Novice

Sestanek med predstavniki občine in SŽ v vzdušju dogovorov o številnih izzivih

Na sedežu SŽ Infrastruktura d. o. o. v Ljubljani je bil 15. 7. 2019 sestanek med predstavniki podjetja in Občine Borovnica, na katerem so obravnavali aktualno problematiko. Župan Bojan Čebela je predstavnike SŽ seznanil s skorajšnjim pričetkom gradnje parkirišča »parkiraj in presedi« (P+R) pri železniški postaji Borovnica ter izpostavil željo občine, da se do odprtja parkirišča, ki je predvideno konec letošnjega oktobra, uredi tudi Mejačeva ulica v delu od mostu čez Borovniščico do vhoda v poslopje železniške postaje, ki spada na območje javne železniške infrastrukture. Obravnavali so tudi problematiko hrupa, nevarnosti izlitja nevarnih snovi, obnove mostu v Jele in gradnje kolesarske povezave Borovnica-Pako na parcelah SŽ oz. območju javne železniške infrastrukture.

 

UREDITEV PROMETNEGA PROSTORA OKOLI NASTAJAJOČEGA P+R PRI ŽELEZNIŠKI POSTAJI

Direktor SŽ – Infrastruktura d. o. o. Matjaž Kranjc je prosil, da občina čim prej pripravi elaborat prometne ureditve in ga pošlje v potrditev pristojnim službam SŽ Potniški promet d. o. o., pri čemer naj v skladu z dogovorom ob prenosu zemljišč, potrebnih za gradnjo P+R, z države na občino, pri poslopju postaje zagotovi tudi parkirna mesta za stanovalce poslopja ter uredi zelenice. SŽ bodo v času do konca izgradnje P+R na meji železniške postaje postavile tudi novo ograjo, v kolikor pa na izbor izvajalca na razpisu za gradnjo kolesarnic pri železniških postajah ne bo pritožb, pa do 20. 11. tudi novo kolesarnico. Dogovorili so se tudi o poteku iz izvedbi izgradnje kanalizacije za potrebe poslopja železniške postaje Borovnica.

 

DOSTOP DO GRADBIŠČA NOVE ELEKTRO-NAPAJALNE POSTAJE IN FINANCIRANJE GRADNJE MOSTU V JELE

Župan je v nadaljevanju opozoril, da zaradi nasprotovanja Direkcije RS za vode v poštev ne bo prišla že dogovorjena rešitev, da se za gradnjo nove energetsko napajalne postaje za potrebe SŽ kot dovozna pot uporabi pot ob desnem bregu Borovniščice v smeri proti Jelam, ki naj bi se jo po gradnji preuredilo v sprehajalno pot za kolesarje in pešce. Edini dovoz je tako mogoč preko Ceste v Jele, na kateri pa je most čez Borovniščico tako dotrajan, da je potrebna izgradnja novega. Predstavniki SŽ so pri tem pojasnili, da so za to seveda zelo zainteresirani, vendar je (so)financiranje novega mostu stvar Direkcije RS za infrastrukturo (DRSI). Bodo pa na vodstvo DRSI naslovili pismo podpore za sofinanciranje gradnje.

 

PROBLEMATIKA PREKOMERNEGA OBREMENJEVANJA S HRUPOM ZARADI ŽELEZNIŠKEGA PROMETA

Direktor Matjaž Kranjc je potrdil, da se zavedajo problema prekomernega obremenjevanja s hrupom, zlasti v nočnem času ob dizelski vleki. Te pa se do dokončanja prenove celotne železniške proge med Ljubljano in Divačo do leta 2023 ne bo dalo izogniti, saj mora kompozicija, ki pobira prazne železniške vagone, le te pobirati tudi na tirih, ki (še) niso elektrificirani, tako da brez dizelske nočne vleke do takrat ne bo šlo. Andrej Klemenc je pri tem opozoril, da prekomernega hrupa ni v primeru, da se za vleko uporabljajo sodobne dizelske lokomotive, tako da bi se dalo kaj storiti tudi z njihovo ustrezno razporeditvijo za vleko v nočnem času. Predstavniki SŽ so poudarili, da jih do konca leta 2023 čaka zelo zahtevno delo obnove in posodobitve voznega parka in namestitve protihrupnih ograj (PHO), saj bo do takrat potrebno implementirani direktivo EU, ki bistveno znižuje dovoljenj hrup železniškega transporta. Izdelane so že karte hrupa in načrti za namestitev PVO. Na pobudo župana Bojana Čebele je bil sprejet sklep, da bodo SŽ občino obveščale o načrtih za namestitev PHO na območju občine, pri čemer bo občina tudi aktivno sodelovala.

 

NEVARNOST IZLITJA NEVARNIH SNOVI

Župan Bojan Čebela je izpostavil zaskrbljenost glede nevarnosti razlitja nevarnih snovi pri železniških prevozih in posledičnega onesnaženja edinega vodnega vira v občini oz. glavnega vodnega vira za 3 občine. Direktor Matjaž Kranjc je zagotovil, da se vsi tiri, naprave in vozila preverjajo celo bolj pogosto, kot to zahteva tozadevna evropska direktiva. Do leta 2021 bodo med Ljubljano in Borovnico, do leta 2023 pa še na preostalih še neposodobljenih odsekih, v celoti posodobili celoten sestav železniške proge, poleg samih železniških postaj, drugih objektov in naprav tudi spodnji ustroj, prage in tire, s čimer bo proga bistveno bolj varna kot danes. Vendar seveda nikoli ni mogoče povsem izključiti (tudi) nesreče, ki bi lahko ogrozila (tudi) vodne vire.

 

PROJEKTIRANJE KOLESARSKE POVEZAVE BOROVNICA-PAKO NA ZEMLJIŠČIH SŽ IN JŽI

Po opozorilu Andreja Klemenca, da so SŽ podale negativno mnenje glede sicer minimalnega posega na območje JŽI, kjer bi lahko prišlo ob predvideni gradnji kolesarske povezave Borovnica – Pako tudi do posega v 8 metrski progovni pas, je bil sprejet sklep, da se v tednu dni izvrši terenski ogled in preučijo možnosti, ki bile skladne tako s pravili SŽ kot z interesi občine.

Ostale novice

17. 10. 2019
Nova transformatorska postaja na Dolu

Sredi oktobra je podjetje Elektro Ljubljana d. d. na Dolu pri Borovnici postavilo novo transformatorsko postajo, s čimer se bo v večjem delu naselja bistveno izboljšala kakovost oskrbe z električno energijo. Transformatorska postaja TP 20/4 kV Dol Robič omogoča priključevanje do moči 630 kVA, trenutno je vgrajen transformator 160 Kva. Omogočila bo tudi priklop novih odjemalcev električne energije.

1. 10. 2019
ETM 2019: V Borovnici poskusno izvedli Pešbus

Teden od 16. do 22. septembra 2019 je bil Evropski teden mobilnosti, potekal je pod geslom “GREMO PEŠ”. V petek, 20. septembra 2019,  je OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica za učence 2. in 3. razreda poskusno organizirali Pešbus in s tem odlično ujela smisel tedna. Pešbus ima določene postaje in vozni red, vodi ga spremljevalec in deluje podobno kot pravi šolski avtobus, le da se premika z nogami. Otroci se v varnem okolju privajajo na udeležbo v prometu in so tako pozneje pripravljeni na samostojno pot v šolo. Za dobro delovanje Pešbusa je potrebno zanesljivo partnerstvo med spremljevalci, starši in otroki. Med potniki se spotoma spletejo prav posebne vezi. Otroci, ki so se udeležili prvega Pešbusa po Borovnici, so bili navdušeni.

(več …)

30. 9. 2019
ETM 2019 V OBČINI BOROVNICA NA SPLETNIH VIDEIH

Objavili smo spletne videe z ETM 2019 v občini Borovnica. Še enkrat se vsem, ki so prispevali k uspešnem ETM 2019 v naši občini lepo zahvaljujemo, prav tako pa tudi Jožetu-Pristavcu Jocu za snemanje in obdelavo video gradiva. Ogledate si lahko naslednje video prispevke:

(več …)

30. 9. 2019
Turistične nočitve v občini Borovnica prvič zaznala tudi uradna statistika!

V Občini Borovnica je do pred kratkim veljalo prepričanje, da  zaradi slabih cestnih povezav in obstranske lege kljub privlačni krajini, ostankom Borovniškega viadukta, soteski Pekel in bližini Tehniškega muzeja Slovenije v Bistri ni pogojev za kaj več kot izletniški turizem.  Pred dvema letoma pa se je le zgodil premik in dobili smo prvo sobodajalko, ki je svojo ponudbo resno predstavila na spletnih portalih za rezervacijo sob. V letu dni se je izkazalo, da se z ugodno cenovno ponudbo in skrbjo za goste oz. njihovo počutje, da privabiti goste, ki ostanejo nekaj dni.  Uspeh je opogumil tudi druge in tako letos prvič beležimo toliko nočitev, da jih je zaznala tudi statistika spremljanja turističnega obiska v regiji Osrednja Slovenija oz. Ljubljana s širšo okolico. Le tako naprej!

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!