Novice

Dimniški požari najavljajo sezono zastrupljanja s prekomerno onesnaženim zrakom

Pred kratkim je zima prvič pokazala zobe in zjutraj so se temperature spustile pod ničlo. Zaradi tega je seveda prišlo do bolj intenzivnega ogrevanja bivalnih in poslovnih prostorov ter s tem tudi do bolj intenzivnega in daljšega kurjenja peči in kotlov, predvsem v pozno popoldanskem času ter posledično tudi do večjega onesnaženja zraka. Svoje je dodala še temperaturna inverzija. Ta je tudi nad našo kotlino ustvarila pokrov, pod katerim se je nabirala vsa nesnaga, ki se vali iz naših dimnikov. Kompleksnosti in usodnosti posledic vdihavanja onesnaženega zraka se ne zavedamo  dovolj ali jih ne jemljemo resno. Če gre sosedu naš dim v nos, nismo krivi mi, saj pri kurjenju lesa vedno lepo diši, temveč sosedov preobčutljiv nos!


Da ne bo pomote – dim je zdravju škodljiv, pa četudi je od drv in vam diši! Ko je človek do določene mere zastrupljen, mu žal niti ne diši več, mu vdihavanje vsakega dima občutno poslabša zdravje. In ko se človek zastruplja še kar naprej tudi po tej fazi, se mu lahko zgodi, da burno odreagira na najmanjše koncentracije kakršnihkoli kemikalij in mu je dobesedno slabo že, če mimo pride odišavljen človek.  Po nekaterih ocenah bo do leta 2020 takih ljudi že okoli 60%!

Res je, zlasti pri kurjenju z drvmi v starih pečeh in kotlih se bo vedno kadilo, tudi če so drva suha in je kurilna naprava v dobrem stanju. Vendar pa pravilno kurjenje lesa v za to primernih sodobnih pečeh, kotlih in kaminih bistveno zmanjša izpuste onesnaževal zraka.

Toda črnikasta barva dima iz marsikaterega dimnika izdaja, da marsikdo še vedno ne kuri samo drva, temveč tudi gorljive odpadke kot so ostanki kemično obdelanega lesa, plastike, stiroporja, tetrapakov ipd.  Da se kuri v neustreznih kuriščih in/ali neustrezna, celo nedovoljena kuriva dokazujejo tudi dimniški požari, ki jih je bilo v zadnjem času občutno preveč.

Dobro gorljive odpadke nekateri kurijo  pozimi, poleti in vmes – če ne zaradi drugega pa zato, da se  na najcenejši način ogreje sanitarna voda. Pa še manj odpadkov je treba odnesi na tiste itak vedno »zabasane« kontejnerje na ekoloških otokih. Kdo bi tudi zaradi nekaj malega dobro gorljivih kemičnih odpadkov hodil na odpad, da jih odloži skladno s predpisi? Saj gre za majhne količine in jaz in moji sorodniki že nismo takšni občutljivci, da bi zboleli  za skrajno stopnjo multiple kemične občutljivosti! Bolezni se dogajajo drugim, ne nam, tisti, ki so že itak preobčutljivi in ne nam, ki smo kleno zdravi in odporni na vse mogoče!

Pa ne gre le za kurjenje odpadkov in  kronično občutljivost na kemikalije v zraku. Gost rumenkast dim  izdaja, da se drva kuri v odsluženi, neustrezni in/ali neustrezno vzdrževani napravi in da je v drveh preveč vlage. Kar ni slabo le za zunanji zrak, pač pa tudi za samo kurilno napravo, predvsem in v prvi vrsti pa spet za naše zdravje!

Posledice onesnaženja, ki ga s kurjenjem odpadkov in neustrezno sušenih drv ter neustrezno vzdrževanimi, velikokrat tudi odsluženimi kurilnimi napravami, povzročamo sami, najbolj prizadenejo otroke in starejše. In čeprav zaradi onesnaženega zunanjega zraka ni še nihče ni umrl, ko je stopil iz hiše, so posledice vnosa strupenih delcev hude: obolenja ščitnice, zlasti pri ženskah, obolenja srca in ožilja, obolenja dihal ter različna rakava obolenja. Z vdihavanjem onesnaženega zraka je dolgoročno najbolj ogroženo zdravje otrok. Naših otrok!

Tudi v naši kotlini  imamo v mrzlih dnevih z meglo ali nizko oblačnostjo, še posebej v Kotih, se pravi najmanj prevetrenem delu kotline, opravka z zdravju nevarnimi koncentracijami strupenih in zdravju nevarnih plinov in delcev. To lahko mirno trdimo, čeprav v zvezi s tem ne opravljamo meritev. Naši gasilstvo je dobro organizirano in usposobljeno in ni usposobljeno le za hitre intervneciji, ki preprečijo širjenje dimniških požarov. Po vsakem požaru gasilci s kamero pregledajo dimnik in naredijo oceno možnosti ponovitve požara. Lahko pa bi na tej osnovi naredili tudi analizo ali se poleg polen ali kurilnega olja v kurišču sežiga še kaj drugega.

Zato ne kurite odpadkov, poskrbite za redno in strokovno vzdrževanje kurilnih naprav ter v primeru, da kurite drva, le ta pravilno in dovolj dolgo sušite! Menjava starih kurilnih naprav za nove, v katerih je izgorevanje boljše in imajo posledično manj emisij, stane kar precej denarja.

Verjamemo, da si je vsi ne morejo privoščiti, čeprav  bi bila to poleg tega, da jih zebe, edina rešitev, da ne kršijo Uredbe o emisiji snovi v zrak iz malih in srednjih kurilnih naprav. Da ni denarja za ustrezno vzdrževanje kurilnih naprav, pa že ne bi smel biti več izgovor. Kurjenje preveč mokrih drv je povzročanje škode sebi in zdravju drugih! Kurjenje odpadkov v domačih kurilnih napravah pa je pravzaprav dejanje ekološkega terorizma!  In slej kot prej se ga bo kot takega tudi obravnavalo!

Ostale novice

20. 9. 2021
POROČILO S POSVETA »VLAK IN KOLO V LETU ŽELEZNIC«

Koalicija za trajnostno prometno politiko je v sodelovanju z Občino Borovnica in Tehniškim muzejem Slovenije, v okviru Evropskega tedna mobilnosti 2021 in evropskega leta železnic, v petek, 17. 9. 2021, v prostorih Tehniškega muzeja Slovenije, v Bistri, pri Vrhniki, organizirala posvet »Vlak in kolo v letu železnic«. Posveta so se poleg organizatorjev in predstavnika slovenskih železnic udeležili predvsem predstavniki turističnih organizacij z različnih koncev Slovenije ter kolesarski aktivisti, ki si prizadevajo za boljše storitve za kolesarje v slovenskem železniškem potniškem prometu.

Ključne ugotovitve posveta:

  • Povpraševanje po »železniških« storitvah za kolesarje, kot so možnost hitrega in neoviranega dostopa do varnega parkiranja koles čim bližje peronom potniškega prometa, prevoz koles na vlakih in varno shranjevanje koles in prtljage kolesarskih dnevnih migrantov ter popotnikov na železniških postaja vse bolj narašča tudi pri nas.

(več …)

20. 9. 2021
NAGOVOR ŽUPANA OB EVROPSKEM TEDNU MOBILNOSTI
Spoštovane občanke in občani!
Ob jubilejnem 20. Evropskem tednu mobilnosti, ki ga v Borovnici redno obeležujemo od leta 2016, vas želim ponovno seznaniti z nekaterimi že izvedenimi ter predvidenimi spremembami v prometni infrastrukturi in prometnih režimih v občini.
Ob začetku novega šolskega leta smo uredili nov dostop do OŠ in parkirišča v obrtno-poslovni coni Struge. Veseli me, da so ga zaposleni na šoli in starši pozitivno sprejeli in ga v veliki meri upoštevajo, tako da nam je skupaj uspelo, da je pot do šole varnejša, prometna gneča pa manjša. Tudi asfaltiranje Obrtniške ulice je namenjeno bolj varnemu prometu in ne postavljanju hitrostnih rekordov, enako velja za prenovo še enega krajšega odseka ceste v Kote.

(več …)

13. 9. 2021
Nova pridobitev za trajnostne in boljše storitve JP KPV d. o. o.
V luči  ki bo potekal od 16. do 22. septembra 2021, je Komunalno podjetja Vrhnika, d.o.o., kupilo električno tovorno kolo za enoto vzdrževanje javnih površin in javne razsvetljave. Nova pridobitev je izdelana po njihovih potrebah in bo zamenjala dotrajan voziček, ki ga sodelavec uporablja pri praznjenju košev z odpadki po Vrhniki. Kolo ima 400 litrov tovornega prostora in električen pogon, tovorni prostor je pregrajen z tremi prekati, velikost prostorov se lahko spreminja glede na vrsto odpadkov in naše delovne potrebe. Z novo pridobitvijo je podjetje postalo bolj učinkovito in sledi trendom na področju kolesarske mobilnosti po svetu , tako da bodo sedaj hitreje pobrali več odpadkov in pri tem manj obremenjevali okolje, kot v primeru, da bi vozilo uporabljalo bencinski motor. 

(več …)

9. 9. 2021
Pobuda župana Bojana Čebele za izboljšanje dostopa do Ljubljane z avtom

Zaradi popolne zapore ceste skozi Črno vas se je velik del prebivalcev naše občine, ki je uporabljal cesto med Podpečjo in Ižansko cesto, preusmeril proti Tomišlju in pot nadaljeval skozi Mateno. Zaradi velikega povečanja prometa skozi naselje, ki nima urejenih pločnikov, je Občina Ig sprejela odlok, ki do nadaljnjega prepoveduje tranzitni prevoz skozi Mateno. Ker bo do konca meseca zaradi rekonstrukcije še vedno zaprta tudi cesta skozi Ig, je z avtom iz Borovnice do Ljubljane ali v obratni smeri, mogoče priti le skozi Brezovico ali pa preko Vrhnike, kjer pa bodo kmalu zaprli tudi izvoz na avtocesto, tako da bo od tam dalje do Ljubljane mogoče le po magistralni cesti.

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!