Novice

Somodalno kolesarsko spoznavanje Ljubljanskega barja

V soboto, 27. 8. 2016, organizirata HUD Karel Barjanski in Ljubljanska kolesarska mreža v okviru »meseca turizma Zelene prestolnice Evrope« in študije »Strokovne podlage za plovnost Ljubljanice« v sodelovanju s Krajinskim parkom Ljubljansko barje in Tehniškim muzejem Slovenije ter podpori Turizma Ljubljana  kolesarsko spoznavanje naravnih vrednot in kulturne dediščine Ljubljanskega barja. Na kolesarsko spoznavanje Ljubljanskega barja se bodo  udeleženci  podali ob 9:00 oz. ob 9:30 iz stare Ljubljane (Breg) in kolesarili do Tehniškega muzeja Slovenije v Bistra, nazaj pa  jim bo iz Borovnice pomagal vlak (varianta 1), lahko pa se bodo do Podpeči izjemoma pripeljali z ladjico, odkolesariti do TMS  in se nazaj v Ljubljano vrnili z vlakom (varianta 2). Tisti z manj časa in/ali kondicije pa bodo kolesarili samo do Podpeči in se od tam nazaj v Ljubljano vrnili z ladjico (varianta 3).

Primerno za vse z osnovno kondicijo in kolesi, ki lahko vozijo tudi po slabših makadamskih cestah. Vožnja skladno s cestno-prometnimi predpisi! Otroci do 14. leta morajo voziti v spremstvu vsaj enega od staršev ali skrbnikov in morajo obvezno imeti kolesarsko čelado!

Maksimalno število udeležencev za posamezno varianto:  30

V primeru slabega vremena bodo izleti v soboto, 3. 9. 2016!

PLAČILO IZKLJUČNO Z GOTOVINO NA ŠTARTEM MESTU!

ČLANI LKM S PLAČILOM IZLETA V KATERIKOLI VARIANTI PORAVNAJO TUDI ČLANARINO ZA LETO 2016

Prijave do 24. 8. 2016 preko e-prijavnice na:

http://www.123contactform.com/form-2070900/Registracija-Kolesarjenje-Po-Ljubljanskem-Barju

 

VARIANTA 1: S KOLESOM DO BOROVNICE – NAZAJ PA Z VLAKOM

Odhod ob 9:00 z Brega (pri fontani), postanek  v Podpeči na prostoru za piknik ob Ljubljanici med 10:30 in 11:00, prihod v Borovnico okoli 12:30: ogled čuvajnice 666, stebra viadukta in malica. Nadaljevanje po barjanskih kolovozih mimo nasadov borovnic proti Bistri okoli 13:30. Prihod v Bistro okoli 14:30 in voden ogled TMS in zbirke koles. Povratek iz Borovnice z vlakom ob 16:46 – prihod v Ljubljano ob 17:04.  Dolžina kolesarjenja okoli 45 km. Več informacij na: lkm@kolesarji.org ali preko telefona: 041 222 783  (Andrej).

CENA: odrasli 20 €, otroci do 12 leta: 14 €, družina (2 odrasla+otrok): 45 € – vsak nadaljnji otrok (do 12 leta): 10 €

Cena vključuje: vodenje in spremstvo, prevoz osebe in kolesa iz Borovnice do Ljubljane, sendvič ali enolončnico, 2 x ½ litra vode, vstopnino v TMS in zavarovanje.

 

VARIANTA 2:  Z LADJICO, KOLESOM IN VLAKOM

Odhod ob 9:30 z ladjico z Brega, postanek ob 10:00 pri gostišču Livada (vkrcanje tistih, ki bodo parkirali pri gostišču Livada), prihod v Podpeč okoli 11:00. Nadaljevanje vožnje s kolesi, večinoma po barjanskih kolovozih in po trasi opuščene železniške proge. Prihod v Borovnico okoli 12:30: ogled čuvajnice 666, stebra viadukta in malica. Nadaljevanje po barjanskih kolovozih mimo nasadov borovnic proti Bistri okoli 13:30. Prihod v Bistro okoli 14:30 in voden ogled zbirke koles. Povratek iz Borovnice z vlakom ob 16:46 – prihod v Ljubljano ob 17:04.  Dolžina kolesarjenja okoli 30 km. Več informacij na: lkm@kolesarji.org ali preko telefona 041 222 783  (Andrej).

CENA: odrasli 28 €, otroci do 15 let 18 €, družina (2 odrasla plus otrok): 65 € – vsak nadaljnji otrok (do 15 leta): 15 €

Cena vključuje: vodenje in spremstvo,  prevoz osebe in kolesa z ladjico do Podpeči in iz Borovnice do Ljubljane z vlakom, sendvič ali enolončnico, 2 x ½ litra vode, vstopnino v TMS in zavarovanje.

 

VARIANTA 3: S KOLESOM DO PODPEČI – NAZAJ PA Z LADJICO!

Odhod ob 9:30 z Brega (pri fontani), prihod v Podpeč okoli 11:00, odhod ladjice iz Podpeči ob 12:00, prihod v Ljubljano okoli 13:30.

Kaj bomo videli:  ostanke poplavnega gozda, kanal Cornovec, barjanske osamelce, staro in sedanjo strugo Ljubljanice, Podpeški kamnolom

CENA: odrasli 18 €, otroci do 12 leta: 12 €, družina (2 odrasla plus otrok): 40 € – vsak nadaljnji otrok (do 15 leta): 8 €Cena vključuje: vodenje in spremstvo, prevoz osebe in kolesa z vlakom iz Borovnice do Ljubljane, sendvič in ½ litra vode, zavarovanja. Več informacij na: lkm@kolesarji.org ali preko telefona 041 222 783  (Andrej).

Barje2013 (3) Kolesarjenje po LjubljaniciBarje2013 (17)_Med polji in travnikiBarje2013 (27)_Kolesa na vlak

foto: Klemen Gostič

Ostale novice

6. 7. 2022
ZAKLJUČENO USPOSABLJANJE ZA INTERPRETATIVNO VODENJE PO ŽELEZNIŠKI DEDIŠČINI V OBČINI BOROVNICA

V okviru projekta Tematski park in spominska pot Borovniškega viadukta je od začetka marca do sredine junija v sodelovanju z Zavodom Lokvanj potekalo usposabljanje za interpretativno vodenje po železniški tehniški dediščini. Za usposabljanje se je prijavilo 11 oseb, samih predavanj, ki so bila odprta tudi za neprijavljene,  pa se je udeležilo med 8 in 27 poslušalcev. Ciklus predavanj je obsegal predavanja na teme:

  • kaj je kulturna dediščina, kako jo predstavljamo ter zakaj so pri njeni predstavitvi tako pomembne zgodbe in ustrezen način njihovega podajanja;
  • način delovanja in zgodovina razvoja parnih lokomotiv in parne vleke;
  • zgodovinskega konteksta gradnje železniških prog v Avstrijskem cesarstvu, gradnje Južne železnice ter vpliv njene gradnje in razvoja družbe Južna železnica na razvoj slovenskih dežel;
  • izbire trase proge Ljubljana – Trst, načrtovanja in gradnje Borovniškega viadukta in železniške proge na odseku Notranje Gorice – Verd, vpliva gradnje in obratovanja proge na razvoj Borovnice ter zgodovini Borovniškega viadukta do njegove dokončne porušitve in gradnje nove obvozne proge.

(več …)

1. 7. 2022
PONOVNO RAZSTAVLJEN OSTANEK LETALSKE BOMBE IZ DRUGE SVETOVNE VOJNE
V parku pri stebru Borovniškega viadukta smo ponovno postavili ostanek ene od več tisoč letalskih bomb, ki so jih med II. svetovno vojno oz. med avgustom 1944 in koncem tega leta na Borovnico odvrgla letala ameriških in britanskih zračnih sil. Cilj je bil seveda Borovniški viadukt, saj bi njegovo uničenje močno otežilo oskrbo nacističnega vojaškega stroja v Italiji. Zaradi hribovite konfiguracije terena ter močne protiletalske obrambe pa je bilo cilj težko zadeti, tako da so skoraj vse bombe cilj zgrešile, pri tem pa porušile ne le zgradbe v neposredni bližini viadukta, temveč večji del Borovnice. Zaradi bombardiranja je življenje izgubilo 12 domačinov, številni pa so morali zapustiti svoje porušene domačije. Po ocenah je na Borovnico med II. svetovno vojno padla okoli tretjina vseh bomb, ki so bile odvržene na slovensko ozemlje.

(več …)

24. 6. 2022
Osmošolci spoznavali osnove parnega pogona in zgodovine Južne železnice

V četrtek, 23. 6. 2022, so  okviru tehniškega dne, osmošolci OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica spoznavali osnove parnega pogona vlakov in zgodovine Južne železnice. Član Zgodovinske sekcije HUD Karel Barjanski,  upokojeni strojevodja in sodelavec Muzeja slovenskih železnic Ljubljana Bogo Troha je  učencem ob risanju na tablo razložil delovanje parne lokomotive. Tak način  predstavitve je  zelo pritegnil učence, ki so postavili tudi precej vprašanj. Vodja projekta Tematski park in spominska pot Borovniškega viaduktaAndrej Klemenc, prav tako član Zgodovinske sekcije HUD Karel Barjanski, pa je učencem  ob ogledu tematskega parka predstavil zgodovinski kontekst in pomen gradnje Južne železnice, dilema glede trasiranja proge ter samo gradnjo Borovniškega viadukta. (več …)

9. 6. 2022
Uradna primopredaja županskih poslov

V sredo, 8. 6. 2022, je pred začetkom 19. redne seje Občinskega sveta Občine Borovnica,  zdaj že nekdanji župan Bojan Čebela, ki je dne 2. 6. 2022 podal odstopno izjavo,  uradno predal posle podžupanu Petru Črnilogarju, ki bo funkcijo župana opravljal do rednih županskih volitev, ki bodo predvidoma v začetku letošnjega novembra. Pred samo sejo pa se je nekdanji župan še prisrčno poslovil od občinskih svetnikov in se jim zahvalil za sodelovanje. Svetniki so mu izrekli priznanje za opravljeno delo in mu z upanjem, da bo kot poslanec Državnega zbora RS lahko kaj dobrega storil tudi za svojo občino, zaželeli uspešno delo na novi funkciji.

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!