Novice

Z zavarovanjem požarne škode krepimo tudi gasilstvo

Nesreča nikoli ne počiva in do požara lahko hitro pride. Udar strele, kratek stik v električni napeljavi, vžig oblog v dimniku, prevrnjena sveča, premalo ugasnjen in napačno odvržen cigaretni ogorek, štedilnik, ki ga je nekdo pozabil izključiti itd. in že se lahko zgodi, da zagori. In ko zagori vsi računamo na to, da bodo hitro prišli gasilci in preprečili širjenje požara ter obvarovali naše premoženje.  Seveda pa nas že manjši požar lahko hitro močno udari po žepu. Ker nevarnosti požara ni mogoče izključiti ali se s tehničnimi sredstvi proti požaru popolnoma zavarovati in ker že manjši požar lahko povzroči znatno škodo, je seveda pametno in priporočljivo, da se stanovanjski in drugi objekti zavarujejo proti škodi, ki jo lahko povzroči požar.


Malo ljudi pa ve, da s tem, ko zavarujejo požarno škodo, prispevajo tudi k boljši opremljenosti gasilcev ter s tem k temu, da bo morebitni požar, ki bo izbruhnil v njihovem objektu, hitreje pogašen ter bo tako povzročil manj škode. Pri požarnih zavarovanjih in pri drugih zavarovanjih, pri katerih je z zavarovalno premijo pokrita tudi nevarnost požara se namreč plačuje požarna taksa, ki se namensko zbira v požarnem skladu. Večino sredstev, zbranih s požarno takso, namenjamo izključno za sofinanciranje nakupa gasilskih vozil in gasilske zaščitne ter reševalne opreme za gasilske enote v lokalnih skupnostih.

Merila za delitev sredstev po lokalnih skupnostih je določila Vlada Republike Slovenije, pri čemer se upošteva število prebivalcev, velikost lokalne skupnosti, ogroženost zaradi naravnih in drugih nesreč, število požarov in drugih intervencij v zadnjih dveh letih ter tudi število operativnih gasilcev.

S sklenitvijo zavarovanja požarne nevarnosti tako posredno prispevate tudi k hitrejšem in bolj učinkovitem gašenju požarov. Nesreča nikoli ne počiva. Do požara lahko pride zelo hitro. Zato z zavarovanjem požarne nevarnosti ne kaže hazardirati.

Ostale novice

6. 7. 2022
ZAKLJUČENO USPOSABLJANJE ZA INTERPRETATIVNO VODENJE PO ŽELEZNIŠKI DEDIŠČINI V OBČINI BOROVNICA

V okviru projekta Tematski park in spominska pot Borovniškega viadukta je od začetka marca do sredine junija v sodelovanju z Zavodom Lokvanj potekalo usposabljanje za interpretativno vodenje po železniški tehniški dediščini. Za usposabljanje se je prijavilo 11 oseb, samih predavanj, ki so bila odprta tudi za neprijavljene,  pa se je udeležilo med 8 in 27 poslušalcev. Ciklus predavanj je obsegal predavanja na teme:

  • kaj je kulturna dediščina, kako jo predstavljamo ter zakaj so pri njeni predstavitvi tako pomembne zgodbe in ustrezen način njihovega podajanja;
  • način delovanja in zgodovina razvoja parnih lokomotiv in parne vleke;
  • zgodovinskega konteksta gradnje železniških prog v Avstrijskem cesarstvu, gradnje Južne železnice ter vpliv njene gradnje in razvoja družbe Južna železnica na razvoj slovenskih dežel;
  • izbire trase proge Ljubljana – Trst, načrtovanja in gradnje Borovniškega viadukta in železniške proge na odseku Notranje Gorice – Verd, vpliva gradnje in obratovanja proge na razvoj Borovnice ter zgodovini Borovniškega viadukta do njegove dokončne porušitve in gradnje nove obvozne proge.

(več …)

1. 7. 2022
PONOVNO RAZSTAVLJEN OSTANEK LETALSKE BOMBE IZ DRUGE SVETOVNE VOJNE
V parku pri stebru Borovniškega viadukta smo ponovno postavili ostanek ene od več tisoč letalskih bomb, ki so jih med II. svetovno vojno oz. med avgustom 1944 in koncem tega leta na Borovnico odvrgla letala ameriških in britanskih zračnih sil. Cilj je bil seveda Borovniški viadukt, saj bi njegovo uničenje močno otežilo oskrbo nacističnega vojaškega stroja v Italiji. Zaradi hribovite konfiguracije terena ter močne protiletalske obrambe pa je bilo cilj težko zadeti, tako da so skoraj vse bombe cilj zgrešile, pri tem pa porušile ne le zgradbe v neposredni bližini viadukta, temveč večji del Borovnice. Zaradi bombardiranja je življenje izgubilo 12 domačinov, številni pa so morali zapustiti svoje porušene domačije. Po ocenah je na Borovnico med II. svetovno vojno padla okoli tretjina vseh bomb, ki so bile odvržene na slovensko ozemlje.

(več …)

24. 6. 2022
Osmošolci spoznavali osnove parnega pogona in zgodovine Južne železnice

V četrtek, 23. 6. 2022, so  okviru tehniškega dne, osmošolci OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica spoznavali osnove parnega pogona vlakov in zgodovine Južne železnice. Član Zgodovinske sekcije HUD Karel Barjanski,  upokojeni strojevodja in sodelavec Muzeja slovenskih železnic Ljubljana Bogo Troha je  učencem ob risanju na tablo razložil delovanje parne lokomotive. Tak način  predstavitve je  zelo pritegnil učence, ki so postavili tudi precej vprašanj. Vodja projekta Tematski park in spominska pot Borovniškega viaduktaAndrej Klemenc, prav tako član Zgodovinske sekcije HUD Karel Barjanski, pa je učencem  ob ogledu tematskega parka predstavil zgodovinski kontekst in pomen gradnje Južne železnice, dilema glede trasiranja proge ter samo gradnjo Borovniškega viadukta. (več …)

9. 6. 2022
Uradna primopredaja županskih poslov

V sredo, 8. 6. 2022, je pred začetkom 19. redne seje Občinskega sveta Občine Borovnica,  zdaj že nekdanji župan Bojan Čebela, ki je dne 2. 6. 2022 podal odstopno izjavo,  uradno predal posle podžupanu Petru Črnilogarju, ki bo funkcijo župana opravljal do rednih županskih volitev, ki bodo predvidoma v začetku letošnjega novembra. Pred samo sejo pa se je nekdanji župan še prisrčno poslovil od občinskih svetnikov in se jim zahvalil za sodelovanje. Svetniki so mu izrekli priznanje za opravljeno delo in mu z upanjem, da bo kot poslanec Državnega zbora RS lahko kaj dobrega storil tudi za svojo občino, zaželeli uspešno delo na novi funkciji.

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!