Novice

Sestanek med predstavniki občine in SŽ v vzdušju dogovorov o številnih izzivih

Na sedežu SŽ Infrastruktura d. o. o. v Ljubljani je bil 15. 7. 2019 sestanek med predstavniki podjetja in Občine Borovnica, na katerem so obravnavali aktualno problematiko. Župan Bojan Čebela je predstavnike SŽ seznanil s skorajšnjim pričetkom gradnje parkirišča »parkiraj in presedi« (P+R) pri železniški postaji Borovnica ter izpostavil željo občine, da se do odprtja parkirišča, ki je predvideno konec letošnjega oktobra, uredi tudi Mejačeva ulica v delu od mostu čez Borovniščico do vhoda v poslopje železniške postaje, ki spada na območje javne železniške infrastrukture. Obravnavali so tudi problematiko hrupa, nevarnosti izlitja nevarnih snovi, obnove mostu v Jele in gradnje kolesarske povezave Borovnica-Pako na parcelah SŽ oz. območju javne železniške infrastrukture.

 

UREDITEV PROMETNEGA PROSTORA OKOLI NASTAJAJOČEGA P+R PRI ŽELEZNIŠKI POSTAJI

Direktor SŽ – Infrastruktura d. o. o. Matjaž Kranjc je prosil, da občina čim prej pripravi elaborat prometne ureditve in ga pošlje v potrditev pristojnim službam SŽ Potniški promet d. o. o., pri čemer naj v skladu z dogovorom ob prenosu zemljišč, potrebnih za gradnjo P+R, z države na občino, pri poslopju postaje zagotovi tudi parkirna mesta za stanovalce poslopja ter uredi zelenice. SŽ bodo v času do konca izgradnje P+R na meji železniške postaje postavile tudi novo ograjo, v kolikor pa na izbor izvajalca na razpisu za gradnjo kolesarnic pri železniških postajah ne bo pritožb, pa do 20. 11. tudi novo kolesarnico. Dogovorili so se tudi o poteku iz izvedbi izgradnje kanalizacije za potrebe poslopja železniške postaje Borovnica.

 

DOSTOP DO GRADBIŠČA NOVE ELEKTRO-NAPAJALNE POSTAJE IN FINANCIRANJE GRADNJE MOSTU V JELE

Župan je v nadaljevanju opozoril, da zaradi nasprotovanja Direkcije RS za vode v poštev ne bo prišla že dogovorjena rešitev, da se za gradnjo nove energetsko napajalne postaje za potrebe SŽ kot dovozna pot uporabi pot ob desnem bregu Borovniščice v smeri proti Jelam, ki naj bi se jo po gradnji preuredilo v sprehajalno pot za kolesarje in pešce. Edini dovoz je tako mogoč preko Ceste v Jele, na kateri pa je most čez Borovniščico tako dotrajan, da je potrebna izgradnja novega. Predstavniki SŽ so pri tem pojasnili, da so za to seveda zelo zainteresirani, vendar je (so)financiranje novega mostu stvar Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI). Bodo pa na vodstvo DRSI naslovili pismo podpore za sofinanciranje gradnje.

 

PROBLEMATIKA PREKOMERNEGA OBREMENJEVANJA S HRUPOM ZARADI ŽELEZNIŠKEGA PROMETA

Direktor Matjaž Kranjc je potrdil, da se zavedajo problema prekomernega obremenjevanja s hrupom, zlasti v nočnem času ob dizelski vleki. Te pa se do dokončanja prenove celotne železniške proge med Ljubljano in Divačo do leta 2023 ne bo dalo izogniti, saj mora kompozicija, ki pobira prazne železniške vagone, le te pobirati tudi na tirih, ki (še) niso elektrificirani, tako da brez dizelske nočne vleke do takrat ne bo šlo. Andrej Klemenc je pri tem opozoril, da prekomernega hrupa ni v primeru, da se za vleko uporabljajo sodobne dizelske lokomotive, tako da bi se dalo kaj storiti tudi z njihovo ustrezno razporeditvijo za vleko v nočnem času. Predstavniki SŽ so poudarili, da jih do konca leta 2023 čaka zelo zahtevno delo obnove in posodobitve voznega parka in namestitve protihrupnih ograj (PHO), saj bo do takrat potrebno implementirani direktivo EU, ki bistveno znižuje dovoljenj hrup železniškega transporta. Izdelane so že karte hrupa in načrti za namestitev PVO. Na pobudo župana Bojana Čebele je bil sprejet sklep, da bodo SŽ občino obveščale o načrtih za namestitev PHO na območju občine, pri čemer bo občina tudi aktivno sodelovala.

 

NEVARNOST IZLITJA NEVARNIH SNOVI

Župan Bojan Čebela je izpostavil zaskrbljenost glede nevarnosti razlitja nevarnih snovi pri železniških prevozih in posledičnega onesnaženja edinega vodnega vira v občini oz. glavnega vodnega vira za 3 občine. Direktor Matjaž Kranjc je zagotovil, da se vsi tiri, naprave in vozila preverjajo celo bolj pogosto, kot to zahteva tozadevna evropska direktiva. Do leta 2021 bodo med Ljubljano in Borovnico, do leta 2023 pa še na preostalih še neposodobljenih odsekih, v celoti posodobili celoten sestav železniške proge, poleg samih železniških postaj, drugih objektov in naprav tudi spodnji ustroj, prage in tire, s čimer bo proga bistveno bolj varna kot danes. Vendar seveda nikoli ni mogoče povsem izključiti (tudi) nesreče, ki bi lahko ogrozila (tudi) vodne vire.

 

PROJEKTIRANJE KOLESARSKE POVEZAVE BOROVNICA-PAKO NA ZEMLJIŠČIH SŽ IN JŽI

Po opozorilu Andreja Klemenca, da so SŽ podale negativno mnenje glede sicer minimalnega posega na območje JŽI, kjer bi lahko prišlo ob predvideni gradnji kolesarske povezave Borovnica – Pako tudi do posega v 8 metrski progovni pas, je bil sprejet sklep, da se v tednu dni izvrši terenski ogled in preučijo možnosti, ki bile skladne tako s pravili SŽ kot z interesi občine.

Ostale novice

22. 3. 2021
PAVILIJON “MEDENA ZGODBA” PRIČENJA SVOJO POT
Čebelarska zveza Slovenije je pred kratkim pričela novo zgodbo o čebelarstvu, ki želi dodobra predstaviti slovensko čebelarstvo doma in v svetu. Paviljon Medena zgodba se podaja na pot in bo na svojevrsten način prikazoval delo čebel, čebelarja in sadove njunega skupnega dela. Paviljon je prevozni čebelnjak namenjen izobraževanju, predstavitvi in promociji slovenskega čebelarstva ter medenih izdelkov. Opremljen je z najsodobnejšo video in zvočno tehniko. V čebelji svet nas popelje s pomočjo vida, vonja, tipa in na koncu tudi okusa, s prav posebno medeno postajo.
22. 3. 2021
ČIŠČENJE STRUG VODOTOKOV IN KANALOV V OBČINI BOROVNICA

Čiščenje strug vodotokov je pomembno za ustrezen pretok vode in s tem za zmanjševanje poplavne ogroženosti, ponekod pa tudi za ustrezno odvodnjavanje kmetijskih površin.  V februarju je izvajalec  na območju občine Borovnica očistil:

  • Gantarjev potok, na Dolu pri Borovnici, od ceste Vrhnika – Borovnica do izliva v Jeršinov kanal v dolžini 200 m;
  • strugo stare Borovnišnice v dolžini 450 m;
  • Jeršinov kanal v dolžini 780 m;
  • Strugo nove Borovnišnice v dolžini 1270 m.

Da je bil skrajni čas, da se struge očisti kaže tudi količina materiala na začasni deponiji pri gasilskem domu na Bregu pri Borovnici (glej fotografijo).

19. 3. 2021
VSE NAJBOLJŠE, LJUBLJANICA!
Občine v porečju Ljubljanice so 22. marec – Svetovni dan voda v zadnjih letih obeležile s prireditvijo Moja reka praznuje. Ta je posvečena reki Ljubljanici kot vodni žili, habitatu, plovni poti, arheološko-zgodovinskem prostoru ter velikokrat mističnem prostoru doživljanja narave in arhetipu vodnega sveta. Nastala je pred 9 leti na pobudo Humanistično umetniškega društva Karel Barjanski iz Borovnice in združuje poljudno-znanstvene, tehniško-tehnološke in umetniške vidike obravnavanja fenomena vode kot prasile, pogoja življenja in življenjskega prostora z izzivi obvladovanja upravljanja z vodami, čiščenja odpadnih voda in zagotavljanja zdrave pitne vode za vse.
8. 3. 2021
Sestanek med vodstvom SŽ Potniški promet in županom Bojanom Čebelo

V petek 5. marca 2021 so se v prostorih SŽ-Potniški promet, d. o. o. sestali direktorica mag. Darja Kocjan s sodelavko Petro Privšek, vodjo službe za prodajo in marketing in strokovnim sodelavcem Primožem Kokaljem, ter župan Občine Borovnica Bojan Čebela s sodelavcem Andrejem Klemencem, višjim svetovalcem za razvoj in razvojne projekte. Uvodoma se je mag. Darja Kocjan zahvalila za hiter odziv občine na pobudo, katere namen je izboljšati sodelovaje z občinami pri razvoju železniškega potniškega prometa in trajnostne mobilnosti v Sloveniji, tudi z izboljšanjem produktov in storitev namenjenim uporabnikom železniškega potniškega prevoza.

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!