PODALJŠANJE PLOČNIKA NA GRADIŠNIKOVI ULICI VZPOSTAVILO POGOJE ZA VARNO ŠOLSKO POT
Gradišnikova ulica je ena od osrednjih prometnih žil v Borovnici, predvsem za številne otroke iz obeh naselij stanovanjskih blokov na njihovi poti v šolo in vrtec. Ker so na njej tudi parkirišča, pri gradnji bloka, v katerem je bila nekdaj poslovalnica NLB, pa je bila načrtovana in izvedena zelo neposrečena rešitev, zaradi katere stopnice, ki vodijo v stavbo, presekajo hodnik za pešce in ker je na nasprotni strani ceste, tam kjer cesta zavije in postane najmanj pregledna, v dolžini dobrih 100 m manjkal pločnik, na njej ni bilo mogoče zadostiti pogojem za zagotovite varne poti v šolo. Zdaj se je to spremenilo!
Po dolgih letih pogovorov in pogajanj z lastniki je občini letos uspelo pridobiti manjkajoča zemljišča. Sredi septembra je bil zgrajen manjkajoči del pločnika. Tako so vzpostavljeni osnovni pogoji za varno pot v šolo. Pot bo še bolj varna, če se bo izoblikoval konsenz, da je zaradi varnosti otrok, vsaj v delu od dovozne ceste za novo blokovsko naselje do Mejačeve ulice, smiselno omejiti najvišjo dovoljeno hitrost na 30 km/h (sedaj 40 km/h).
Strokovne študije kažejo, da je pri tej hitrosti bistveno manj prometnih nesreč in da so, v primerih, ko pride do nesreče, poškodbe pešcev in kolesarjev bistveno manjše kot v primeru trkov pri hitrosti 40 km/h. Omejitev bi bila še toliko bolj smiselna, ker je na večjem delu ulice tudi parkirišče, s katerega se vozniki vzvratno vključujejo v promet. Omogočala bi tudi, da se kolesarjem dovoli vožnja po celotni širini voznega pasu (t. i. »sharrow«), kar je sedaj v urbanih naseljih, kjer ni mogoče zagotoviti ločenih površin za kolesarje, pogosto uporabljena rešitev, ki se je izkazala za dobro.
Seveda pa se vedno najde nekaj glasnih, ki nasprotujejo kakršnimkoli dodatnim omejitvam hitrosti. Med njimi so tudi taki, ki bi storili vse, da lahko varno pripeljejo in oddajo svoj naraščaj v vrtec ali v šolo, potem pa jim je varnost ostalih (otrok) deveta briga, saj jih bolj zanima to, kako čim hitreje priti v službo. Pa je problem zelo enostavno rešljiv. Samo vstati in se odpraviti na pot je potrebno kakšno minuto prej.
Ostale novice
V četrtek, 23. 6. 2022, so okviru tehniškega dne, osmošolci OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica spoznavali osnove parnega pogona vlakov in zgodovine Južne železnice. Član Zgodovinske sekcije HUD Karel Barjanski, upokojeni strojevodja in sodelavec Muzeja slovenskih železnic Ljubljana Bogo Troha je učencem ob risanju na tablo razložil delovanje parne lokomotive. Tak način predstavitve je zelo pritegnil učence, ki so postavili tudi precej vprašanj. Vodja projekta Tematski park in spominska pot Borovniškega viadukta, Andrej Klemenc, prav tako član Zgodovinske sekcije HUD Karel Barjanski, pa je učencem ob ogledu tematskega parka predstavil zgodovinski kontekst in pomen gradnje Južne železnice, dilema glede trasiranja proge ter samo gradnjo Borovniškega viadukta. (več …)
V sredo, 8. 6. 2022, je pred začetkom 19. redne seje Občinskega sveta Občine Borovnica, zdaj že nekdanji župan Bojan Čebela, ki je dne 2. 6. 2022 podal odstopno izjavo, uradno predal posle podžupanu Petru Črnilogarju, ki bo funkcijo župana opravljal do rednih županskih volitev, ki bodo predvidoma v začetku letošnjega novembra. Pred samo sejo pa se je nekdanji župan še prisrčno poslovil od občinskih svetnikov in se jim zahvalil za sodelovanje. Svetniki so mu izrekli priznanje za opravljeno delo in mu z upanjem, da bo kot poslanec Državnega zbora RS lahko kaj dobrega storil tudi za svojo občino, zaželeli uspešno delo na novi funkciji.