Novice

SKUPINA OSNOVNOŠOLCEV SPOZNAVALA UPORABO ZLOŽLJIVIH KOLES ZA VSAKDANJA POTOVANJA V LJUBLJANO IN PO NJEJ

Sedem učencev 8. razreda OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica se je v četrtek, 20. 9. 2018, v spremstvu učitelja Klemna Jevnikarja in člana UO LKM Andreja Klemenca, v sklopu ETM 2018 odpravilo spoznavat, kako se lahko za učinkovito potovanje združujeta zložljivo kolo in vlak, ob tem pa so se seznanili tudi z dobrimi praksami urejanja kolesarjem in pešcem prijazne infrastrukture v središču Ljubljane.

Kako zelo omejene so zmogljivosti vlakov SŽ za prevoz koles, so spoznali že pri vkrcanju na vlak ob 8.37 v Borovnici. Kljub temu, da manjša oz. standardna zložljiva kolesa ne presegajo maksimalnih dimenzij dovoljene prtljage in da jih je mogoče brezplačno vzeti s seboj na vse vlake SŽ, so se z zložljivimi kolesi komajda spravili na poln vlak in samo uvidevnosti drugih potnikov in prijaznosti sprevodnika se lahko zahvalijo, da so prišli v Ljubljano po načrtih. Stanje naj bi se izboljšalo po uvedbi novih vlakovnih garnitur, vendar bo za kolikor toliko normalno potovanje potnikov s starimi, le te potrebno predelati.
 
V Ljubljani so spoznali, da kljub v splošnem do kolesarjev zelo prijazni prometni ureditvi, še zmeraj ostaja nekaj nelogičnosti in črnih točk za kolesarje. Predvsem pa so bili presenečeni nad množično uporabo kolesa v centru mesta. Spoznali so kako se je potrebno kot kolesar vesti na skupnih prometnih površinah s pešci in kako, kadar si jih delijo vsi udeleženci v prometu. Zdaj vedo, kaj je to prednostno razvrščanje kolesarjev v križiščih, kolesarski žep, kako omogočiti varno kolesarjenje v enosmernih ulicah ter kakšna je razlika med pomožnim kolesarskim pasom, kolesarskim pasom in kolesarsko stezo.
 
Seznanili so se tudi z dostavo s kolesi v Ljubljani, ki se vse bolj širi na območju za pešce ter spoznali tovorne tricikle s pomožnim električnim pogonom. Prav tako tudi z zelo uspešnim sistemom izposoje mestnih koles Bicikelj.
 
Presenečeni so bili nad tem kako hitro in udobne se lahko kolesari s sodobnimi zložljivimi kolesi znamk Dahon in Bigfish ter navdušeni nad tem, kako hitro jih je mogoče zložiti. 
 
Presenečeni pa so bili tudi, ko so spoznali, da do postajališča Tivoli za povratek v Borovnico nikakor ne moreš kolesariti  brez kršenja prometnih predpisov in je zato potrebno dobrih sto metrov peš ob kolesu po pločniku, potem pa še po stopnicah prenesti kolo na peron postajališča.
 
Najbolj pa so si po odličnem sladoledu zapomnili postanek na “Špici”.
 
Zahvaljujemo se slovenskemu zastopniku največjega svetovnega proizvajalca zložljivih koles Dahon, podjetju Avtera in Kolesarskemu servisu Omegasport za izposojena kolesa.
 
Odrasli, ki bi se v soboto, 22. 9. 2018, ob 12.00, udeležiti podobnega “izleta”, naj do sobote do 9.00 to sporočijo na 041 222 783 (Andrej). 

Ostale novice

14. 10. 2021
SOLIDNA UVRSITEV OBČINE BOROVNICA V RAZISKAVI O TRANSPARENTNOSTI V SLOVENSKIH OBČINAH

Čeprav se morda zdi, da igrajo v državi pomembno vlogo le odločitve vlade, tudi lokalna samouprava bistveno vpliva na naša vsakdanja življenja. Ker mora biti zato njihovo delovanje odprto in vključujoče, so na inštitutu Danes je nov dan v sodelovanju z Organizacijo za participatorno družbo ter PIC – Pravni center za varstvo človekovih pravic in okolja pripravili raziskavo transparentnosti in odprtosti slovenskih občin. V njej so z 80 kazalniki ocenili vseh 212 slovenskih občin, pri čemer so pregledovali vsebine in podatke za leto 2020. Občina Borovnica se je pri tem uvrstila med prvo četrtino slovenskih občin oz. na 52. mesto.

Raziskava  je zaobjela 5 vsebinskih sklopov, v katerih so z 80 indikatorji ocenjevali:

(več …)

14. 10. 2021
PRVA OCENA NOVEGA PROMETNEGA REŽIMA V ŠIRŠI OKOLICI OŠ DR. IVANA KOROŠCA BOROVNICA

Predstavniki Medobčinskega inšpektorata in redarstva Vrhnika, Občine Borovnica ter prometni reditelji, ki so v prvih dveh tednih pouka učencem pomagali zagotavljati varno pot v  šolo in predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Jože Korošec, so po treh tednih od njegov uvedbe, ocenili nov prometni režim v širši okolici OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica.

Ugotovili so, da so starši, ki otroke z avtomobili vozijo v šolo, skoraj brez izjeme sprejeli in upoštevajo prepoved parkiranja in ustavljanja na Paplerjevi ulici ter da velika večina upošteva priporočilo, da se otroke odloži pri novem kraku šolske poti mimo Športnega parka Borovnica v obrtni-poslovni coni Struge. Še vedno pa jih kljub prepovedi nekaj parkira pred cerkvijo, nekateri pa za dostavo otrok uporabljajo parkirišče nasproti gostilne Godec ali pri vrtcu. Po umiku nadzora pa se je povečalo število tistih, ki kljub prepovedi ustavljajo na avtobusnem parkirišču pred šolo. Slednje mora glede na potrebe šole ostati v funkciji, saj veliki avtobusi ne morejo uporabljati parkirišča pri šoli. Zato je bil podan predlog, da se namesto sedanjega parkirišča uredi novo in sicer na samem vozišču, dostop do sedanjega pa prepreči s količki. Glede upoštevanja omejitev hitrosti na 30 km/h pa kaže, da ga vozniki upoštevajo vsaj v času prihodov učencev v šolo in odhodov iz šole domov.

(več …)

13. 10. 2021
V Sloveniji se širi mreža za oddajo še delujočih električnih in elektronskih aparatov

Global e-waste monitor 2020 je poročal, da je bilo v letu 2019 proizvedenih 53,6 milijona ton e-odpadkov. Letošnja gora odpadne električne in elektronske opreme bo po njihovih ocenah znašala 57,4 milijona ton. To je več kot je težek Kitajski zid, ki je najtežji umetni predmet na Zemlji. Do leta 2030 pa napovedujejo, da bo v letu nastalo že 74 milijonov ton e-odpadkov. Svetovno nastajanje e-odpadkov se torej letno povečuje za 2 milijona ton ali za približno 3-4%, kar pripisujejo predvsem višji stopnji porabe elektronike, krajšemu življenjskemu ciklu izdelkov in omejenim možnostim popravil. Več o problematiki na globalni ravni in o uspešnem zbiranju in ponovni uporabi električnih in elektronskih aparatov v Sloveniji si lahko prebereta v nadaljevanju.

(več …)

28. 9. 2021
ETM 2021: Promet v občini, kot ga vidijo učenci OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica

Učenci 6.-9. razred OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica so pri predmetu Tehnika in tehnologija, ki ga poučuje Klemen Jevnikar, v okviru EMT 2021 opazovali promet v občini in prišli do naslednjih opažanj in predlogov: 

POHVALE:

  • Ni veliko prometa
  • Urejen promet okoli trgovin Mercator in Spar
  • Parkirišče na železniški postaji
  • Veliko kolesarjev (tudi učencev)
  • Prisotnost redarjev in policistov ob začetku šolskega leta
  • Omejitve hitrosti in hitrostne ovire (center Borovnica, Rimska cesta)
  • Obnovljene talne oznake pred pričetkom šolskega leta
  • Talna osvetlitev prehoda na Zalarjevi
  • Kolesarski park pri mostu Pot v Jele
  • Novo urejena pot ob desnem bregu Borovniščice do Ljubljanske ceste
  • Veliko pločnikov

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!