Zdravje v občinah 2018
Konec oktobra je Nacionalni inštitut za javno zdravje na svoji spletni strani objavil zbirne podatke o zdravju občanov po posameznih občinah Zdravje v občinah 2018. Vsebine spletne aplikacije so namenjene vsem, ki jih zanima celovit pogled na zdravje in zdravstveno stanje v občini ter državi. S podatki o zdravju v občini želijo odločevalcem, medijem ter različnim strokovnim in splošnim javnostim pomagati pri pomembnih odločitvah in aktivnostih na področju zdravja prebivalstva, ki bodo podprte s poznavanjem zdravstvenega stanja in potreb ter s tem prispevati k boljšemu zdravju vseh prebivalcev.
Novost letošnjega zbira podatkov je aplikacija Zdravje v regiji – s pregledom ključnih kazalnikov zdravja in zdravstvenega varstva v statistični regiji v primerjavi s Slovenijo. 28 kazalnikov sistema zdravstvenega varstva je razvrščenih v tri kategorije: kazalniki zdravstvenih delavcev, kazalniki zdravstvenega varstva v bolnišnicah ter kazalniki zdravstvenega varstva na primarni ravni.
Na splošno lahko zgotovimo, da je stanje v občina Borovnica ob nadpovprečni prirasti prebivalstva tako kar se tiče splošne umrljivosti kot tudi umrljivosti zaradi bolezni srca in ožilja in umrljivosti zaradi vseh vrst raka, značilno boljše od povprečja. Zaradi pogostejših težav s pitno vodo iz vaških vodovodov v Kotih pa odstopa navzdol glede kakovosti pitne vode. Prav tako je nadpovprečno visoko število bolniških odsotnosti.
Kar se tiče prejemnikov zdravil zaradi duševnih motenj, proti strjevanju krvi in zaradi sladkorne bolezni, pa je stanje v občini statistično značilno različno od povprečja preostale Slovenije in ga ni mogoče enoznačno določiti.
Zaradi majhnega števila primerov vrednost izbranega kazalnika opazovanj ni zanesljiva, kar velja npr. za nove primere pljučnega raka, raka debelega črevesa in danke, zloma kolka pri starejših prebivalcih, pa tudi prometne nezgode z alkoholiziranimi udeleženci.
Ostala aktualna obvestila
Občina Borovnica objavlja JAVNI RAZPIS ZA SOFINANCIRANJE PROGRAMA IN PROJEKTOV STANOVSKIH ORGANIZACIJ V LETU 2021. Razpisanih je 6.000,00 EUR. Upoštevane bodo vse vloge, ki bodo prispele na Občino Borovnica do 5. 5. 2021 do 12. ure. Vloga na razpis mora biti izpolnjena na prijavnih obrazcih, ki so sestavni del razpisne dokumentacije in mora vsebovati vse zahtevane priloge oziroma dokazila, ki so navedena v razpisni dokumentaciji. Vlagatelj izpolni tiste obrazce, ki ustrezajo programom in projektom, s katerim se prijavlja na razpis. Vloge s prilogami morajo prosilci osebno ali po pošti poslati na naslov Občina Borovnica, Paplerjeva ulica 22, 1353 Borovnica, v zaprti ovojnici z oznako »RAZPIS STANOVSKE ORGANIZACIJE 2021 – NE ODPIRAJ«. Na hrbtni strani ovojnice mora biti razviden naslov vlagatelja. Podrobnosti razpisa in prijavni obrazci so dostopni na: https://www.borovnica.si/uradne-objave/razpisi/.
Po dobrem tednu mirovanja zaradi ukrepov, ki jih je sprejela vlada za zamejitev širjenja koronavirusa, je NLB Mobilna poslovalnica Bank&Go spet v pogonu in bo v Borovnico prvič pripeljala v četrtek, 15.aprila, ob 11:15 uri. Na obisku bo redno vsakih 14 dni, vedno ob isti uri, in sicer pred trgovino Spar, kjer bodo vrata za stranke odprta eno uro. Natančen in ažuren urnik rednih obiskov je redno objavljen na spletni strani www.nlb.si/bankgo, kjer so tako strankam banke kot vsem ostalim občanom na voljo tudi aktualna obvestila. V času še vedno negotove zdravstvene situacije, ki močno vpliva na poslovanje, delo in življenje nas vseh, prav ažurne informacije na spletni strani banke pridejo še kako prav.
Občane obveščamo, da lahko od srede, 14. 4. 2021, ponovno izkoristijo možnost brezplačnega avtobusnega prevoza ob sredah na Vrhniko (Občina Vrhnika, Dom starejših občanov Vrhnika in UE Vrhnika) in nazaj. Avtobus odpelje na Vrhniko z avtobusne postaje izpred stebra viadukta ob 7.45. Vrača se kot običajno ob 12.00 (dom upokojencev), 12.05 (Občina Vrhnika) in 12.10 (UE Vrhnika).
Uporabnike vaškega vodovoda v Zabočevem obveščamo, da je do preklica vodo iz vodovoda za namene pitja in priprave hrane NUJNO potrebno prekuhati.