Novice

Reka kolesarjev preplavila in obkrožila Ljubljansko barje

V sklopu 37. Maratona Franja je 9. 6. 2018 prvič potekal ne-tekmovalni kolesarski maraton “Barjanka“, ki je nastal na pobudo Krajinskega parka Ljubljansko barje v sodelovanju med njim, organizatorji Maratona Franja (BTC City in KD Rog) in vsemi sedmimi barjanskimi občinami. Med okoli 300 udeleženci, ki so se ob 8.00 zjutraj podali na 83 km dolgo pot po Ljubljanskem barju, je bila tudi 11 članska ekipa “Blueberry Team” iz naše občine, ki je v polni sestavi malo pred 13.00 tudi prikolesarila na cilj v ljubljanskem BTCju.

Brez številnih redarjev-prostovoljcev, med katerimi so bili tudi naši gasilci, prireditve ne bi bilo mogoče izvesti, zato se jim tudi na tem mestu še enkrat lepo zahvaljujemo. Prav tako si prireditev težko zamislimo brez predstavitev občin oz. občinskih društev na posameznih postojankah, kjer so se kolesarji odpočili in okrepčili. Društvo kmečkih žena Ajda je svoje delo na postojanki v Bistri odlično opravilo, tako da gre vsa zahvala tudi njim, HUD Karel Barjanski pa ima zasluge, da smo na tej postojanki lahko predstavili tudi idejne zasnove  projekta “Stara štreka”  oz. obnove opuščene trase železniške proge med Preserjami in Borovnico v turistične in rekreacijske namene.

S solidno udeležbo in dobro organizacijo je “Barjanka” upravičila svoj namen predstaviti v širšem prostoru (kolesarsko) turistične potenciale Ljubljanskega barja. Da bi te lahko v polni meri izkoristili je potrebno vzpostaviti nekaj manjkajočih odsekov, ki bi omogočili, da se kolesarji popolnoma izognejo najbolj prometnim cestam, prav tako pa tudi omogočiti prečkanja Ljubljanice, ostalih rek in potokov ter barjanskih kanalov na že identificiranih ključnih točkah. Po prvih ocenah bi za vzpostavitev okoli 180 km  varnih, zanimivih in tudi relativno udobnih neprekinjenih kolesarskih povezav potrebovali okoli 6 milijonov €, kar se sicer sliši veliko, a je približno enako znesku ureditve enega ali dveh dodatnih priključkov na avtocesto.

Problem ni toliko samo  denar sam po sebi. Bolj je problem sedanji pristop k financiranju, po katerem naj bi ne glede na to od kod bi prišla večina obiskovalcev in kdo bi imel od vsega skupaj največje koristi, vse stroške vzpostavitve ustrezne infrastrukture na svojem ozemlju morala nositi vsaka občina sama. Za Mestno občino Ljubljana potrebnih okoli 1,5 milijonov € investicij v pohodniško-kolesarsko infrastrukturo verjetno ne predstavlja prehude proračunske obremenitve, medtem ko naša občina seveda sama v ta namen ne more investirati potrebnih okoli 1 milijon €.

Upamo, da bo “Barjanka” v prihodnjih letih  še bolj  pokazala kako velik potencial ne le za kolesarski šport in rekreacijo se skriva na Ljubljanskem barju, temveč da je prav tako ali še bolj kot za množične tovrstne kolesarske prireditve Ljubljansko barje primerno za odkrivanje, doživljaje in spoznavanje največjega mokrišča v Sloveniji ter njegovih številnih zakladov naravnih vrednot ter kulturne in tehniške dediščine na kolesu v manjših skupinah ter za posameznike in družine. Da bo omogočila tisto, čemur bi pokojni Fran Milčinski Ježek lahko rekel “kolesarsko vandranje po barju”.  Turistični delavci so že prepoznali, da je Ljubljansko barje lahko veliko več kot le “fitnes v naravi”. K temu, da bo razvoj kolesarsko-pohodniške infrastrukture postal tudi ena od prioritet političnih odločevalcev, pa lahko precej doprinesejo “Barjanka” in podobne prireditve, pri katerih naj bi bil bolj kot na rekreativnem športu, poudarek dan na doživljanju in spoznavanju Ljubljanskega barja.

Upajmo torej, da bo “Barjanka” postala sestavni del Maratona Franja in da bo prirediteljem v prihodnje še bolj kot v letošnjem letu uspelo omogočiti doživljanje in spoznavanje Ljubljanskega barja. In da se bodo njenega štarta že prihodnje leto poleg župana Borovnice in župana Brezovice, ki sta na startu pozdravila udeležence letošnje Barjanke, udeležili tudi župani ostalih petih barjanskih občin ter se med tem, ko bodo udeleženci poganjali pedale, dogovorili o tem, kako vzpostaviti potrebno manjkajočo infrastrukturo.

Ostale novice

22. 3. 2021
PAVILIJON “MEDENA ZGODBA” PRIČENJA SVOJO POT
Čebelarska zveza Slovenije je pred kratkim pričela novo zgodbo o čebelarstvu, ki želi dodobra predstaviti slovensko čebelarstvo doma in v svetu. Paviljon Medena zgodba se podaja na pot in bo na svojevrsten način prikazoval delo čebel, čebelarja in sadove njunega skupnega dela. Paviljon je prevozni čebelnjak namenjen izobraževanju, predstavitvi in promociji slovenskega čebelarstva ter medenih izdelkov. Opremljen je z najsodobnejšo video in zvočno tehniko. V čebelji svet nas popelje s pomočjo vida, vonja, tipa in na koncu tudi okusa, s prav posebno medeno postajo.
22. 3. 2021
ČIŠČENJE STRUG VODOTOKOV IN KANALOV V OBČINI BOROVNICA

Čiščenje strug vodotokov je pomembno za ustrezen pretok vode in s tem za zmanjševanje poplavne ogroženosti, ponekod pa tudi za ustrezno odvodnjavanje kmetijskih površin.  V februarju je izvajalec  na območju občine Borovnica očistil:

  • Gantarjev potok, na Dolu pri Borovnici, od ceste Vrhnika – Borovnica do izliva v Jeršinov kanal v dolžini 200 m;
  • strugo stare Borovnišnice v dolžini 450 m;
  • Jeršinov kanal v dolžini 780 m;
  • Strugo nove Borovnišnice v dolžini 1270 m.

Da je bil skrajni čas, da se struge očisti kaže tudi količina materiala na začasni deponiji pri gasilskem domu na Bregu pri Borovnici (glej fotografijo).

19. 3. 2021
VSE NAJBOLJŠE, LJUBLJANICA!
Občine v porečju Ljubljanice so 22. marec – Svetovni dan voda v zadnjih letih obeležile s prireditvijo Moja reka praznuje. Ta je posvečena reki Ljubljanici kot vodni žili, habitatu, plovni poti, arheološko-zgodovinskem prostoru ter velikokrat mističnem prostoru doživljanja narave in arhetipu vodnega sveta. Nastala je pred 9 leti na pobudo Humanistično umetniškega društva Karel Barjanski iz Borovnice in združuje poljudno-znanstvene, tehniško-tehnološke in umetniške vidike obravnavanja fenomena vode kot prasile, pogoja življenja in življenjskega prostora z izzivi obvladovanja upravljanja z vodami, čiščenja odpadnih voda in zagotavljanja zdrave pitne vode za vse.
8. 3. 2021
Sestanek med vodstvom SŽ Potniški promet in županom Bojanom Čebelo

V petek 5. marca 2021 so se v prostorih SŽ-Potniški promet, d. o. o. sestali direktorica mag. Darja Kocjan s sodelavko Petro Privšek, vodjo službe za prodajo in marketing in strokovnim sodelavcem Primožem Kokaljem, ter župan Občine Borovnica Bojan Čebela s sodelavcem Andrejem Klemencem, višjim svetovalcem za razvoj in razvojne projekte. Uvodoma se je mag. Darja Kocjan zahvalila za hiter odziv občine na pobudo, katere namen je izboljšati sodelovaje z občinami pri razvoju železniškega potniškega prometa in trajnostne mobilnosti v Sloveniji, tudi z izboljšanjem produktov in storitev namenjenim uporabnikom železniškega potniškega prevoza.

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!