Novice

Sodelovanje Občine Borovnica pri oblikovanju Celostne prometne strategije Ljubljanske urbane regije

Brez mobilnosti v prostoru ni socialne mobilnosti, saj ni mogoče dostopiti do nekaterih ključnih storitev na področjih izobraževanja, zaposlovanja, nakupovanja in preživljanja prostega časa. Promet kot posledica naraščajočih zahtev po prostorski mobilnosti vse bolj narašča, zlasti v smeri proti večjim urbanim središčem. V Ljubljano se tako vsak dan z osebnimi avtomobili pripelje na delo, izobraževanje ter po nakupih in opravkih do 120.00 vozil, kar skupaj s tranzitnim prometom ustvarja prometne gnečo in zastoje ter onesnažuje zrak ne le v Ljubljani, temveč v celotni regiji. Za oblikovanje rešitev teh problemov poteka proces priprave Celostne prometne strategije Ljubljanske urbane regije, v katerem aktivo sodeluje tudi naša občina.

Občina Borovnica sodelovala na dveh delavnicah za pripravo CPS LUR in  posredovala pisne predloga za oblikovanje Akcijskega načrta CPS LUR.

Predlogi občine Borovnica (pripravljeni po sklopih, kot so jih po vrstnem redu pripravili izdelovalci CPS):

  • Kolesarjenje in pešačenje:
    • Vzpostavitev mreže kolesarskih in pešpoti v regiji s povezovanjem obstoječe infrastrukture za kolesarje in pešce, manj prometnih lokalnih cest, kolovozov in poti ter premoščanjem vrzeli z novogradnjami manjkajočih odsekov (na Ljubljanskem barju zlasti premostitve Ljubljanice in ostalih rek in potokov ter kanalov).
    • Vzpostaviti kakovostno mrežo rekreativno turističnih poti za kolesarje in pešce na Ljubljanskem barju kot osnovo za turistične produkte ter vanjo vključiti tudi pot ob železnici med Dolgim mostom (Ljubljana) in Borovnico ( v delu med Preserjami in Borovnico po opuščeni trasi Južne železnice) ter premostitev Ljubljanice v bližini sotočja z Borovniščico in Bistro (pri Kaminu, dostop do TMS v Bistri).
    • Omogočiti gradnjo oz. vzpostavitev kolesarskih in pešpoti tudi ob koridorjih železniškega prometa ter nasipih ob rekah in kanalih ter prilagoditev železniške infrastrukture za kolesarje in pešce (npr. pričvrstitev pohodnih konstrukcij na obstoječe železniške mostove).
    • Vzpostaviti kolesarnice oz. ustrezna parkirišča in sisteme za izposojo koles v neposredni bližini železniških postaj.
    • Vzpostaviti sistem izposoje električnih koles v regiji na način, da jih je mogoče vrniti na različnih mestih in da se lahko kolo ali akumulatorska baterija vrne ali zamenja na vsakih 20 – 30 km (pilotni projekt na Ljubljanskem barju do 2022).
  • JPP:
    • prednostno v regiji razvijati železniški potniški promet,
    • posodobiti proge (prednostno – izgradnja »Tivolskega loka«, potem obvozne proge) in postajališča (pri slednjih upoštevati število prepeljanih potnikov in ne le velikost kraja),
    • povečati frekvence vlakov, tudi zunaj koničnih ur in ob koncih tedna in praznikih, povečati število postajališč v Ljubljani in uvesti »tirni mestni potniški promet«,
    • do leta 2030 uvesti taktni železniški prevoz v regiji. Pri posodobitvi železniškega prometa naj se upošteva tudi študija, ki so jo leta 1995 v sodelovanju z nemškimi strokovnjaki izdelale SŽ in je kot referenčni primer upoštevala železniški promet v z po velikosti z Ljubljano primerljivim nemškim mestom Karlsruhe.
    • Najkasneje do 2020 uvesti enotno vozovnico za vse.
    • Uskladiti vozne rede JPP tako, da avtobusni promet dopolnjuje železniškega.
    • Povečati kapacitete vlakov za prevoz potnikov s posebnimi potrebami (invalidi, otroci v vozičkih) in koles, tudi z ustrezno predelavo obstoječih potniških vlakovnih garnitur.
    • Vzpostaviti sistem podpore in spodbud obrobnim občinam za uvedbo javnega prevoza na klic.
  • Cestni (avtomobilski) promet:
  • posodobitev ceste R3 642 Vrhnika – Borovnica – Podpeč – Ig – Škofljica, vključno z izgradnjo obvoza okoli TMS v Bistri, tako da bo lahko služila tudi kot ena od obvoznih cest v primeru večjih zastojev oz. nesreč na AC;
  • rekonstrukcija priključka na AC na Vrhniki in gradnja novega mostu čez Ljubljanico za dovozno cesto iz Vrhnike, kar bo omogočilo hitrejši dostop do in z AC ter razbremenilo promet v središču Vrhnike.
  • Transport in logistika:
    • zmanjšati emisije in imisije hrupa, ki ga povzroča železniški promet s posodobitvijo prog in vozil (tako vlečna vozila oz. lokomotive kot tudi vagoni, ukinitev vleke z dizelskimi lokomotivami, starejšimi od 10 let, v nočnem času do leta 2020, v dnevnem času do 2025) ter z ustrezno postavitvijo protihrupnih ograj ob železniških progah do 2022.
  • Horizontalni ukrepi:
    • Vzpostavitev sistema spremljanja prometa, modeliranja prometnih tokov in načrtovanja mobilnosti na ravni regije.
    • Skupni ozaveščevalni, izobraževalni in promocijski dogodki in prireditve, predvsem v okviru Evropskega tedna mobilnosti, na ravni sosednjih občin in celotne regije

Ostale novice

31. 12. 2020
Ob smrti Frančiška Marjana Drašlerja,  častnega občana Občine Borovnica

Poslovil se je častni občan Občine Borovnica, Frančišek Marjan Drašler, ki smo ga občani bolj kot po imenu in priimku  poznali  po njegovem vzdevku »Žogr«. Bil je prostovoljec v pravem pomenu besede, vedno na razpolago, zanesljiv, mož beseda, skromen in preprost, vedno pripravljen pomagati vsakomur. Še posebej če je šlo, dobesedno, za streho nad glavo. Zato je bil leta 2017 prejemnik najvišjega občinskega priznanja, postal je častni občan Občine Borovnica. Zasluženo, ob stoječih ovacijah celotne dvorane, s solznimi očmi, je na svoj 80. rojstni dan priznanje sprejel iz rok župana, in ob tem vidno ginjen dejal: »Rad bi se najlepše zahvalil predvsem predlagateljem tega priznanja, kakor tudi županu, občinskemu svetu, ki je to potrdil in priznal, da je bilo moje delo dobro tudi za celotno občino v preteklosti, če mi bo pa zdravje še služilo, se bomo pa še videli«. Večni prostovoljec!

(več …)

22. 12. 2020
Otrokom prijazne Informacije o COVID-19

Zveza prijateljev mladine Slovenije je  pripravila otrokom prijazno gradivo, ki orisuje širšo sliko delovanja človeškega telesa v boju proti virusom ter hkrati podaja ključne informacije o trenutnem koronavirusu SARS-CoV-2. V želji, da bi ji pri tem pomagali, v prilogi spodaj objavljamo njihov informacijski plakat.

16. 12. 2020
Lokalni ponudniki hrane na območju LAS barje z zaledjem

V času obolenja Covid-19 je povpraševanje po lokalnih proizvodih izjemno povečano. Z namenom prebivalcem olajšati dostop do lokalne ponudbe  so  na spletni strani LAS Barje z zaledjem objavili seznam lokalnih ponudnikov hrane na območju LAS Barja z zaledjem, ki vključuje občine Brezovica, Borovnica, Dobrova-Polhov Gradec, Horjul, Log-Dragomer in Vrhnika. Seznam še dopolnjujejo. Če želite, da je ponudba vaših izdelkov objavljena na omenjenem seznamu, vas prosijo, da jim posredujete informacije o vaši ponudbi na elektronski naslov: info@lasbarje.si

15. 12. 2020
Vzdrževanje in prenove pohodniške in turistične infrastrukture v občini Borovnica v letu 2020

Turistično društvo Borovnica in Planinsko društvo Borovnica sta ob izdatni finančni pomoči borovniške občine od  januarja do decembra izvedli čedno število projektov na področju izboljšave turistične infrastrukture v Borovnici. Od januarja do decembra so bile redno vzdrževane planinske poti v skrbništvu PD Borovnica, od Bistre prek Pokojišča do Vinjega vrha, iz Borovnice prek Laz na Trebelnik, po cesti na Pokojišče, skozi sotesko Pekel, čez Pristavo in Železnik ter prek Zabočeva na Rakitno. Poleg ustaljenega odstranjevanja podrtih dreves, čiščenja podrasti in grmovja, markiranja, popravila jeklenih vrvi in klinov ter drugih podobnih vzdrževalnih opravil je bil v letu 2020 na novo vzpostavljen odsek planinske poti Laze – Bistra, ki zdaj varno, skozi podhod prečka železniško progo, pri čemer je bilo potrebno praktično na novo nadelati en kilometer poti ter za to pridobiti vsa potrebna soglasja.

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!