Novice

Dogovor o zmanjšanju izpostavljenosti hrupu stoječih vlakov

7. 2. 2018 zjutraj so se na železniški postaji Borovnica sestali predstavniki Občine Borovnica na čelu z županom Bojanom Čebelo, predstavniki SŽ, med katerimi sta bila tudi Dušan Žičkar, direktor SŽ Vleka in tehnika d.o.o. in Matjaž Kranjc, direktor SŽ Infrastruktura d. o. o., ter pobudnik Civilne iniciative proti hrupu železniškega prometa Milan Nolimal.  Župan Bojan Čebela je pozdravil navzoče in izpostavil, da hrup železniškega prometa v občini predstavlja problem, ki se ga je potrebno resno lotiti, ne da bi pričakovali, da bodo vsi problemi takoj rešeni, predvsem seveda ne tisti, ki jih lahko rešijo le obnova in rekonstrukcija železniške proge in posodobitev voznega parka SŽ.  Navzoči so si potem s perona za potniški promet ogledali problem hrupa stoječega železniškega prometa.

G. Nolimal je izpostavil, da bi se lahko večji del tega problem rešil enostavno z ustavljanjem kompozicije tovornih vlakov  dobrih 100 metrov pred izvoznim signalom nameščen na koncu postaje. Še bolje pa bi bilo, če bi lokomotive dalj časa čakajočih kompozicij v času čakanja izklopile agregate.

Direktor SŽ ViT d. o. o. Dušan Žičkar je razložil, da so v voznem parku SŽ še vedno tudi lokomotive, ki morajo ob izklopu hladiti nekatere vitalne dele lokomotive, kar je glavni vir hrupa. Kompozicije, ki nenačrtovano stojijo morajo biti tudi v stalni pripravljenosti na takojšnji odhod. Nenazadnje pa večji del lokomotiv nima avtonomnega gretja in hlajenja kabin za strojevodje, tako da je obratovanje agregatov ob nizkih ali visokih temperaturah potrebno tudi iz tega razloga. Izklop agregata je torej mogoč le v primerih, ko gre za v naprej znan daljši postanek vlaka, hkrati pa to dopuščajo tudi vremenske razmere.

Po izmenjavi mnenj in predlogov so predstavniki SŽ predlagali naslednjo rešitev:
SŽ bodo v prihodnje zagotovile, da bo čim večji delež  tovornih vlakov, ki čakajo na železniški postaji Borovnica, čakal v smeri proti Verdu, kar pomeni, da bodo vključeni agregati s hrupom manj obremenjevali prebivalce. Vlaki, ki bodo čakali v smeri proti Ljubljani, pa se bodo zaustavili takoj, ko bo kompozicija v celoti prešla kretnico, za kar bo vzpostavljena ustrezna komunikacija med strojevodjem in osebjem daljinskega upravljanja železniške postaje. S tem bo večina lokomotiv vlakovnih kompozicij, ki bodo čakale v smeri proti Ljubljani, locirana zunaj območja, na katerem njihov hrup najbolj vpliva na življenje prebivalcev. Rešitve se bodo začele izvajati s 15. 2. 2018.

Predstavniki občine in civilne iniciative so  z zadovoljstvom sprejeli predlagane rešitve in se obvezali, da bodo spremljali njihovo izvajanje in učinke le tega ter o vsem skupaj obveščati pristojne na SŽ.

V zvezi s problematiko vožnje vlakovnih kompozicij, ki jih vlečejo hrupne starejše dizelske lokomotive pa so predstavniki SŽ pojasnili, da gre za t. i. nabiralni vlak, ki v nočnem času pobira izpraznjenje oz. na novo naložene tovorne vagone na železniških postajah. Ker ti vagoni stojijo tudi na tirih, nad katerimi ni električne napeljave za vleko, je uporaba dizelskih lokomotiv nujna. Nočni čas pa je z vidika logistike prevozov najbolj optimalen. SŽ sicer načrtujejo tudi nabavo novih dizelskih lokomotiv, pri katerih je raven emisij hrupa podobna z lokomotivami z električnimi agregati, vendar bo minilo vsaj še pet let, preden bodo te lokomotive tudi dejansko prišle na slovenske tire.

Predstavniki SŽ so predstavnike občine  Borovnica seznanili  možnostjo pridobivanja nepovratnih sredstev s strani Ministrstva za infrastrukturo za vgradnjo protihrupnega stavbnega pohištva ob železniških progah.

Ostale novice

15. 4. 2021
MOBILNA BANKA NA PRVEM OBISKU V BOROVNICI
15. 4. 2021 je Borovnico prvič obiskala NLB mobilna poslovalnica Bank&Go. “Bančni avtodom” se sicer na parkirišču pred trgovino SPART Partner Blatnik ni pojavil ob 11.15, kot smo bili obveščeni, temveč ob 11.55, kar bo vsaj prve tri mesece ura njegovega na dva tedna ponavljajočega se obiska v Borovnici, ki bo vsakič trajal eno uro. V poslovalnici lahko uredite vse dvige in nakazila, prav tako pa vam lahko predstavijo svoje produkte oz. svetujejo glede vezav depozitov, najema kreditov, različnih vrst zavarovanj itd. Za čas trajanja epidemije koronavirusa je za vstop v mobilno bančno poslovalnico potrebna na obraz pravilno nameščena zaščitna maska, ob vhodu pa si je potrebno tudi razkužiti roke. Sočasno lahko vstopi samo ena oseba, razen v primeru, ko gre za osebe iz istega gospodinjstva. Sestavni del mobilne poslovalnice je tudi mobilni bankomat, na katerem lahko dvignete gotovino in opravite vse druge zadeve kot na siceršnjih bankomatih. Naslednjič nas bo NLB mobilna poslovalnica Bank&Go obiskala 29. 4. 2021 ob 11.55.
13. 4. 2021
Zdravje v občini Borovnica v letu 2021

Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) v vsakoletni študiji o zdravju v Sloveniji za občino Borovnica ugotavlja, da je tako kot prejšnja leta, le da še nekoliko bolj izrazito zaznati probleme povezane s prekomernim uživanjem  alkohola (stopnja obolevnosti in umrljivosti zaradi z uživanjem alkohola povezanih bolezni, delež alkoholiziranih v prometnih nesrečah) in kajenjem (stopnja obolevnosti in umrljivosti zaradi s kajenjem) povezanih bolezni. V negativnem smislu glede kazalnikov odstopamo od nacionalnega povprečja tudi glede odsotnosti z dela in klopnega meningoencefalitisa, v pozitivnem pa le pri dveh, neposredno z zdravjem sicer nepovezanih kazalnikih, in sicer pri prirastu prebivalstva in umrljivosti glede na kraj stalnega bivališča.

Ob ugotovitvi da je alkohol pri nas izpostavljen dejavnik zdravstvenih in prometnih tveganj  se je občinsko vodstvo v lanskem letu odločilo, da k naslavljanju te in drugih oblik odvisnosti in tveganega vedenja v občini pristopi z aktivno udeležbo v projektu Preventivna platforma, ki ga koordinira Institut Utrip, s sedežem v naši občini. Žal epidemija COVID-19 preprečuje izvedbo večine načrtovanih aktivnosti oz. jih omejuje na spletno usposabljanje. (več …)

22. 3. 2021
PAVILIJON “MEDENA ZGODBA” PRIČENJA SVOJO POT
Čebelarska zveza Slovenije je pred kratkim pričela novo zgodbo o čebelarstvu, ki želi dodobra predstaviti slovensko čebelarstvo doma in v svetu. Paviljon Medena zgodba se podaja na pot in bo na svojevrsten način prikazoval delo čebel, čebelarja in sadove njunega skupnega dela. Paviljon je prevozni čebelnjak namenjen izobraževanju, predstavitvi in promociji slovenskega čebelarstva ter medenih izdelkov. Opremljen je z najsodobnejšo video in zvočno tehniko. V čebelji svet nas popelje s pomočjo vida, vonja, tipa in na koncu tudi okusa, s prav posebno medeno postajo.
22. 3. 2021
ČIŠČENJE STRUG VODOTOKOV IN KANALOV V OBČINI BOROVNICA

Čiščenje strug vodotokov je pomembno za ustrezen pretok vode in s tem za zmanjševanje poplavne ogroženosti, ponekod pa tudi za ustrezno odvodnjavanje kmetijskih površin.  V februarju je izvajalec  na območju občine Borovnica očistil:

  • Gantarjev potok, na Dolu pri Borovnici, od ceste Vrhnika – Borovnica do izliva v Jeršinov kanal v dolžini 200 m;
  • strugo stare Borovnišnice v dolžini 450 m;
  • Jeršinov kanal v dolžini 780 m;
  • Strugo nove Borovnišnice v dolžini 1270 m.

Da je bil skrajni čas, da se struge očisti kaže tudi količina materiala na začasni deponiji pri gasilskem domu na Bregu pri Borovnici (glej fotografijo).

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!