Novice

Sodelovanje Občine Borovnica pri oblikovanju Celostne prometne strategije Ljubljanske urbane regije

Brez mobilnosti v prostoru ni socialne mobilnosti, saj ni mogoče dostopiti do nekaterih ključnih storitev na področjih izobraževanja, zaposlovanja, nakupovanja in preživljanja prostega časa. Promet kot posledica naraščajočih zahtev po prostorski mobilnosti vse bolj narašča, zlasti v smeri proti večjim urbanim središčem. V Ljubljano se tako vsak dan z osebnimi avtomobili pripelje na delo, izobraževanje ter po nakupih in opravkih do 120.00 vozil, kar skupaj s tranzitnim prometom ustvarja prometne gnečo in zastoje ter onesnažuje zrak ne le v Ljubljani, temveč v celotni regiji. Za oblikovanje rešitev teh problemov poteka proces priprave Celostne prometne strategije Ljubljanske urbane regije, v katerem aktivo sodeluje tudi naša občina.

Občina Borovnica sodelovala na dveh delavnicah za pripravo CPS LUR in  posredovala pisne predloga za oblikovanje Akcijskega načrta CPS LUR.

Predlogi občine Borovnica (pripravljeni po sklopih, kot so jih po vrstnem redu pripravili izdelovalci CPS):

  • Kolesarjenje in pešačenje:
    • Vzpostavitev mreže kolesarskih in pešpoti v regiji s povezovanjem obstoječe infrastrukture za kolesarje in pešce, manj prometnih lokalnih cest, kolovozov in poti ter premoščanjem vrzeli z novogradnjami manjkajočih odsekov (na Ljubljanskem barju zlasti premostitve Ljubljanice in ostalih rek in potokov ter kanalov).
    • Vzpostaviti kakovostno mrežo rekreativno turističnih poti za kolesarje in pešce na Ljubljanskem barju kot osnovo za turistične produkte ter vanjo vključiti tudi pot ob železnici med Dolgim mostom (Ljubljana) in Borovnico ( v delu med Preserjami in Borovnico po opuščeni trasi Južne železnice) ter premostitev Ljubljanice v bližini sotočja z Borovniščico in Bistro (pri Kaminu, dostop do TMS v Bistri).
    • Omogočiti gradnjo oz. vzpostavitev kolesarskih in pešpoti tudi ob koridorjih železniškega prometa ter nasipih ob rekah in kanalih ter prilagoditev železniške infrastrukture za kolesarje in pešce (npr. pričvrstitev pohodnih konstrukcij na obstoječe železniške mostove).
    • Vzpostaviti kolesarnice oz. ustrezna parkirišča in sisteme za izposojo koles v neposredni bližini železniških postaj.
    • Vzpostaviti sistem izposoje električnih koles v regiji na način, da jih je mogoče vrniti na različnih mestih in da se lahko kolo ali akumulatorska baterija vrne ali zamenja na vsakih 20 – 30 km (pilotni projekt na Ljubljanskem barju do 2022).
  • JPP:
    • prednostno v regiji razvijati železniški potniški promet,
    • posodobiti proge (prednostno – izgradnja »Tivolskega loka«, potem obvozne proge) in postajališča (pri slednjih upoštevati število prepeljanih potnikov in ne le velikost kraja),
    • povečati frekvence vlakov, tudi zunaj koničnih ur in ob koncih tedna in praznikih, povečati število postajališč v Ljubljani in uvesti »tirni mestni potniški promet«,
    • do leta 2030 uvesti taktni železniški prevoz v regiji. Pri posodobitvi železniškega prometa naj se upošteva tudi študija, ki so jo leta 1995 v sodelovanju z nemškimi strokovnjaki izdelale SŽ in je kot referenčni primer upoštevala železniški promet v z po velikosti z Ljubljano primerljivim nemškim mestom Karlsruhe.
    • Najkasneje do 2020 uvesti enotno vozovnico za vse.
    • Uskladiti vozne rede JPP tako, da avtobusni promet dopolnjuje železniškega.
    • Povečati kapacitete vlakov za prevoz potnikov s posebnimi potrebami (invalidi, otroci v vozičkih) in koles, tudi z ustrezno predelavo obstoječih potniških vlakovnih garnitur.
    • Vzpostaviti sistem podpore in spodbud obrobnim občinam za uvedbo javnega prevoza na klic.
  • Cestni (avtomobilski) promet:
  • posodobitev ceste R3 642 Vrhnika – Borovnica – Podpeč – Ig – Škofljica, vključno z izgradnjo obvoza okoli TMS v Bistri, tako da bo lahko služila tudi kot ena od obvoznih cest v primeru večjih zastojev oz. nesreč na AC;
  • rekonstrukcija priključka na AC na Vrhniki in gradnja novega mostu čez Ljubljanico za dovozno cesto iz Vrhnike, kar bo omogočilo hitrejši dostop do in z AC ter razbremenilo promet v središču Vrhnike.
  • Transport in logistika:
    • zmanjšati emisije in imisije hrupa, ki ga povzroča železniški promet s posodobitvijo prog in vozil (tako vlečna vozila oz. lokomotive kot tudi vagoni, ukinitev vleke z dizelskimi lokomotivami, starejšimi od 10 let, v nočnem času do leta 2020, v dnevnem času do 2025) ter z ustrezno postavitvijo protihrupnih ograj ob železniških progah do 2022.
  • Horizontalni ukrepi:
    • Vzpostavitev sistema spremljanja prometa, modeliranja prometnih tokov in načrtovanja mobilnosti na ravni regije.
    • Skupni ozaveščevalni, izobraževalni in promocijski dogodki in prireditve, predvsem v okviru Evropskega tedna mobilnosti, na ravni sosednjih občin in celotne regije

Ostale novice

12. 10. 2020
POROČILO S 3. IZREDNE SEJE OBČINSKEGA SVETA OBČINE BOROVNICA

V četrtek, 24. 9. 2020, je ob 18. uri, v prostorih OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica, potekala 3. izredna seja Občinskega sveta Občine Borovnica. Na njej so občinski svetniki obravnavali:

  1. Potrditev investicijskega programa za gradnjo kolesarske povezave Borovnica-Breg pri Borovnici z rekonstrukcijo pripadajočega dela regionalne ceste R3-642/1146
  2. Imenovanje kandidata za člana sveta JSKD Izpostava Vrhnika
  3. Soglasje k investiciji v športnem parku Borovnica
  4. Uporaba bilančnega dobička družbe JP KPV, d.o.o.
  5. Razno
14. 10. 2020
3. mednarodni dan e-odpadkov: izobraževanje za večjo ozaveščenost o problematiki e-odpadkov

Skoraj 100 organizacij iz 50 držav z vsega sveta se bo udeležilo tretjega mednarodnega dne e-odpadkov, ki se odvija 14. oktobra. Dogodek, ki ga organizira WEEE forum, mednarodno evropsko združenje skupnih shem ravnanja z odpadno električno in elektronsko opremo, združuje deležnike e-odpadkov z vsega sveta pri promociji pravilnega ravnanja odpadne električne in elektronske opreme in omogočanja ponovne uporabe ter recikliranja. Letos bo poudarek na izobraževanju in ozaveščanju javnosti o pravilnem ravnanju z odpadnimi električnimi in elektronskimi napravami.

(več …)

14. 10. 2020
Panelna ograja ob cesti na stari progi

Občina Borovnica je na delu ceste na trasi nekdanje železniške proge, kjer je bila še v času njene gradnje zgrajena ograja, ki pa jo je v veliki meri že načel zob časa, postavila panelno zaščitno ograjo, ki npr. preprečuje, da bi lahko manjši otroci dostopili do škarpe in – bog ne daj – še korak dlje.

13. 10. 2020
Ste pomislili na počitnice v Ljubljani in Osrednjeslovenski regiji?

Ljubljana je bila v mednarodnih medijih že večkrat nagrajena za kakovostno ponudbo na visoki ravni in trajnostni pristop. Letos v oktobru je bila ponovno uvrščeno na seznam organizacije Green Destinations med sto najbolj trajnostnih destinacij na svetu ter po mnenju European Best Destinations med petnajstih najbolj varnih evropskih destinacij v času prazničnega decembra. Septembra je ikonična revija za luksuzni življenjski slog in potovanja Condé Nast Traveller na prvo mesto počitniških destinacij, vrednih obiska v 2021, postavila Slovenijo in z njo Ljubljano. Dejstvo, da se Ljubljana uvršča na tako prestižne sezname, je spodbudno za obdobje po krizi, ko bomo potovali bolj premišljeno in spoštljivo do okolja, družbe in nas samih.

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!