Novice

Sodelovanje Občine Borovnica pri oblikovanju Celostne prometne strategije Ljubljanske urbane regije

Brez mobilnosti v prostoru ni socialne mobilnosti, saj ni mogoče dostopiti do nekaterih ključnih storitev na področjih izobraževanja, zaposlovanja, nakupovanja in preživljanja prostega časa. Promet kot posledica naraščajočih zahtev po prostorski mobilnosti vse bolj narašča, zlasti v smeri proti večjim urbanim središčem. V Ljubljano se tako vsak dan z osebnimi avtomobili pripelje na delo, izobraževanje ter po nakupih in opravkih do 120.00 vozil, kar skupaj s tranzitnim prometom ustvarja prometne gnečo in zastoje ter onesnažuje zrak ne le v Ljubljani, temveč v celotni regiji. Za oblikovanje rešitev teh problemov poteka proces priprave Celostne prometne strategije Ljubljanske urbane regije, v katerem aktivo sodeluje tudi naša občina.

Občina Borovnica sodelovala na dveh delavnicah za pripravo CPS LUR in  posredovala pisne predloga za oblikovanje Akcijskega načrta CPS LUR.

Predlogi občine Borovnica (pripravljeni po sklopih, kot so jih po vrstnem redu pripravili izdelovalci CPS):

  • Kolesarjenje in pešačenje:
    • Vzpostavitev mreže kolesarskih in pešpoti v regiji s povezovanjem obstoječe infrastrukture za kolesarje in pešce, manj prometnih lokalnih cest, kolovozov in poti ter premoščanjem vrzeli z novogradnjami manjkajočih odsekov (na Ljubljanskem barju zlasti premostitve Ljubljanice in ostalih rek in potokov ter kanalov).
    • Vzpostaviti kakovostno mrežo rekreativno turističnih poti za kolesarje in pešce na Ljubljanskem barju kot osnovo za turistične produkte ter vanjo vključiti tudi pot ob železnici med Dolgim mostom (Ljubljana) in Borovnico ( v delu med Preserjami in Borovnico po opuščeni trasi Južne železnice) ter premostitev Ljubljanice v bližini sotočja z Borovniščico in Bistro (pri Kaminu, dostop do TMS v Bistri).
    • Omogočiti gradnjo oz. vzpostavitev kolesarskih in pešpoti tudi ob koridorjih železniškega prometa ter nasipih ob rekah in kanalih ter prilagoditev železniške infrastrukture za kolesarje in pešce (npr. pričvrstitev pohodnih konstrukcij na obstoječe železniške mostove).
    • Vzpostaviti kolesarnice oz. ustrezna parkirišča in sisteme za izposojo koles v neposredni bližini železniških postaj.
    • Vzpostaviti sistem izposoje električnih koles v regiji na način, da jih je mogoče vrniti na različnih mestih in da se lahko kolo ali akumulatorska baterija vrne ali zamenja na vsakih 20 – 30 km (pilotni projekt na Ljubljanskem barju do 2022).
  • JPP:
    • prednostno v regiji razvijati železniški potniški promet,
    • posodobiti proge (prednostno – izgradnja »Tivolskega loka«, potem obvozne proge) in postajališča (pri slednjih upoštevati število prepeljanih potnikov in ne le velikost kraja),
    • povečati frekvence vlakov, tudi zunaj koničnih ur in ob koncih tedna in praznikih, povečati število postajališč v Ljubljani in uvesti »tirni mestni potniški promet«,
    • do leta 2030 uvesti taktni železniški prevoz v regiji. Pri posodobitvi železniškega prometa naj se upošteva tudi študija, ki so jo leta 1995 v sodelovanju z nemškimi strokovnjaki izdelale SŽ in je kot referenčni primer upoštevala železniški promet v z po velikosti z Ljubljano primerljivim nemškim mestom Karlsruhe.
    • Najkasneje do 2020 uvesti enotno vozovnico za vse.
    • Uskladiti vozne rede JPP tako, da avtobusni promet dopolnjuje železniškega.
    • Povečati kapacitete vlakov za prevoz potnikov s posebnimi potrebami (invalidi, otroci v vozičkih) in koles, tudi z ustrezno predelavo obstoječih potniških vlakovnih garnitur.
    • Vzpostaviti sistem podpore in spodbud obrobnim občinam za uvedbo javnega prevoza na klic.
  • Cestni (avtomobilski) promet:
  • posodobitev ceste R3 642 Vrhnika – Borovnica – Podpeč – Ig – Škofljica, vključno z izgradnjo obvoza okoli TMS v Bistri, tako da bo lahko služila tudi kot ena od obvoznih cest v primeru večjih zastojev oz. nesreč na AC;
  • rekonstrukcija priključka na AC na Vrhniki in gradnja novega mostu čez Ljubljanico za dovozno cesto iz Vrhnike, kar bo omogočilo hitrejši dostop do in z AC ter razbremenilo promet v središču Vrhnike.
  • Transport in logistika:
    • zmanjšati emisije in imisije hrupa, ki ga povzroča železniški promet s posodobitvijo prog in vozil (tako vlečna vozila oz. lokomotive kot tudi vagoni, ukinitev vleke z dizelskimi lokomotivami, starejšimi od 10 let, v nočnem času do leta 2020, v dnevnem času do 2025) ter z ustrezno postavitvijo protihrupnih ograj ob železniških progah do 2022.
  • Horizontalni ukrepi:
    • Vzpostavitev sistema spremljanja prometa, modeliranja prometnih tokov in načrtovanja mobilnosti na ravni regije.
    • Skupni ozaveščevalni, izobraževalni in promocijski dogodki in prireditve, predvsem v okviru Evropskega tedna mobilnosti, na ravni sosednjih občin in celotne regije

Ostale novice

22. 7. 2021
Obnovljen odsek ceste čez Dražico

Postopna obnova ceste med Borovnico in Brezovico pri Borovnici se nadaljuje tudi letos.  Sredi julija je bil obnovljen krajši, dobrih 100 metrov dolg odsek na Dražici. Jeseni se bodo dela nadaljevala z ureditvijo križišča s cesto v Ohonico, ki bo zaradi zagotavljanja večje varnosti nivojsko dvignjeno. Prihodnje leto pa še odsek do mostu čez Prušnico. S tem bo končana prenova dela ceste, katerega vzdrževanje  je bilo zaradi vožnje po neutrjenih bankah največji porabnik občinskih sredstev, namenjenih vzdrževanju cest. Potem pa bo čas za zahtevno postopno obnovo  Zalarjeve ceste od odcepa za Pokojišče do mostu čez Borovniščico.

20. 7. 2021
MENIHOV VRT V BISTRI – NAJBOLJ DIŠEČE DOŽIVETJE TEGA POLETJA!

V sredo, 14. julija, se je v Bistri odvila otvoritev novega doživetja za družine Skrivnostna Bistra, ki obiskovalcem Bistre nudi večplastno izkušnjo narave, zgodovine in kulinarike. Nov produkt družinskega turizma v Bistri je slavnostno odprl župan Občine Borovnica Bojan Čebela, čigar družina ima dolgo tradicijo v hortikulturi. Župan je poudaril, kako pomembno je poslanstvo Skrivnostne Bistre, ki krepi pozitiven odnos do narave ter spodbuja k zdravemu načinu življenja in dobremu počutju. V neposredni bližini Gostilne Bistra in Tehniškega muzeja Slovenije se sedaj nahaja Menihov vrt, simbol zdravega življenja, povezanosti z naravo, samooskrbe in čudežnih moči plodov narave. Obiskovalci Skrivnostne Bistre lahko svoje doživetje nadgradijo z obiskom Tehniškega muzeja Slovenije, kjer imetnike zemljevida Menihovega vrta čaka posebno darilo oziroma si v Gostilni Bistra privoščijo zdravilni napoj ob kosilu, obogatenem z zelišči iz Menihovega vrta. Doživetje SKRIVNOSTNA BISTRA  je odprto vsak dan od torka do nedelje med 9h in 19h.

(več …)

28. 6. 2021
Koncert Lada Jakše na Košutovem vrtu ob otvoritvi razstave njegovih fotografij v galeriji Barje

Kot uvod v razstavo svojih fotografij, poimenovano “Svetlopisi”, je  v  petek, 25. 6. 2021, ob 11:00, na Košutovem vrtu, nastopil Lado Jakša, ki se kot glasbenik ki se giblje v območjih jazza in eksperimentalne glasbe. S kratkimi  avtorskimi skladbami v lastni izvedbi je predstavil vsako od fotografij, ki bodo pod imenom “Svetlopisi” na ogled v Galeriji Barje do 15. julija 2021 vsak torek in četrtek med 19.00 in 21.00. Lado Jakša na svoji poklicni in profesionalni poti združuje in povezuje štiri poklice: glasbenika (klavir, klaviature, pihala), skladatelja, umetnostnega zgodovinarja in fotografa. Ene od njegovih prepoznavnih značilnosti je tudi povezovanje likovne umetnosti in glasbe s partiturami, ki jih napiše in odigra posebej za razstavljena likovna oz. fotografska dela ter nam jih predstavi na odprtjih razstav.

 

 

28. 6. 2021
PROSLAVA OB 30. LETNICI DRŽAVNOSTI SLOVENIJE

25. 6. 2021 je pri lipi samostojnosti, na parkirišču pri vrtcu Borovnica, ob Dnevu državnosti, v počastitev 30. letnice Slovenije kot samostojen države potekala tradicionalna proslava. Na njej so sodelovali praporščaki vseh društev iz naše občine, predstavniki  Območnega združenja veteranov vojne za Slovenijo Vrhnika-Borovnica, nekdanji župan Andrej Ocepek, aktualni župan Bojan Čebela ter Pihalni orkester Vrhnika in Tamburaši Borovnica. Slavnostni govornik,  podpolkovnik Janez Čerin, je  izpostavil izreden psihološki kot tudi vojaško-oskrbni pomen, ki ga je imela v vojni za Slovenijo osvojitev velikega skladišča orožja JLA v  Podstrmcu, pri čemer je poudaril pomen tega, da pri tem ni bilo žrtev in oporekal trditvam, da je količina zajetega orožja presegala količino vsega orožja, ki so ga med II. svetovno vojno zasegli partizani. Opozoril je tudi na to, da ne smemo ne levim ne desnim političnim elitam dovoliti, da si prilastijo državo, ki smo jo demokratično gradili in jo osamosvojili s prizadevanji velike večine vseh prebivalcev. Tradicionalno simbolno veteransko daritveno dejanje sta izvedla Jožef Molk in Darko Ogrin. Župan Bojan Čebela pa je v uvodu svojega govora vse prisotne pozval, da se z minuto molka oddolžijo spominu na velikega domoljuba in človeka, ki je ogromno svoje energije in prostega časa posvetil razvoju domačega kraja,  v času epidemije preminulega Frančiška Marjana Drašlerja – Žogra.

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!