Novice

Gradnja novega parkirišča pri železniški postaji Borovnica

Kje in kakšno bo novo parkirišče?

Parkirišče, ki ga bodo lahko uporabniki storitev potniškega prevoza SŽ uporabljali brezplačno, bo zgrajeno na 6500 m2 veliki, po ocenah okoli 150.000 € vredni parceli med Borovniščico in sedanjimi površinami za parkiranje vozil na Mejačevi ulici pri železniški postaji Borovnica. Na njem bo 99 parkirnih mest za osebne avtomobile, od tega 4 za invalidne osebe. V sklopu parkirišča bo tudi eno parkirno mesto za avtobus ter dve pokriti parkirišči za skupaj 50 koles s stojali, ki omogočajo varno zaklepanje. Zagotovljeno bo tudi ustrezno napajanje električnih vozil v skladu s potrebami. S projektno nalogo ocenjena vrednost parkirišča je slabih 340.000 €, od tega je 312.500 € upravičenih stroškov, od katerih jih bo 250.000 €, kar je maksimalen možni znesek sofinanciranja za ta tip parkirišč v okviru omenjenega razpisa Ministrstva za infrastrukturo, mogoče pridobiti iz kohezijskih sredstev EU in državnega proračuna.

Kdaj bo parkirišče  zgrajeno?

Parkirišče mora biti zgrajeno do konca septembra 2019, vsi postopki pa zaključeni do konca leta 2019. Občina Borovnica je že začela s postopkom javnega naročanja za izvedbo omenjenega parkirišča. V kolikor ne bo zapletov pri ponudbah in pritožb na izbor ponudnika in če bo to omogočalo vreme, bi z gradnjo pričeli že v letošnjem letu , parkirišče pa naj bi bilo dokončno zgrajeno do konca junija 2019.

Zakaj je novo parkirišče sploh potrebno?

Iz naše občine se veliko občanov vozi na delo ali izobraževanje v Ljubljano z vlakom, predvsem zato ker je za tiste, ki jim je cilj potovanja širši center Ljubljane, to najhitrejši in udoben način potovanja. Zaradi prirasta prebivalstva na eni ter vse bolj restriktivne parkirne politike Mestne občine Ljubljana na drugi stran, se je število potnikov v zadnjih petih letih povečalo za petino. Nadaljevanja politike omejevanja motornega prometa v mestu Ljubljana, posodobitve železniške proge in novih garnitur potniških vlakov pa bo predvidoma privedlo do tega, da se  bosta še povečala število in delež tistih, ki se v Ljubljano vozijo z vlakom.

Sedanje parkirišče pri železniški postaji Borovnica po kapaciteta sicer še zadošča, a nima ustreznega statusa, ki bi omogočal, da ga upravlja in vzdržuje občina, njegova neurejena podoba pa na obiskovalce kraja ne naredi pozitivnega vtisa. Za zadostitev prihodnjih potreb po ustreznem številu parkirnih mest, zagotavljanju parkirnih površin za invalide in javnih polnilnih postaj za električna vozila, prav tako pa tudi za sodobno ureditev in izgled javnih parkirnih površin in celotnega območja okoli železniške postaje, se je bilo nujno lotiti projekta, ki bo odgovoril na vse te izzive.

Osnovni pogoji in postopek za pridobivanje nepovratnih sredstev EU in RS?

Na osnovi prenosa lastninske pravice dela parcel pri železniški progi, ki so bila pod režimom Javne železniške infrastrukture in so z njimi upravljale SŽ, z države na občino ter sprejete Celostne prometne strategije Občine Borovnica, je občina Borovnica sredi marca 2018 oddala vlogo za sofinanciranje izgradnje sodobnega parkirišča in kolesarnice pri železniški postaji Borovnica na konec leta 2017 objavljen razpis Ministrstva za infrastrukturo za sofinanciranje gradnje parkirišč »Parkiraj in presedi« (P+R) iz proračunskih sredstev RS ter kohezijskih sredstev za spodbujanje trajnostne mobilnosti, s katerimi upravlja RS. V začetku julija 2018 smo prejeli zahtevek za dopolnitev vloge in vlogo pravočasno in popolno dopolnili. Sredi septembra 2018 je na tej osnovi župan z Ministrstvom za infrastrukturo podpisal pogodbo o sofinanciranju gradnje omenjenega parkirišča v višini 250.000 €.

Več o podrobnostih celotnega procesa izpolnjevanja predpogojev za oddajo uspešne vloge na zgoraj  omenjeni razpis si lahko preberete v prilogi spodaj.

 

Naložbo »Parkirišče pri železniški postaji Borovnica« sta financirali EU in Republika Slovenija.

Ostale novice

14. 10. 2021
SOLIDNA UVRSITEV OBČINE BOROVNICA V RAZISKAVI O TRANSPARENTNOSTI V SLOVENSKIH OBČINAH

Čeprav se morda zdi, da igrajo v državi pomembno vlogo le odločitve vlade, tudi lokalna samouprava bistveno vpliva na naša vsakdanja življenja. Ker mora biti zato njihovo delovanje odprto in vključujoče, so na inštitutu Danes je nov dan v sodelovanju z Organizacijo za participatorno družbo ter PIC – Pravni center za varstvo človekovih pravic in okolja pripravili raziskavo transparentnosti in odprtosti slovenskih občin. V njej so z 80 kazalniki ocenili vseh 212 slovenskih občin, pri čemer so pregledovali vsebine in podatke za leto 2020. Občina Borovnica se je pri tem uvrstila med prvo četrtino slovenskih občin oz. na 52. mesto.

Raziskava  je zaobjela 5 vsebinskih sklopov, v katerih so z 80 indikatorji ocenjevali:

(več …)

14. 10. 2021
PRVA OCENA NOVEGA PROMETNEGA REŽIMA V ŠIRŠI OKOLICI OŠ DR. IVANA KOROŠCA BOROVNICA

Predstavniki Medobčinskega inšpektorata in redarstva Vrhnika, Občine Borovnica ter prometni reditelji, ki so v prvih dveh tednih pouka učencem pomagali zagotavljati varno pot v  šolo in predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Jože Korošec, so po treh tednih od njegov uvedbe, ocenili nov prometni režim v širši okolici OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica.

Ugotovili so, da so starši, ki otroke z avtomobili vozijo v šolo, skoraj brez izjeme sprejeli in upoštevajo prepoved parkiranja in ustavljanja na Paplerjevi ulici ter da velika večina upošteva priporočilo, da se otroke odloži pri novem kraku šolske poti mimo Športnega parka Borovnica v obrtni-poslovni coni Struge. Še vedno pa jih kljub prepovedi nekaj parkira pred cerkvijo, nekateri pa za dostavo otrok uporabljajo parkirišče nasproti gostilne Godec ali pri vrtcu. Po umiku nadzora pa se je povečalo število tistih, ki kljub prepovedi ustavljajo na avtobusnem parkirišču pred šolo. Slednje mora glede na potrebe šole ostati v funkciji, saj veliki avtobusi ne morejo uporabljati parkirišča pri šoli. Zato je bil podan predlog, da se namesto sedanjega parkirišča uredi novo in sicer na samem vozišču, dostop do sedanjega pa prepreči s količki. Glede upoštevanja omejitev hitrosti na 30 km/h pa kaže, da ga vozniki upoštevajo vsaj v času prihodov učencev v šolo in odhodov iz šole domov.

(več …)

13. 10. 2021
V Sloveniji se širi mreža za oddajo še delujočih električnih in elektronskih aparatov

Global e-waste monitor 2020 je poročal, da je bilo v letu 2019 proizvedenih 53,6 milijona ton e-odpadkov. Letošnja gora odpadne električne in elektronske opreme bo po njihovih ocenah znašala 57,4 milijona ton. To je več kot je težek Kitajski zid, ki je najtežji umetni predmet na Zemlji. Do leta 2030 pa napovedujejo, da bo v letu nastalo že 74 milijonov ton e-odpadkov. Svetovno nastajanje e-odpadkov se torej letno povečuje za 2 milijona ton ali za približno 3-4%, kar pripisujejo predvsem višji stopnji porabe elektronike, krajšemu življenjskemu ciklu izdelkov in omejenim možnostim popravil. Več o problematiki na globalni ravni in o uspešnem zbiranju in ponovni uporabi električnih in elektronskih aparatov v Sloveniji si lahko prebereta v nadaljevanju.

(več …)

28. 9. 2021
ETM 2021: Promet v občini, kot ga vidijo učenci OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica

Učenci 6.-9. razred OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica so pri predmetu Tehnika in tehnologija, ki ga poučuje Klemen Jevnikar, v okviru EMT 2021 opazovali promet v občini in prišli do naslednjih opažanj in predlogov: 

POHVALE:

  • Ni veliko prometa
  • Urejen promet okoli trgovin Mercator in Spar
  • Parkirišče na železniški postaji
  • Veliko kolesarjev (tudi učencev)
  • Prisotnost redarjev in policistov ob začetku šolskega leta
  • Omejitve hitrosti in hitrostne ovire (center Borovnica, Rimska cesta)
  • Obnovljene talne oznake pred pričetkom šolskega leta
  • Talna osvetlitev prehoda na Zalarjevi
  • Kolesarski park pri mostu Pot v Jele
  • Novo urejena pot ob desnem bregu Borovniščice do Ljubljanske ceste
  • Veliko pločnikov

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!