Novice

Sestanek med predstavniki občine in SŽ v vzdušju dogovorov o številnih izzivih

Na sedežu SŽ Infrastruktura d. o. o. v Ljubljani je bil 15. 7. 2019 sestanek med predstavniki podjetja in Občine Borovnica, na katerem so obravnavali aktualno problematiko. Župan Bojan Čebela je predstavnike SŽ seznanil s skorajšnjim pričetkom gradnje parkirišča »parkiraj in presedi« (P+R) pri železniški postaji Borovnica ter izpostavil željo občine, da se do odprtja parkirišča, ki je predvideno konec letošnjega oktobra, uredi tudi Mejačeva ulica v delu od mostu čez Borovniščico do vhoda v poslopje železniške postaje, ki spada na območje javne železniške infrastrukture. Obravnavali so tudi problematiko hrupa, nevarnosti izlitja nevarnih snovi, obnove mostu v Jele in gradnje kolesarske povezave Borovnica-Pako na parcelah SŽ oz. območju javne železniške infrastrukture.

 

UREDITEV PROMETNEGA PROSTORA OKOLI NASTAJAJOČEGA P+R PRI ŽELEZNIŠKI POSTAJI

Direktor SŽ – Infrastruktura d. o. o. Matjaž Kranjc je prosil, da občina čim prej pripravi elaborat prometne ureditve in ga pošlje v potrditev pristojnim službam SŽ Potniški promet d. o. o., pri čemer naj v skladu z dogovorom ob prenosu zemljišč, potrebnih za gradnjo P+R, z države na občino, pri poslopju postaje zagotovi tudi parkirna mesta za stanovalce poslopja ter uredi zelenice. SŽ bodo v času do konca izgradnje P+R na meji železniške postaje postavile tudi novo ograjo, v kolikor pa na izbor izvajalca na razpisu za gradnjo kolesarnic pri železniških postajah ne bo pritožb, pa do 20. 11. tudi novo kolesarnico. Dogovorili so se tudi o poteku iz izvedbi izgradnje kanalizacije za potrebe poslopja železniške postaje Borovnica.

 

DOSTOP DO GRADBIŠČA NOVE ELEKTRO-NAPAJALNE POSTAJE IN FINANCIRANJE GRADNJE MOSTU V JELE

Župan je v nadaljevanju opozoril, da zaradi nasprotovanja Direkcije RS za vode v poštev ne bo prišla že dogovorjena rešitev, da se za gradnjo nove energetsko napajalne postaje za potrebe SŽ kot dovozna pot uporabi pot ob desnem bregu Borovniščice v smeri proti Jelam, ki naj bi se jo po gradnji preuredilo v sprehajalno pot za kolesarje in pešce. Edini dovoz je tako mogoč preko Ceste v Jele, na kateri pa je most čez Borovniščico tako dotrajan, da je potrebna izgradnja novega. Predstavniki SŽ so pri tem pojasnili, da so za to seveda zelo zainteresirani, vendar je (so)financiranje novega mostu stvar Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI). Bodo pa na vodstvo DRSI naslovili pismo podpore za sofinanciranje gradnje.

 

PROBLEMATIKA PREKOMERNEGA OBREMENJEVANJA S HRUPOM ZARADI ŽELEZNIŠKEGA PROMETA

Direktor Matjaž Kranjc je potrdil, da se zavedajo problema prekomernega obremenjevanja s hrupom, zlasti v nočnem času ob dizelski vleki. Te pa se do dokončanja prenove celotne železniške proge med Ljubljano in Divačo do leta 2023 ne bo dalo izogniti, saj mora kompozicija, ki pobira prazne železniške vagone, le te pobirati tudi na tirih, ki (še) niso elektrificirani, tako da brez dizelske nočne vleke do takrat ne bo šlo. Andrej Klemenc je pri tem opozoril, da prekomernega hrupa ni v primeru, da se za vleko uporabljajo sodobne dizelske lokomotive, tako da bi se dalo kaj storiti tudi z njihovo ustrezno razporeditvijo za vleko v nočnem času. Predstavniki SŽ so poudarili, da jih do konca leta 2023 čaka zelo zahtevno delo obnove in posodobitve voznega parka in namestitve protihrupnih ograj (PHO), saj bo do takrat potrebno implementirani direktivo EU, ki bistveno znižuje dovoljenj hrup železniškega transporta. Izdelane so že karte hrupa in načrti za namestitev PVO. Na pobudo župana Bojana Čebele je bil sprejet sklep, da bodo SŽ občino obveščale o načrtih za namestitev PHO na območju občine, pri čemer bo občina tudi aktivno sodelovala.

 

NEVARNOST IZLITJA NEVARNIH SNOVI

Župan Bojan Čebela je izpostavil zaskrbljenost glede nevarnosti razlitja nevarnih snovi pri železniških prevozih in posledičnega onesnaženja edinega vodnega vira v občini oz. glavnega vodnega vira za 3 občine. Direktor Matjaž Kranjc je zagotovil, da se vsi tiri, naprave in vozila preverjajo celo bolj pogosto, kot to zahteva tozadevna evropska direktiva. Do leta 2021 bodo med Ljubljano in Borovnico, do leta 2023 pa še na preostalih še neposodobljenih odsekih, v celoti posodobili celoten sestav železniške proge, poleg samih železniških postaj, drugih objektov in naprav tudi spodnji ustroj, prage in tire, s čimer bo proga bistveno bolj varna kot danes. Vendar seveda nikoli ni mogoče povsem izključiti (tudi) nesreče, ki bi lahko ogrozila (tudi) vodne vire.

 

PROJEKTIRANJE KOLESARSKE POVEZAVE BOROVNICA-PAKO NA ZEMLJIŠČIH SŽ IN JŽI

Po opozorilu Andreja Klemenca, da so SŽ podale negativno mnenje glede sicer minimalnega posega na območje JŽI, kjer bi lahko prišlo ob predvideni gradnji kolesarske povezave Borovnica – Pako tudi do posega v 8 metrski progovni pas, je bil sprejet sklep, da se v tednu dni izvrši terenski ogled in preučijo možnosti, ki bile skladne tako s pravili SŽ kot z interesi občine.

Ostale novice

15. 6. 2021
TUDI UDELEŽENCI KOLESARSKEGA MARATONA BARJANKA-HERVIS 2021 UŽIVALI V ENKRATNEM RAZGLEDU S PAŠKEGA MOSTU

Letos je v okviru najbolj množične kolesarske prireditve daleč naokoli – Maratona Franja – svojo četrto ponovitev doživel kolesarski maraton Barjanka. Njegov pobudnik je direktor Krajinskega parka Ljubljansko Barje Janez Kastelic, ki je tudi na način želel medije in širšo javnost opozoriti na enkratno kulturno krajino južno od slovenske prestolnice, bogato tako s kulturno-etnološko in etnografsko dediščino kot tudi z biotsko pestrostjo in redkimi živalskimi in rastlinskimi vrstami. Ljubljansko barje je zaradi svoje ravninske lege kot nalašč za nekoliko bolj ležerno kolesarjenje oz. kolesarjenje po meri tistih, ki večine prostega časa ne preživijo za to, da bi bili v »hudi« kolesarski kondiciji. Kljub temu, da epidemije COVDI-19 v času izvedbe maratona še ni bila za nami, se je tudi letošnje Barjanke udeležilo več kot 400 kolesarjev in kolesark, različnih starosti in na različnih vrstah koles. S tem se je ponovno potrdilo, da tudi takšna sodi v sklop Maratona Franja, ki omogoča kolesarske izzive vsem. Od tistih, ki so se komaj skobacali na kolesa oz. poganjavčke prek mladih in nekoliko starejših družin do tistih, ki so se še včeraj resno ukvarjali s profesionalnim kolesarstvom.

7. 6. 2021
Za zaščito naprav pred morebitnimi poškodbami in uničenjem zaradi udarov strel, priporočamo izklop naprav iz vseh omrežij

V Sloveniji se na leto zgodi okoli 60.000 udarov strel proti zemlji, kar nas uvršča med evropske države, kjer so udari strel izredno pogosti. S toplimi dnevi pa se možnost močnejših neviht z udari strel povečuje. Podatki kažejo, da strele rade uničijo ali poškodujejo naprave, kot so televizorji, računalniki ali modemi. Zaradi okvare ali uničenja naprav tako ne moremo spremljati priljubljene TV-oddaje, nemoteno dostopati do interneta ali uporabljati fiksne telefonije. Pred izpadom komunikacijskih storitev se najučinkoviteje zaščitimo tako, da pred nevihto ali odhodom od doma iz vseh omrežij izklopimo televizor, TV-komunikator, modem, radio in računalnik. Pri tem je potrebno elektronske naprave izklopiti iz električnega omrežja oz. električne vtičnice (televizor, računalnik ipd.), komunikacijske naprave pa tudi iz komunikacijskega omrežja oz. UTP-vtičnice (stacionarne telefone, modeme ipd.). V občini Borovnica je sicer že okoli 80% uporabnikov priključenih na optično omrežje, zato izkop iz komunikacijskega omrežja ni potreben, vseeno pa je priporočljiv izklop iz električnega omrežja.

(več …)

7. 6. 2021
Čiščenje vegetacije s stebra Borovniškega viadukta

V soboto, 5. 6. 2021, so člani Planinskega društva Borovnica in Jamarskega društva Borovnica ponovno očistili steber Borovniškega viadukta vegetacije. Hvala jim! Na ploščadi stebra so ponovno našli gnezdo postovke, tokrat s petimi mladički. Hitro so se umaknili, da jih ne bi preveč motili. Ugotovili so, da je zgornji del stebra v zelo slabem stanju in da bi odstranjevanje poškodovanih oz. načetih opek vodilo do bistvene spremembe izgleda (zgornjega dela) stebra. Za takšen posega pa bi bilo potrebno dovoljenje Zavoda RS za varstvo kulturne dediščine.

(več …)

20. 5. 2021
Nagovor dr. Petra Kozmusa, podpredsednika Apimondije ob 20. maju – svetovnem dnevu čebel

Generalna skupščina združenih narodov  je v New Yorku 20 decembra 2017 na pobudo Slovenije, 20. maj razglasila za svetovni dan čebel. S tem se je končal dolgotrajni postopek razglasitve, ki se je pričel v letu 2014. Razglasitev je za R. Slovenijo pomenila pomembno diplomatsko zmago. Prvo praznovanje svetovnega dne čebel je bilo organizirano v Žirovnici na Gorenjskem, kjer je bil rojen Anton Janša, največji čebelar, ki se je rodil 20. maja 1734 in po katerem je bil izbran dan za praznovanje SDČ. Od razglasitve naprej se za praznovanje SDČ odločajo številne organizacije in različna združenja po celem svetu. Glavne aktivnosti povezane s praznovanjem svetovnega dne čebel koordinira Ministrstvo za kmetijstvo gozdarstvo in prehrano ob sodelovanju s Čebelarsko zvezo Slovenije, ki sta v ta namen vzpostavila delovanje spletne strani www.worldbeeday.org na kateri so zbrane koristne informacije povezane s praznovanjem. Na mednarodnem področju praznovanje SDČ spodbuja Organizacija za prehrano in kmetijstvo (FAO) s sedežem v Rimu, ob sodelovanju z mednarodno čebelarsko organizacijo APIMONDIA.

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!