Novice

Sodelovanje Občine Borovnica pri oblikovanju Celostne prometne strategije Ljubljanske urbane regije

Brez mobilnosti v prostoru ni socialne mobilnosti, saj ni mogoče dostopiti do nekaterih ključnih storitev na področjih izobraževanja, zaposlovanja, nakupovanja in preživljanja prostega časa. Promet kot posledica naraščajočih zahtev po prostorski mobilnosti vse bolj narašča, zlasti v smeri proti večjim urbanim središčem. V Ljubljano se tako vsak dan z osebnimi avtomobili pripelje na delo, izobraževanje ter po nakupih in opravkih do 120.00 vozil, kar skupaj s tranzitnim prometom ustvarja prometne gnečo in zastoje ter onesnažuje zrak ne le v Ljubljani, temveč v celotni regiji. Za oblikovanje rešitev teh problemov poteka proces priprave Celostne prometne strategije Ljubljanske urbane regije, v katerem aktivo sodeluje tudi naša občina.

Občina Borovnica sodelovala na dveh delavnicah za pripravo CPS LUR in  posredovala pisne predloga za oblikovanje Akcijskega načrta CPS LUR.

Predlogi občine Borovnica (pripravljeni po sklopih, kot so jih po vrstnem redu pripravili izdelovalci CPS):

  • Kolesarjenje in pešačenje:
    • Vzpostavitev mreže kolesarskih in pešpoti v regiji s povezovanjem obstoječe infrastrukture za kolesarje in pešce, manj prometnih lokalnih cest, kolovozov in poti ter premoščanjem vrzeli z novogradnjami manjkajočih odsekov (na Ljubljanskem barju zlasti premostitve Ljubljanice in ostalih rek in potokov ter kanalov).
    • Vzpostaviti kakovostno mrežo rekreativno turističnih poti za kolesarje in pešce na Ljubljanskem barju kot osnovo za turistične produkte ter vanjo vključiti tudi pot ob železnici med Dolgim mostom (Ljubljana) in Borovnico ( v delu med Preserjami in Borovnico po opuščeni trasi Južne železnice) ter premostitev Ljubljanice v bližini sotočja z Borovniščico in Bistro (pri Kaminu, dostop do TMS v Bistri).
    • Omogočiti gradnjo oz. vzpostavitev kolesarskih in pešpoti tudi ob koridorjih železniškega prometa ter nasipih ob rekah in kanalih ter prilagoditev železniške infrastrukture za kolesarje in pešce (npr. pričvrstitev pohodnih konstrukcij na obstoječe železniške mostove).
    • Vzpostaviti kolesarnice oz. ustrezna parkirišča in sisteme za izposojo koles v neposredni bližini železniških postaj.
    • Vzpostaviti sistem izposoje električnih koles v regiji na način, da jih je mogoče vrniti na različnih mestih in da se lahko kolo ali akumulatorska baterija vrne ali zamenja na vsakih 20 – 30 km (pilotni projekt na Ljubljanskem barju do 2022).
  • JPP:
    • prednostno v regiji razvijati železniški potniški promet,
    • posodobiti proge (prednostno – izgradnja »Tivolskega loka«, potem obvozne proge) in postajališča (pri slednjih upoštevati število prepeljanih potnikov in ne le velikost kraja),
    • povečati frekvence vlakov, tudi zunaj koničnih ur in ob koncih tedna in praznikih, povečati število postajališč v Ljubljani in uvesti »tirni mestni potniški promet«,
    • do leta 2030 uvesti taktni železniški prevoz v regiji. Pri posodobitvi železniškega prometa naj se upošteva tudi študija, ki so jo leta 1995 v sodelovanju z nemškimi strokovnjaki izdelale SŽ in je kot referenčni primer upoštevala železniški promet v z po velikosti z Ljubljano primerljivim nemškim mestom Karlsruhe.
    • Najkasneje do 2020 uvesti enotno vozovnico za vse.
    • Uskladiti vozne rede JPP tako, da avtobusni promet dopolnjuje železniškega.
    • Povečati kapacitete vlakov za prevoz potnikov s posebnimi potrebami (invalidi, otroci v vozičkih) in koles, tudi z ustrezno predelavo obstoječih potniških vlakovnih garnitur.
    • Vzpostaviti sistem podpore in spodbud obrobnim občinam za uvedbo javnega prevoza na klic.
  • Cestni (avtomobilski) promet:
  • posodobitev ceste R3 642 Vrhnika – Borovnica – Podpeč – Ig – Škofljica, vključno z izgradnjo obvoza okoli TMS v Bistri, tako da bo lahko služila tudi kot ena od obvoznih cest v primeru večjih zastojev oz. nesreč na AC;
  • rekonstrukcija priključka na AC na Vrhniki in gradnja novega mostu čez Ljubljanico za dovozno cesto iz Vrhnike, kar bo omogočilo hitrejši dostop do in z AC ter razbremenilo promet v središču Vrhnike.
  • Transport in logistika:
    • zmanjšati emisije in imisije hrupa, ki ga povzroča železniški promet s posodobitvijo prog in vozil (tako vlečna vozila oz. lokomotive kot tudi vagoni, ukinitev vleke z dizelskimi lokomotivami, starejšimi od 10 let, v nočnem času do leta 2020, v dnevnem času do 2025) ter z ustrezno postavitvijo protihrupnih ograj ob železniških progah do 2022.
  • Horizontalni ukrepi:
    • Vzpostavitev sistema spremljanja prometa, modeliranja prometnih tokov in načrtovanja mobilnosti na ravni regije.
    • Skupni ozaveščevalni, izobraževalni in promocijski dogodki in prireditve, predvsem v okviru Evropskega tedna mobilnosti, na ravni sosednjih občin in celotne regije

Ostale novice

15. 4. 2021
MOBILNA BANKA NA PRVEM OBISKU V BOROVNICI
15. 4. 2021 je Borovnico prvič obiskala NLB mobilna poslovalnica Bank&Go. “Bančni avtodom” se sicer na parkirišču pred trgovino SPART Partner Blatnik ni pojavil ob 11.15, kot smo bili obveščeni, temveč ob 11.55, kar bo vsaj prve tri mesece ura njegovega na dva tedna ponavljajočega se obiska v Borovnici, ki bo vsakič trajal eno uro. V poslovalnici lahko uredite vse dvige in nakazila, prav tako pa vam lahko predstavijo svoje produkte oz. svetujejo glede vezav depozitov, najema kreditov, različnih vrst zavarovanj itd. Za čas trajanja epidemije koronavirusa je za vstop v mobilno bančno poslovalnico potrebna na obraz pravilno nameščena zaščitna maska, ob vhodu pa si je potrebno tudi razkužiti roke. Sočasno lahko vstopi samo ena oseba, razen v primeru, ko gre za osebe iz istega gospodinjstva. Sestavni del mobilne poslovalnice je tudi mobilni bankomat, na katerem lahko dvignete gotovino in opravite vse druge zadeve kot na siceršnjih bankomatih. Naslednjič nas bo NLB mobilna poslovalnica Bank&Go obiskala 29. 4. 2021 ob 11.55.
13. 4. 2021
Zdravje v občini Borovnica v letu 2021

Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) v vsakoletni študiji o zdravju v Sloveniji za občino Borovnica ugotavlja, da je tako kot prejšnja leta, le da še nekoliko bolj izrazito zaznati probleme povezane s prekomernim uživanjem  alkohola (stopnja obolevnosti in umrljivosti zaradi z uživanjem alkohola povezanih bolezni, delež alkoholiziranih v prometnih nesrečah) in kajenjem (stopnja obolevnosti in umrljivosti zaradi s kajenjem) povezanih bolezni. V negativnem smislu glede kazalnikov odstopamo od nacionalnega povprečja tudi glede odsotnosti z dela in klopnega meningoencefalitisa, v pozitivnem pa le pri dveh, neposredno z zdravjem sicer nepovezanih kazalnikih, in sicer pri prirastu prebivalstva in umrljivosti glede na kraj stalnega bivališča.

Ob ugotovitvi da je alkohol pri nas izpostavljen dejavnik zdravstvenih in prometnih tveganj  se je občinsko vodstvo v lanskem letu odločilo, da k naslavljanju te in drugih oblik odvisnosti in tveganega vedenja v občini pristopi z aktivno udeležbo v projektu Preventivna platforma, ki ga koordinira Institut Utrip, s sedežem v naši občini. Žal epidemija COVID-19 preprečuje izvedbo večine načrtovanih aktivnosti oz. jih omejuje na spletno usposabljanje. (več …)

22. 3. 2021
PAVILIJON “MEDENA ZGODBA” PRIČENJA SVOJO POT
Čebelarska zveza Slovenije je pred kratkim pričela novo zgodbo o čebelarstvu, ki želi dodobra predstaviti slovensko čebelarstvo doma in v svetu. Paviljon Medena zgodba se podaja na pot in bo na svojevrsten način prikazoval delo čebel, čebelarja in sadove njunega skupnega dela. Paviljon je prevozni čebelnjak namenjen izobraževanju, predstavitvi in promociji slovenskega čebelarstva ter medenih izdelkov. Opremljen je z najsodobnejšo video in zvočno tehniko. V čebelji svet nas popelje s pomočjo vida, vonja, tipa in na koncu tudi okusa, s prav posebno medeno postajo.
22. 3. 2021
ČIŠČENJE STRUG VODOTOKOV IN KANALOV V OBČINI BOROVNICA

Čiščenje strug vodotokov je pomembno za ustrezen pretok vode in s tem za zmanjševanje poplavne ogroženosti, ponekod pa tudi za ustrezno odvodnjavanje kmetijskih površin.  V februarju je izvajalec  na območju občine Borovnica očistil:

  • Gantarjev potok, na Dolu pri Borovnici, od ceste Vrhnika – Borovnica do izliva v Jeršinov kanal v dolžini 200 m;
  • strugo stare Borovnišnice v dolžini 450 m;
  • Jeršinov kanal v dolžini 780 m;
  • Strugo nove Borovnišnice v dolžini 1270 m.

Da je bil skrajni čas, da se struge očisti kaže tudi količina materiala na začasni deponiji pri gasilskem domu na Bregu pri Borovnici (glej fotografijo).

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!