Novice

Zaključna delavnica priprave občinske razvojne strategije – prostorski vidiki razvojne vizije

V sredo, 9. 11. 2016, je v dvorani nad vrtcem, na Paplerjevi 15, v Borovnici, od 18.00 – 21.20 ure potekala zaključna delavnica oblikovanja razvojne strategije občine do leta 2026, tokrat na temo prostorskih vidikov razvojen vizije občine. Delavnice se je udeležilo 24 občanov in občank, tako kot dosedanje pa jo je moderirala ga. Milena Škrl Marega.

V uvodnem pozdravu je župan g. Bojana Čebela pojasnil potrebo po dodatni delavnici in pohvalil nekaj udeležencev, ki so bili prisotni na vseh dosedanjih delavnicah ali pa na skoraj vseh. Pohvalil je tudi tokratno udeležbo predstavnikov prav vseh vaških odborov. Po njegovem mnenju se je od prve delavnice dalje stopnjevalo dobro in konstruktivno vzdušje ter občutek medsebojnega zaupanja in sodelovanja, kar je za lokalno skupnost vsekakor pozitivno. Župan je pohvalil tudi prizadevno in strokovno ustrezno pripravo razvojne strategije pod vodstvom Andreja Klemenca ter vlogo moderatorke.

V nadaljevanju je g. Andrej Klemenc predstavil osnutek Razvojne vizije Občine Borovnica 2016 -2026 (plus), ki je vključevala tudi želene ukrepe na področju celotne občine. Osnutek je bil pripravljen na podlagi rezultatov predhodnih petih delavnic. Vabljenim udeležencem je bil poslan skupaj z vabilom ter objavljen na občinski spletni strani.
V kratki razpravi, ki je sledila predstavitvi, so udeleženci kot dodaten ukrep predlagali izboljšanje primestnega javnega potniškega prometa (manjši a pogostejši električni avtobus, mogoče celo na klic), ki bi omogočil boljše povezave zaselkov z železniško postajo, pa tudi povezave Borovnice z Vrhniko in Podpečjo (povezava z linijo 19 B ljubljanskega mestnega potniškega prometa).

Nato so bili udeleženci povabljeni, da za območja (i) ožje Borovnice, (ii) severnega dela (Breg-Pako in »mah«) ter (iii) južnega dela občine (Koti) iz nabora predstavljenih želenih ukrepov z glasovanjem izberejo tiste, ki so po njihovem mnenju prioritetni. Sledilo je glasovanje, med kratkim odmorom pa so bili rezultati glasovanja pregledani in nastal je nabor prioritetnih ukrepov za vsa tri območja.

Med dobrimi dvajsetimi ukrepi za izboljšanje kakovosti življenja ter razvoj gospodarstva, kmetijstva in turizma so se za področje Kotov kot najbolj pomembni izpostavili:
1. Ureditev prometa in izboljšanje prometne infrastrukture
2. Pot za pešce in kolesarje ob Borovniščici
3. Dostop do hitrega interneta v vseh naseljih in zaselkih
4. Naravna kopališča in zagotavljanje kakovosti voda

Za Borovnico z Dolom in Lazami so se oblikovale naslednje prioritete:
1. Ureditev prometa in izboljšanje prometne infrastrukture
2. Pločniki (, Dol, Gradišnikova, Paplerjeva)
3. Trgovsko-nakupovalni center
4. Knjižnica
5. Varne in integrirane kolesarske poti (po celi občini)

Za Breg-Pako z “mahom” pa so se kot priorete pokazale:
1. Pločnik Pako-Breg-Borovnica
2.Obnova Paškega mostu in poti po opuščeni trasi železnice (v celotni dolžini, vključno z brvjo na mestu porušenega mostu)
3. Varne kolesarsko-sprehajalne poti ob Borovniščici
4. Brvi čez Borovniščico in Ljubljanico, ki bosta povezali pohodniško-kolesarske poti.

V nadaljevanju delavnice so se udeleženke in udeleženci razdelili na tri omizja: prvo omizje je obravnavalo območje zgornjega dela občine: Breg, Pako in »mah«, drugo omizje ožjo Borovnico: Borovnico, Dol in Laze, tretje omizje pa spodnji del občine: Kote. Vsaka skupina je razpravljala o umeščanju prioritetnih 5 ukrepov v prostor, ob hkratnem upoštevanju omejitev, ki jih predstavljajo režimi varovanja stavbne dediščine, varstva vodnih virov in narave ter obstoječa infrastruktura. Pri tem so udeleženci razmišljali predvsem izzivih, problemih, ovirah ali prednostih, ki jih umeščanje ukrepov v prostor sproža. Lahko pa so dodali tudi predlog novih ukrepov.

Več o tem si lahko preberete v priloženem poročilu.

Na koncu pa je beseda tekla o varnosti obratovanja podjetja Fenolit in komuniciranju podjetja z javnostjo ter zmanjšanju negativnih vplivov predvidenega bistvenega povečanja obremenitve železniške proge na okolje oz. povečanja hrupa po izgradnji drugega tira med Koprom in Divačo.

Pokazalo se je, da tovrstne razprave pomembno prispevajo ne le k opredelitvi razvojnih ciljev občine in ukrepov za njihovo uresničevanje temveč tudi k razvoju dialoške in strpne kulture komuniciranja, nenazadnej pa tudi k vključevanju priseljencev in njihovem boljšem poznavanju lokalnega okolja in sokrajanov.

Fotografije z delavnice si lahko ogledate v rubriki”fotoreporaže”.

Ostale novice

14. 10. 2021
SOLIDNA UVRSITEV OBČINE BOROVNICA V RAZISKAVI O TRANSPARENTNOSTI V SLOVENSKIH OBČINAH

Čeprav se morda zdi, da igrajo v državi pomembno vlogo le odločitve vlade, tudi lokalna samouprava bistveno vpliva na naša vsakdanja življenja. Ker mora biti zato njihovo delovanje odprto in vključujoče, so na inštitutu Danes je nov dan v sodelovanju z Organizacijo za participatorno družbo ter PIC – Pravni center za varstvo človekovih pravic in okolja pripravili raziskavo transparentnosti in odprtosti slovenskih občin. V njej so z 80 kazalniki ocenili vseh 212 slovenskih občin, pri čemer so pregledovali vsebine in podatke za leto 2020. Občina Borovnica se je pri tem uvrstila med prvo četrtino slovenskih občin oz. na 52. mesto.

Raziskava  je zaobjela 5 vsebinskih sklopov, v katerih so z 80 indikatorji ocenjevali:

(več …)

14. 10. 2021
PRVA OCENA NOVEGA PROMETNEGA REŽIMA V ŠIRŠI OKOLICI OŠ DR. IVANA KOROŠCA BOROVNICA

Predstavniki Medobčinskega inšpektorata in redarstva Vrhnika, Občine Borovnica ter prometni reditelji, ki so v prvih dveh tednih pouka učencem pomagali zagotavljati varno pot v  šolo in predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Jože Korošec, so po treh tednih od njegov uvedbe, ocenili nov prometni režim v širši okolici OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica.

Ugotovili so, da so starši, ki otroke z avtomobili vozijo v šolo, skoraj brez izjeme sprejeli in upoštevajo prepoved parkiranja in ustavljanja na Paplerjevi ulici ter da velika večina upošteva priporočilo, da se otroke odloži pri novem kraku šolske poti mimo Športnega parka Borovnica v obrtni-poslovni coni Struge. Še vedno pa jih kljub prepovedi nekaj parkira pred cerkvijo, nekateri pa za dostavo otrok uporabljajo parkirišče nasproti gostilne Godec ali pri vrtcu. Po umiku nadzora pa se je povečalo število tistih, ki kljub prepovedi ustavljajo na avtobusnem parkirišču pred šolo. Slednje mora glede na potrebe šole ostati v funkciji, saj veliki avtobusi ne morejo uporabljati parkirišča pri šoli. Zato je bil podan predlog, da se namesto sedanjega parkirišča uredi novo in sicer na samem vozišču, dostop do sedanjega pa prepreči s količki. Glede upoštevanja omejitev hitrosti na 30 km/h pa kaže, da ga vozniki upoštevajo vsaj v času prihodov učencev v šolo in odhodov iz šole domov.

(več …)

13. 10. 2021
V Sloveniji se širi mreža za oddajo še delujočih električnih in elektronskih aparatov

Global e-waste monitor 2020 je poročal, da je bilo v letu 2019 proizvedenih 53,6 milijona ton e-odpadkov. Letošnja gora odpadne električne in elektronske opreme bo po njihovih ocenah znašala 57,4 milijona ton. To je več kot je težek Kitajski zid, ki je najtežji umetni predmet na Zemlji. Do leta 2030 pa napovedujejo, da bo v letu nastalo že 74 milijonov ton e-odpadkov. Svetovno nastajanje e-odpadkov se torej letno povečuje za 2 milijona ton ali za približno 3-4%, kar pripisujejo predvsem višji stopnji porabe elektronike, krajšemu življenjskemu ciklu izdelkov in omejenim možnostim popravil. Več o problematiki na globalni ravni in o uspešnem zbiranju in ponovni uporabi električnih in elektronskih aparatov v Sloveniji si lahko prebereta v nadaljevanju.

(več …)

28. 9. 2021
ETM 2021: Promet v občini, kot ga vidijo učenci OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica

Učenci 6.-9. razred OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica so pri predmetu Tehnika in tehnologija, ki ga poučuje Klemen Jevnikar, v okviru EMT 2021 opazovali promet v občini in prišli do naslednjih opažanj in predlogov: 

POHVALE:

  • Ni veliko prometa
  • Urejen promet okoli trgovin Mercator in Spar
  • Parkirišče na železniški postaji
  • Veliko kolesarjev (tudi učencev)
  • Prisotnost redarjev in policistov ob začetku šolskega leta
  • Omejitve hitrosti in hitrostne ovire (center Borovnica, Rimska cesta)
  • Obnovljene talne oznake pred pričetkom šolskega leta
  • Talna osvetlitev prehoda na Zalarjevi
  • Kolesarski park pri mostu Pot v Jele
  • Novo urejena pot ob desnem bregu Borovniščice do Ljubljanske ceste
  • Veliko pločnikov

(več …)

OBVESTILO O DOGODKU

Podatek je obvezen

Dogodek uspešno poslan!