanja za promocijo in trženje na evropski ravni. Projekt predvideva tudi manjše investicije v obnovo dediščine ter razvoj obiskovalske in interpretacijske infrastrukture. Pri tem bo projekt upošteval in nadgradil dosedanja znanja in orodja na tem področju v EU.

V Občini Borovnica bi tako poleg uporabe v projektu razvitih skupnih orodij za vrednotenje, označevanje in promocijo naravne in kulturne dediščine, ki je povezana z opuščeno plovno potjo ob Ljubljanici ter delom opuščene trase proge Južne železnice med Pakom in Borovnico tudi uredili in označili ter z informacijskim tablami in urejenimi počivališči opremili poti za kolesarje in pešce na trasi opuščene železniške proge ter med njo in Ljubljanico.

Poleg Občine Borovnica v projektu s slovenske strani kot partner sodeluje še Prometni institut Ljubljana, kot pridružena partnerja pa Slovenske železnice d. o. o. in Javni zavod Krajinski park Ljubljansko barje.

Čeprav slovenski občine v EU projektih čezmejnega teritorialnega sodelovanja lahko sodelujejo že dve desetletji, gre sploh za prvi primer vključevanja Občina Borovnica v tovrstno razvojno sodelovanje.

Razpis predvideva dvostopenjski izbor predlogov projektov, pri katerih bo 85% upravičenih stroškov pokritih s strani programa INTERREG ADRION. V kolikor bo predlog projekta GreATmob s strani ocenjevalcev ocenjen kot primeren za nadgradnjo v podrobno končno predstavitev, kar naj bi bilo znano do konca leta, bo o sodelovanju Občine Borovnica v njem imel zadnjo besedo občinski svet. 

 

Na fotografiji: V okviru EU projekta »Čiro I« v hotel obnovljena opuščena železniška postaja v kraju Ravno v Hercegovini.

Avtor fotografije: A. Klemenc

Ostale novice

14. 10. 2021
SOLIDNA UVRSITEV OBČINE BOROVNICA V RAZISKAVI O TRANSPARENTNOSTI V SLOVENSKIH OBČINAH

Čeprav se morda zdi, da igrajo v državi pomembno vlogo le odločitve vlade, tudi lokalna samouprava bistveno vpliva na naša vsakdanja življenja. Ker mora biti zato njihovo delovanje odprto in vključujoče, so na inštitutu Danes je nov dan v sodelovanju z Organizacijo za participatorno družbo ter PIC – Pravni center za varstvo človekovih pravic in okolja pripravili raziskavo transparentnosti in odprtosti slovenskih občin. V njej so z 80 kazalniki ocenili vseh 212 slovenskih občin, pri čemer so pregledovali vsebine in podatke za leto 2020. Občina Borovnica se je pri tem uvrstila med prvo četrtino slovenskih občin oz. na 52. mesto.

Raziskava  je zaobjela 5 vsebinskih sklopov, v katerih so z 80 indikatorji ocenjevali:

(več …)

14. 10. 2021
PRVA OCENA NOVEGA PROMETNEGA REŽIMA V ŠIRŠI OKOLICI OŠ DR. IVANA KOROŠCA BOROVNICA

Predstavniki Medobčinskega inšpektorata in redarstva Vrhnika, Občine Borovnica ter prometni reditelji, ki so v prvih dveh tednih pouka učencem pomagali zagotavljati varno pot v  šolo in predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Jože Korošec, so po treh tednih od njegov uvedbe, ocenili nov prometni režim v širši okolici OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica.

Ugotovili so, da so starši, ki otroke z avtomobili vozijo v šolo, skoraj brez izjeme sprejeli in upoštevajo prepoved parkiranja in ustavljanja na Paplerjevi ulici ter da velika večina upošteva priporočilo, da se otroke odloži pri novem kraku šolske poti mimo Športnega parka Borovnica v obrtni-poslovni coni Struge. Še vedno pa jih kljub prepovedi nekaj parkira pred cerkvijo, nekateri pa za dostavo otrok uporabljajo parkirišče nasproti gostilne Godec ali pri vrtcu. Po umiku nadzora pa se je povečalo število tistih, ki kljub prepovedi ustavljajo na avtobusnem parkirišču pred šolo. Slednje mora glede na potrebe šole ostati v funkciji, saj veliki avtobusi ne morejo uporabljati parkirišča pri šoli. Zato je bil podan predlog, da se namesto sedanjega parkirišča uredi novo in sicer na samem vozišču, dostop do sedanjega pa prepreči s količki. Glede upoštevanja omejitev hitrosti na 30 km/h pa kaže, da ga vozniki upoštevajo vsaj v času prihodov učencev v šolo in odhodov iz šole domov.

(več …)

13. 10. 2021
V Sloveniji se širi mreža za oddajo še delujočih električnih in elektronskih aparatov

Global e-waste monitor 2020 je poročal, da je bilo v letu 2019 proizvedenih 53,6 milijona ton e-odpadkov. Letošnja gora odpadne električne in elektronske opreme bo po njihovih ocenah znašala 57,4 milijona ton. To je več kot je težek Kitajski zid, ki je najtežji umetni predmet na Zemlji. Do leta 2030 pa napovedujejo, da bo v letu nastalo že 74 milijonov ton e-odpadkov. Svetovno nastajanje e-odpadkov se torej letno povečuje za 2 milijona ton ali za približno 3-4%, kar pripisujejo predvsem višji stopnji porabe elektronike, krajšemu življenjskemu ciklu izdelkov in omejenim možnostim popravil. Več o problematiki na globalni ravni in o uspešnem zbiranju in ponovni uporabi električnih in elektronskih aparatov v Sloveniji si lahko prebereta v nadaljevanju.

(več …)

28. 9. 2021
ETM 2021: Promet v občini, kot ga vidijo učenci OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica

Učenci 6.-9. razred OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica so pri predmetu Tehnika in tehnologija, ki ga poučuje Klemen Jevnikar, v okviru EMT 2021 opazovali promet v občini in prišli do naslednjih opažanj in predlogov: 

POHVALE:

  • Ni veliko prometa
  • Urejen promet okoli trgovin Mercator in Spar
  • Parkirišče na železniški postaji
  • Veliko kolesarjev (tudi učencev)
  • Prisotnost redarjev in policistov ob začetku šolskega leta
  • Omejitve hitrosti in hitrostne ovire (center Borovnica, Rimska cesta)
  • Obnovljene talne oznake pred pričetkom šolskega leta
  • Talna osvetlitev prehoda na Zalarjevi
  • Kolesarski park pri mostu Pot v Jele
  • Novo urejena pot ob desnem bregu Borovniščice do Ljubljanske ceste
  • Veliko pločnikov

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!