Novice

Sestanek med predstavniki občine in SŽ v vzdušju dogovorov o številnih izzivih

Na sedežu SŽ Infrastruktura d. o. o. v Ljubljani je bil 15. 7. 2019 sestanek med predstavniki podjetja in Občine Borovnica, na katerem so obravnavali aktualno problematiko. Župan Bojan Čebela je predstavnike SŽ seznanil s skorajšnjim pričetkom gradnje parkirišča »parkiraj in presedi« (P+R) pri železniški postaji Borovnica ter izpostavil željo občine, da se do odprtja parkirišča, ki je predvideno konec letošnjega oktobra, uredi tudi Mejačeva ulica v delu od mostu čez Borovniščico do vhoda v poslopje železniške postaje, ki spada na območje javne železniške infrastrukture. Obravnavali so tudi problematiko hrupa, nevarnosti izlitja nevarnih snovi, obnove mostu v Jele in gradnje kolesarske povezave Borovnica-Pako na parcelah SŽ oz. območju javne železniške infrastrukture.

 

UREDITEV PROMETNEGA PROSTORA OKOLI NASTAJAJOČEGA P+R PRI ŽELEZNIŠKI POSTAJI

Direktor SŽ – Infrastruktura d. o. o. Matjaž Kranjc je prosil, da občina čim prej pripravi elaborat prometne ureditve in ga pošlje v potrditev pristojnim službam SŽ Potniški promet d. o. o., pri čemer naj v skladu z dogovorom ob prenosu zemljišč, potrebnih za gradnjo P+R, z države na občino, pri poslopju postaje zagotovi tudi parkirna mesta za stanovalce poslopja ter uredi zelenice. SŽ bodo v času do konca izgradnje P+R na meji železniške postaje postavile tudi novo ograjo, v kolikor pa na izbor izvajalca na razpisu za gradnjo kolesarnic pri železniških postajah ne bo pritožb, pa do 20. 11. tudi novo kolesarnico. Dogovorili so se tudi o poteku iz izvedbi izgradnje kanalizacije za potrebe poslopja železniške postaje Borovnica.

 

DOSTOP DO GRADBIŠČA NOVE ELEKTRO-NAPAJALNE POSTAJE IN FINANCIRANJE GRADNJE MOSTU V JELE

Župan je v nadaljevanju opozoril, da zaradi nasprotovanja Direkcije RS za vode v poštev ne bo prišla že dogovorjena rešitev, da se za gradnjo nove energetsko napajalne postaje za potrebe SŽ kot dovozna pot uporabi pot ob desnem bregu Borovniščice v smeri proti Jelam, ki naj bi se jo po gradnji preuredilo v sprehajalno pot za kolesarje in pešce. Edini dovoz je tako mogoč preko Ceste v Jele, na kateri pa je most čez Borovniščico tako dotrajan, da je potrebna izgradnja novega. Predstavniki SŽ so pri tem pojasnili, da so za to seveda zelo zainteresirani, vendar je (so)financiranje novega mostu stvar Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI). Bodo pa na vodstvo DRSI naslovili pismo podpore za sofinanciranje gradnje.

 

PROBLEMATIKA PREKOMERNEGA OBREMENJEVANJA S HRUPOM ZARADI ŽELEZNIŠKEGA PROMETA

Direktor Matjaž Kranjc je potrdil, da se zavedajo problema prekomernega obremenjevanja s hrupom, zlasti v nočnem času ob dizelski vleki. Te pa se do dokončanja prenove celotne železniške proge med Ljubljano in Divačo do leta 2023 ne bo dalo izogniti, saj mora kompozicija, ki pobira prazne železniške vagone, le te pobirati tudi na tirih, ki (še) niso elektrificirani, tako da brez dizelske nočne vleke do takrat ne bo šlo. Andrej Klemenc je pri tem opozoril, da prekomernega hrupa ni v primeru, da se za vleko uporabljajo sodobne dizelske lokomotive, tako da bi se dalo kaj storiti tudi z njihovo ustrezno razporeditvijo za vleko v nočnem času. Predstavniki SŽ so poudarili, da jih do konca leta 2023 čaka zelo zahtevno delo obnove in posodobitve voznega parka in namestitve protihrupnih ograj (PHO), saj bo do takrat potrebno implementirani direktivo EU, ki bistveno znižuje dovoljenj hrup železniškega transporta. Izdelane so že karte hrupa in načrti za namestitev PVO. Na pobudo župana Bojana Čebele je bil sprejet sklep, da bodo SŽ občino obveščale o načrtih za namestitev PHO na območju občine, pri čemer bo občina tudi aktivno sodelovala.

 

NEVARNOST IZLITJA NEVARNIH SNOVI

Župan Bojan Čebela je izpostavil zaskrbljenost glede nevarnosti razlitja nevarnih snovi pri železniških prevozih in posledičnega onesnaženja edinega vodnega vira v občini oz. glavnega vodnega vira za 3 občine. Direktor Matjaž Kranjc je zagotovil, da se vsi tiri, naprave in vozila preverjajo celo bolj pogosto, kot to zahteva tozadevna evropska direktiva. Do leta 2021 bodo med Ljubljano in Borovnico, do leta 2023 pa še na preostalih še neposodobljenih odsekih, v celoti posodobili celoten sestav železniške proge, poleg samih železniških postaj, drugih objektov in naprav tudi spodnji ustroj, prage in tire, s čimer bo proga bistveno bolj varna kot danes. Vendar seveda nikoli ni mogoče povsem izključiti (tudi) nesreče, ki bi lahko ogrozila (tudi) vodne vire.

 

PROJEKTIRANJE KOLESARSKE POVEZAVE BOROVNICA-PAKO NA ZEMLJIŠČIH SŽ IN JŽI

Po opozorilu Andreja Klemenca, da so SŽ podale negativno mnenje glede sicer minimalnega posega na območje JŽI, kjer bi lahko prišlo ob predvideni gradnji kolesarske povezave Borovnica – Pako tudi do posega v 8 metrski progovni pas, je bil sprejet sklep, da se v tednu dni izvrši terenski ogled in preučijo možnosti, ki bile skladne tako s pravili SŽ kot z interesi občine.

Ostale novice

13. 8. 2019
Plezanje na področju Khumbu, Himalaja

Iz dnevnika – 29.4.2019, Chamlang bazni tabor

Zjutraj s Pikijem v temi iščeva prehode in loviva ravnotežje med ogromnimi balvani v dolini pod S steno Peak49. Namenjena sva v steno neimenovanega vrha malo višje po dolini. Pri sebi imava vsak liter vode, nekaj čokoladic, en pramen šestdeset meterske dvojne vrvi in opremo za varovanje. S seboj imava čim manj vsega, ker želiva biti čez hitro, v enem dnevu. Ko se zdani sva pod steno. Nase dava plezalno opremo, malo pojeva in popijeva. Ko spijem požirek soka, mi iz rok pade plastenka. Prileti na kamen in se razleti, verjetno zaradi mraza. Tako imava naenkrat liter pijače za oba za cel dan. »Pa saj bo itak spet topel dan in bova vodo natočila nekje gor, kjer se bo topil sneg. Upam.« S prvimi sončnimi žarki vstopiva v smer. Razmere so dobre, dereze škripajo v zbitem snegu in ledu. Približujeva se delu stene brez snega in ledu. Že v dolini sva slutila da bo to tehnično najtežji del smeri. Pod skalnim delom urediva sidrišče in se naveževa. Piki se prvi spopade s težavami. Previdno in počasi napreduje vse višje, očitno je kar težko. Na polici 40m nad mano si uredi sidrišče in me varuje. Tudi meni gre počasi. Skala je gladka, zaradi česar je plezanje s cepinom in derezami delikatno.

(več …)

31. 7. 2019
NA SLAVNOSTNI AKADEMIJI PODELILI OBČINSKA PRIZNANJA

Na predvečer občinskega praznika 26.7. je v večnamenskem prostoru OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica potekala slavnostna akademija, katero so z mimohodom otvorili  praproščaki več društev. V uvodnem govoru je župan Bojan Čebela pohvalil dosedanje delo nagrajencev in predstavil projekte, ki se izvajajo na območju občine. Izpostavil je načrtovan projekt izgradnje prizidka k osnovni šoli in obvozne poti nad Gradom Bistra. V bogatem kulturnem programu, ki ga je pripravila in vodila Jožica Rupar so občinstvo razvneli svetovno znan Oktet Deseti brat iz Ljubljane, mlada sopranistka Talita Sofia Komelj in kitarski orkester Orkester Kodeljčanke, z nastopom katerega so poslušalci uživali v zvokih francoske, italijanske, ruske in balkanske glasbe.

Tudi tokrat so bili v ospredju dobitniki priznanj. Letošnji nagrajenci so:

(več …)

23. 7. 2019
Gradbena sezona na vrhuncu tudi v Borovnici: optično omrežje, trgovski center, P+R, itd.

Že od začetka vročega poletja smo lahko najprej ob regionalni, sedaj pa tudi na Zalarjevi cesti, opazovali delavce podjetja GVO d. o. o., ki so tudi ob najhujši vročini polagali kabelsko kanalizacijo. Za investitorja, Telekom Slovenije d. d., omenjeno podjetje gradi kabelsko povezavo od Vrhnike preko Borovnice in Zabočevega do Rakitne, s katero bo tudi večjemu delu tistega dela občine, ki še ni imelo hitrega optičnega širokopasovnega omrežja elektronskih komunikacij, omogočen dostop do le tega. Po neuradnih informacijah bodo do konca poletja končali z »razpredanjem« kabelske mreže v Borovnici, nadaljevali z gradnjo glavnega kablovoda proti Rakitni ob cesti, prihodnje leto pa naj bi nadaljevali tudi v smeri proti gasilskemu domu Brezovica, kjer se bo gradnja končala ter na omrežje povezali tudi vsa naselja oz. večino stanovanjskih hiš, ki niso ob glavnem vodu (Jele, Dražica, Ohonica, Pristava), pri čemer bodo do bolj oddaljenih zaselkov in posameznih hiš povezava potekala po zraku.

(več …)

23. 7. 2019
Praznik borovnic 2019 potekal v znamenju pestre ponudbe, dobrega vzdušja, folklore in konjev

Glavni novosti letošnjega Praznika borovnic, ki je potekal v soboto, 13. 7. 2019, na območju nekdanjega industrijskega kombinata LIKO v Borovnici, sta bili , ki se je začela že pred odhodom muzejskega vlaka na peronu ljubljanske železniške postaje, se nadaljevala na železniški postaji Borovnica ter zaključila pred odrom na sejmišču in številne konjske vprege Konjerejskega društva Barje in Konjeniškega društva Borovnica, ki niso tvorile le doslej največje Borovničeve povorke, temveč so neumorno in brezplačno skoraj ves dan po Borovnici prevažale obiskovalce prireditve.

Teh je bilo nekaj več kot v prejšnjih dveh letih, prav tako pa je bila večja ponudba tudi na okoli 40 stojnicah, kjer pa je bilo zaradi dolgotrajnega dežja v maju le nekaj stojnic z borovnicami, ki so »šle za med« in pošle že okoli poldneva. Do konca sejma so pošle tudi odlične borovničeve pekovske in slaščičarske dobrote, ki so jih ponovno napekle članice Društva podeželskih žena “Ajda”.

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!