Novice

Končan proces priprave CPS Občine Borovnica

S predstavitvijo procesa in dokumenta, ki je v njem nastal ter žrebanjem in podelitvijo nagrad sodelujočim občanom, se je 6. 2. 2018, v prostorih OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica, končal skoraj pred letom dni začeti proces priprave Celostne prometne strategije (CPS) Občine Borovnica. Občina se ga je  ob strokovni pomoči podjetja Locus – prostorske rešitve d. o. o., lotila z namenom, da pride do dokumenta, ki bo podlaga  za bolj varne in udobne prometne povezave v njej, bolj pestro izbiro načina s katerim občani dostopajo do najbolj pogostih prometnih ciljev v občini ter bolj pogosto izbiro tistih načinov, ki krepijo zdravje in ne povzročajo emisij hrupa, onesnaževal zraka in toplogrednih plinov.  Obenem smo  želeli izpolniti enega od ključnih pogojev za možnost kandidiranja na razpisih za kohezijska sredstva EU in sredstva iz proračuna Republike Slovenije, namenjena trajnostni mobilnosti.

Proces priprave CPS Občine Borovnica

Marca lani je župan Bojan Čebela imenoval Odbor za pripravo CPS Občine Borovnica v katerem so sodelovali Andrej Podržaj kot predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, Krune Stevanovski kot občinski urbanist, Dean Stipančič kot predstavnik MIRED, Viljem Jereb kot predstavnik Policijske postaje Vrhnika, Matevž Snoj v imenu koncesijskega upravljavca občinskih cest JP KPV d. o. o., mag. Jernej Nučič in Andrej Klemenc v imenu občinske uprave, Dajana Jovanović kot predstavnica OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica in Blaž Kovač kot predstavnik staršev. Slednji je poleti 2017 izstopil, v delo odbora pa sta se vključila Bojan Kovačević in Vlado Žerjav.  Pri delu odbora sta sodelovali Nina Lipušček iz podjetja Locus in Milena Marega iz Centra za vodenje participativnih procesov. Obe sta sodelovali tudi pri pripravi in vodenju štirih tematskih posvetov z občani ter pri pripravi vseh gradiv in samega predloga CPS Občine Borovnica.

Občani so bili z napovedmi in potekom dogodkov seznanjeni preko medobčinskega glasila Naš časopis, preko spletnega portala Moja občina ter preko spletne in FB strani občine Borovnica, na kateri so objavljena tudi vsa poročila in gradiva.

Poleg udeležbe na  javnih razpravah o namenu in procesu priprave CPS Borovnica (23. 3. 2017), stanju prometa v občini in zasnov treh scenarijev mobilnosti (25. 4. 2017),  osnutku vizije mobilnosti v občini Borovnica (20. 6. 2017) ter obravnavi osnutka akcijskega načrta za izvedbo vizije (19. 9. 2017) so občani pri oblikovanju strategije lahko sodelovali tudi v aprilu 2017 preko ankete o stanju prometa in mobilnosti v občini ter konec leta 2017 preko ankete o    ustreznosti vizije občine na področju prometa in mobilnosti.

 

Ključne ugotovitve in scenariji razvoja prometa in mobilnosti v Občini Borovnica

Ključne ugotovitve glede stanja prometa v občini so, da cest v občini ne primanjkuje in da v občini ni zastojev ter večjih težav s parkiranjem vozil, da pa so tako regionalna kot občinske ceste preozke, slabo vzdrževane ter na številnih mestih neustrezno speljane in nepregledne, zato so potrebne temeljite in celovite obnove ter v številnih primerih tudi rekonstrukcije. Zaradi dokaj številnih ter relativno hitrih in udobnih vlakov ima javni potniški promet proti Ljubljani zelo velik delež pri prevozu na delo in izobraževanje, njegove storitve pa občani ocenjujejo kot solidne, vendar potrebne izboljšanja. Občani pa so zelo nezadovoljni z zelo omejenimi možnostmi javnega potniškega prevoza proti Vrhniki. Prav tako kot neustrezno ocenjujejo tudi prometno kulturo, poleg varnosti kolesarjev in pešcev pa kot največjo vrednoto ocenjujejo hiter in ekonomičen JPP ter udobnost in hitrost potovanja ter dostopnost do pomembnih ustanov in ciljnih točk v občini. Glede slednje glavne kritike niso namenjene omejenim možnostim parkiranja v neposredni bližini, temveč neustreznemu oz. prekratkemu času obratovanja pošte, banke in knjižnice, pa tudi trgovin v občini.

Analize podatkov so pokazale, da so se v zadnjih desetih letih kljub občutnem povečanju prebivalstva in nekoliko manjšem povečanju registriranih motornih vozil prometne obremenitve cest nekoliko zmanjšale, se je pa za dobrih 20% povečalo število potnikov na vlakih v Ljubljano in iz Ljubljane. Trend povečane rabe osebnih motornih vozil pa se je začel ponovno vzpenjati leta 2015. Izboljšala se je tudi prometna varnost in sicer ne toliko kar se tiče števila prometnih nesreč nasploh, temveč predvsem zmanjšanja števila prometni nesreč z mrtvimi in huje poškodovanimi udeleženci. V zadnjih treh letih ni bila zabeležena nobena tovrstna nesreča.

Pri pripravi CPS Občine Borovnica so bili oblikovani trije scenariji. Vsi vključujejo temeljito izboljšanje cestne infrastrukture. V t. i. ničelnem scenariju je to tudi vse, scenarij 1 pa v prid večje pretočnosti in krajših potovalnih časov predvideva gradnjo obvozne ceste ob Borovniščici med regionalno cesto in Dražico, kar bi omogočilo tudi uvedbo enosmernega prometnega režim v večjem delu vaškega jedra Borovnice. Izgradnja obvozne ceste pa bi zahtevala od 2 -3 milijone €, zato je realizacija odvisna od sicer ne najbolj obetavnih možnosti državnega sofinanciranja. Scenarij 2 pa stavi ob posodobitvi cest predvsem na izgradnjo ustrezne infrastrukture za kolesarje in pešce, izboljšanje možnostim JPP, zlasti z uvedbo fleksibilnega JPP »na klic« do Vrhnike ter spremembo potovalnih izbir in navad v prid večjemu deležu hoje, kolesarjenja in JPP ter kombinacij le teh. V vseh scenarijih ima ustrezno mesto tudi elektrifikacija cestnega prometa oz. izgradnja infrastrukture za polnjenje e-vozil.

Predlog CPS Občine Borovnica je 6. 2. 2018 obravnaval in potrdil Odbor za pripravo CPS Borovnica.

 

Kaj sledi?

Na   26 redni seji, bo 22. 2. 2018,  Predlog CPS Občine Borovnica obravnaval in predvidoma potrdil Občinski svet Občine Borovnica.
V kolikor bo temu tako bomo na  osnovi CPS Občine Borovnica v letu 2018:
• pristopili k vlogi za sofinanciranje izgradnje parkirišča P+R pri železniški postaji Borovnica s kapaciteto 99 parkirnih mest za osebne avtomobile in kolesarnico za 40 koles;
• v okviru Dogovora za razvoj regij 2014-2020 kandidirali s projektom izgradnje povezave za kolesarje in pešce med središčem Borovnice in Pakom;
• kandidirali na aktualni razpis Ministrstva za infrastrukturo, ki omogoča urejanje površin za kolesarje in pešce, postajališč JPP in izgradnjo kolesarnic.

Ostale novice

14. 10. 2021
SOLIDNA UVRSITEV OBČINE BOROVNICA V RAZISKAVI O TRANSPARENTNOSTI V SLOVENSKIH OBČINAH

Čeprav se morda zdi, da igrajo v državi pomembno vlogo le odločitve vlade, tudi lokalna samouprava bistveno vpliva na naša vsakdanja življenja. Ker mora biti zato njihovo delovanje odprto in vključujoče, so na inštitutu Danes je nov dan v sodelovanju z Organizacijo za participatorno družbo ter PIC – Pravni center za varstvo človekovih pravic in okolja pripravili raziskavo transparentnosti in odprtosti slovenskih občin. V njej so z 80 kazalniki ocenili vseh 212 slovenskih občin, pri čemer so pregledovali vsebine in podatke za leto 2020. Občina Borovnica se je pri tem uvrstila med prvo četrtino slovenskih občin oz. na 52. mesto.

Raziskava  je zaobjela 5 vsebinskih sklopov, v katerih so z 80 indikatorji ocenjevali:

(več …)

14. 10. 2021
PRVA OCENA NOVEGA PROMETNEGA REŽIMA V ŠIRŠI OKOLICI OŠ DR. IVANA KOROŠCA BOROVNICA

Predstavniki Medobčinskega inšpektorata in redarstva Vrhnika, Občine Borovnica ter prometni reditelji, ki so v prvih dveh tednih pouka učencem pomagali zagotavljati varno pot v  šolo in predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Jože Korošec, so po treh tednih od njegov uvedbe, ocenili nov prometni režim v širši okolici OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica.

Ugotovili so, da so starši, ki otroke z avtomobili vozijo v šolo, skoraj brez izjeme sprejeli in upoštevajo prepoved parkiranja in ustavljanja na Paplerjevi ulici ter da velika večina upošteva priporočilo, da se otroke odloži pri novem kraku šolske poti mimo Športnega parka Borovnica v obrtni-poslovni coni Struge. Še vedno pa jih kljub prepovedi nekaj parkira pred cerkvijo, nekateri pa za dostavo otrok uporabljajo parkirišče nasproti gostilne Godec ali pri vrtcu. Po umiku nadzora pa se je povečalo število tistih, ki kljub prepovedi ustavljajo na avtobusnem parkirišču pred šolo. Slednje mora glede na potrebe šole ostati v funkciji, saj veliki avtobusi ne morejo uporabljati parkirišča pri šoli. Zato je bil podan predlog, da se namesto sedanjega parkirišča uredi novo in sicer na samem vozišču, dostop do sedanjega pa prepreči s količki. Glede upoštevanja omejitev hitrosti na 30 km/h pa kaže, da ga vozniki upoštevajo vsaj v času prihodov učencev v šolo in odhodov iz šole domov.

(več …)

13. 10. 2021
V Sloveniji se širi mreža za oddajo še delujočih električnih in elektronskih aparatov

Global e-waste monitor 2020 je poročal, da je bilo v letu 2019 proizvedenih 53,6 milijona ton e-odpadkov. Letošnja gora odpadne električne in elektronske opreme bo po njihovih ocenah znašala 57,4 milijona ton. To je več kot je težek Kitajski zid, ki je najtežji umetni predmet na Zemlji. Do leta 2030 pa napovedujejo, da bo v letu nastalo že 74 milijonov ton e-odpadkov. Svetovno nastajanje e-odpadkov se torej letno povečuje za 2 milijona ton ali za približno 3-4%, kar pripisujejo predvsem višji stopnji porabe elektronike, krajšemu življenjskemu ciklu izdelkov in omejenim možnostim popravil. Več o problematiki na globalni ravni in o uspešnem zbiranju in ponovni uporabi električnih in elektronskih aparatov v Sloveniji si lahko prebereta v nadaljevanju.

(več …)

28. 9. 2021
ETM 2021: Promet v občini, kot ga vidijo učenci OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica

Učenci 6.-9. razred OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica so pri predmetu Tehnika in tehnologija, ki ga poučuje Klemen Jevnikar, v okviru EMT 2021 opazovali promet v občini in prišli do naslednjih opažanj in predlogov: 

POHVALE:

  • Ni veliko prometa
  • Urejen promet okoli trgovin Mercator in Spar
  • Parkirišče na železniški postaji
  • Veliko kolesarjev (tudi učencev)
  • Prisotnost redarjev in policistov ob začetku šolskega leta
  • Omejitve hitrosti in hitrostne ovire (center Borovnica, Rimska cesta)
  • Obnovljene talne oznake pred pričetkom šolskega leta
  • Talna osvetlitev prehoda na Zalarjevi
  • Kolesarski park pri mostu Pot v Jele
  • Novo urejena pot ob desnem bregu Borovniščice do Ljubljanske ceste
  • Veliko pločnikov

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!