Novice

Končan proces priprave CPS Občine Borovnica

S predstavitvijo procesa in dokumenta, ki je v njem nastal ter žrebanjem in podelitvijo nagrad sodelujočim občanom, se je 6. 2. 2018, v prostorih OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica, končal skoraj pred letom dni začeti proces priprave Celostne prometne strategije (CPS) Občine Borovnica. Občina se ga je  ob strokovni pomoči podjetja Locus – prostorske rešitve d. o. o., lotila z namenom, da pride do dokumenta, ki bo podlaga  za bolj varne in udobne prometne povezave v njej, bolj pestro izbiro načina s katerim občani dostopajo do najbolj pogostih prometnih ciljev v občini ter bolj pogosto izbiro tistih načinov, ki krepijo zdravje in ne povzročajo emisij hrupa, onesnaževal zraka in toplogrednih plinov.  Obenem smo  želeli izpolniti enega od ključnih pogojev za možnost kandidiranja na razpisih za kohezijska sredstva EU in sredstva iz proračuna Republike Slovenije, namenjena trajnostni mobilnosti.

Proces priprave CPS Občine Borovnica

Marca lani je župan Bojan Čebela imenoval Odbor za pripravo CPS Občine Borovnica v katerem so sodelovali Andrej Podržaj kot predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, Krune Stevanovski kot občinski urbanist, Dean Stipančič kot predstavnik MIRED, Viljem Jereb kot predstavnik Policijske postaje Vrhnika, Matevž Snoj v imenu koncesijskega upravljavca občinskih cest JP KPV d. o. o., mag. Jernej Nučič in Andrej Klemenc v imenu občinske uprave, Dajana Jovanović kot predstavnica OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica in Blaž Kovač kot predstavnik staršev. Slednji je poleti 2017 izstopil, v delo odbora pa sta se vključila Bojan Kovačević in Vlado Žerjav.  Pri delu odbora sta sodelovali Nina Lipušček iz podjetja Locus in Milena Marega iz Centra za vodenje participativnih procesov. Obe sta sodelovali tudi pri pripravi in vodenju štirih tematskih posvetov z občani ter pri pripravi vseh gradiv in samega predloga CPS Občine Borovnica.

Občani so bili z napovedmi in potekom dogodkov seznanjeni preko medobčinskega glasila Naš časopis, preko spletnega portala Moja občina ter preko spletne in FB strani občine Borovnica, na kateri so objavljena tudi vsa poročila in gradiva.

Poleg udeležbe na  javnih razpravah o namenu in procesu priprave CPS Borovnica (23. 3. 2017), stanju prometa v občini in zasnov treh scenarijev mobilnosti (25. 4. 2017),  osnutku vizije mobilnosti v občini Borovnica (20. 6. 2017) ter obravnavi osnutka akcijskega načrta za izvedbo vizije (19. 9. 2017) so občani pri oblikovanju strategije lahko sodelovali tudi v aprilu 2017 preko ankete o stanju prometa in mobilnosti v občini ter konec leta 2017 preko ankete o    ustreznosti vizije občine na področju prometa in mobilnosti.

 

Ključne ugotovitve in scenariji razvoja prometa in mobilnosti v Občini Borovnica

Ključne ugotovitve glede stanja prometa v občini so, da cest v občini ne primanjkuje in da v občini ni zastojev ter večjih težav s parkiranjem vozil, da pa so tako regionalna kot občinske ceste preozke, slabo vzdrževane ter na številnih mestih neustrezno speljane in nepregledne, zato so potrebne temeljite in celovite obnove ter v številnih primerih tudi rekonstrukcije. Zaradi dokaj številnih ter relativno hitrih in udobnih vlakov ima javni potniški promet proti Ljubljani zelo velik delež pri prevozu na delo in izobraževanje, njegove storitve pa občani ocenjujejo kot solidne, vendar potrebne izboljšanja. Občani pa so zelo nezadovoljni z zelo omejenimi možnostmi javnega potniškega prevoza proti Vrhniki. Prav tako kot neustrezno ocenjujejo tudi prometno kulturo, poleg varnosti kolesarjev in pešcev pa kot največjo vrednoto ocenjujejo hiter in ekonomičen JPP ter udobnost in hitrost potovanja ter dostopnost do pomembnih ustanov in ciljnih točk v občini. Glede slednje glavne kritike niso namenjene omejenim možnostim parkiranja v neposredni bližini, temveč neustreznemu oz. prekratkemu času obratovanja pošte, banke in knjižnice, pa tudi trgovin v občini.

Analize podatkov so pokazale, da so se v zadnjih desetih letih kljub občutnem povečanju prebivalstva in nekoliko manjšem povečanju registriranih motornih vozil prometne obremenitve cest nekoliko zmanjšale, se je pa za dobrih 20% povečalo število potnikov na vlakih v Ljubljano in iz Ljubljane. Trend povečane rabe osebnih motornih vozil pa se je začel ponovno vzpenjati leta 2015. Izboljšala se je tudi prometna varnost in sicer ne toliko kar se tiče števila prometnih nesreč nasploh, temveč predvsem zmanjšanja števila prometni nesreč z mrtvimi in huje poškodovanimi udeleženci. V zadnjih treh letih ni bila zabeležena nobena tovrstna nesreča.

Pri pripravi CPS Občine Borovnica so bili oblikovani trije scenariji. Vsi vključujejo temeljito izboljšanje cestne infrastrukture. V t. i. ničelnem scenariju je to tudi vse, scenarij 1 pa v prid večje pretočnosti in krajših potovalnih časov predvideva gradnjo obvozne ceste ob Borovniščici med regionalno cesto in Dražico, kar bi omogočilo tudi uvedbo enosmernega prometnega režim v večjem delu vaškega jedra Borovnice. Izgradnja obvozne ceste pa bi zahtevala od 2 -3 milijone €, zato je realizacija odvisna od sicer ne najbolj obetavnih možnosti državnega sofinanciranja. Scenarij 2 pa stavi ob posodobitvi cest predvsem na izgradnjo ustrezne infrastrukture za kolesarje in pešce, izboljšanje možnostim JPP, zlasti z uvedbo fleksibilnega JPP »na klic« do Vrhnike ter spremembo potovalnih izbir in navad v prid večjemu deležu hoje, kolesarjenja in JPP ter kombinacij le teh. V vseh scenarijih ima ustrezno mesto tudi elektrifikacija cestnega prometa oz. izgradnja infrastrukture za polnjenje e-vozil.

Predlog CPS Občine Borovnica je 6. 2. 2018 obravnaval in potrdil Odbor za pripravo CPS Borovnica.

 

Kaj sledi?

Na   26 redni seji, bo 22. 2. 2018,  Predlog CPS Občine Borovnica obravnaval in predvidoma potrdil Občinski svet Občine Borovnica.
V kolikor bo temu tako bomo na  osnovi CPS Občine Borovnica v letu 2018:
• pristopili k vlogi za sofinanciranje izgradnje parkirišča P+R pri železniški postaji Borovnica s kapaciteto 99 parkirnih mest za osebne avtomobile in kolesarnico za 40 koles;
• v okviru Dogovora za razvoj regij 2014-2020 kandidirali s projektom izgradnje povezave za kolesarje in pešce med središčem Borovnice in Pakom;
• kandidirali na aktualni razpis Ministrstva za infrastrukturo, ki omogoča urejanje površin za kolesarje in pešce, postajališč JPP in izgradnjo kolesarnic.

Ostale novice

12. 10. 2020
POROČILO S 3. IZREDNE SEJE OBČINSKEGA SVETA OBČINE BOROVNICA

V četrtek, 24. 9. 2020, je ob 18. uri, v prostorih OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica, potekala 3. izredna seja Občinskega sveta Občine Borovnica. Na njej so občinski svetniki obravnavali:

  1. Potrditev investicijskega programa za gradnjo kolesarske povezave Borovnica-Breg pri Borovnici z rekonstrukcijo pripadajočega dela regionalne ceste R3-642/1146
  2. Imenovanje kandidata za člana sveta JSKD Izpostava Vrhnika
  3. Soglasje k investiciji v športnem parku Borovnica
  4. Uporaba bilančnega dobička družbe JP KPV, d.o.o.
  5. Razno
14. 10. 2020
3. mednarodni dan e-odpadkov: izobraževanje za večjo ozaveščenost o problematiki e-odpadkov

Skoraj 100 organizacij iz 50 držav z vsega sveta se bo udeležilo tretjega mednarodnega dne e-odpadkov, ki se odvija 14. oktobra. Dogodek, ki ga organizira WEEE forum, mednarodno evropsko združenje skupnih shem ravnanja z odpadno električno in elektronsko opremo, združuje deležnike e-odpadkov z vsega sveta pri promociji pravilnega ravnanja odpadne električne in elektronske opreme in omogočanja ponovne uporabe ter recikliranja. Letos bo poudarek na izobraževanju in ozaveščanju javnosti o pravilnem ravnanju z odpadnimi električnimi in elektronskimi napravami.

(več …)

14. 10. 2020
Panelna ograja ob cesti na stari progi

Občina Borovnica je na delu ceste na trasi nekdanje železniške proge, kjer je bila še v času njene gradnje zgrajena ograja, ki pa jo je v veliki meri že načel zob časa, postavila panelno zaščitno ograjo, ki npr. preprečuje, da bi lahko manjši otroci dostopili do škarpe in – bog ne daj – še korak dlje.

13. 10. 2020
Ste pomislili na počitnice v Ljubljani in Osrednjeslovenski regiji?

Ljubljana je bila v mednarodnih medijih že večkrat nagrajena za kakovostno ponudbo na visoki ravni in trajnostni pristop. Letos v oktobru je bila ponovno uvrščeno na seznam organizacije Green Destinations med sto najbolj trajnostnih destinacij na svetu ter po mnenju European Best Destinations med petnajstih najbolj varnih evropskih destinacij v času prazničnega decembra. Septembra je ikonična revija za luksuzni življenjski slog in potovanja Condé Nast Traveller na prvo mesto počitniških destinacij, vrednih obiska v 2021, postavila Slovenijo in z njo Ljubljano. Dejstvo, da se Ljubljana uvršča na tako prestižne sezname, je spodbudno za obdobje po krizi, ko bomo potovali bolj premišljeno in spoštljivo do okolja, družbe in nas samih.

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!