Prejšnji teden se je zaključila prenova prometnega prostora pri železniški postaji Borovnica. S tem se je dejansko zaključil proces, ki se je na ravni Občine Borovnica začel leta 2017 s pripravo Občinske celostne prometne strategije in njeno sprejemom leto kasneje. S tem je bila podana osnova za pridobitev zemljišč in ureditev parkirišča P+R s kolesarnico, ki je bilo svojemu namenu predano leta 2020.
V letih 2023 in 2024 sta sledili prenova železniške proge med postajama Preserje in Borovnica in začetek prenove borovniške železniške postaje, ki se je zaključil letos. Letos spomladi pa je DRSI na podlagi idejnih zasnov, ki jih je posredovala občina, temeljito uredila še prometni prostor ob sami železniški postaji, pri čemer ni šlo le za ureditev zelenic in nove asfaltne prevleke, temveč tudi za celotno zamenjavo vrhnega ustroja cestišča.
Po sami izgradnji železniške proge med leti 1850 in 1856 ter gradnji nove proge med Preserjemi in staro borovniško železniško postajo, ob kateri je bila v letih 1946 in 1947 zgrajena tudi sedanja železniška postaja (o enem in drugem si več lahko preberete na
spletni strani Borovniškega viadukta), je to tretji največji železniški gradbeni podvig v naši občini. Ne smemo pa seveda pozabiti tudi same elektrifikacije proge, ki je bila končana leta 1962.
Kot kaže, vendar ni še nič dokončno odločeno, pa nas po letu 2030 čaka še eden železniški gradbeni podvig - gradnja nove proge med železniškima postajama Borovnica in Preserje. Ta bo, če bo do nje prišlo, bolj kot oba prva dva velika podviga zarezala v veduto naše doline.
Glede sedanje prenove pa se verjetno lahko strinjamo, da je ne le prispevala k bolj varnemu dostopu do peronov železniškega prometa, omogočila dostopnost tudi osebam z oviranostmi in potnikom s posebnimi potrebami, boljšim storitvam in zaščiti pred vremenom, temveč je skupaj s P+R prispevala tudi k izboljšanju podobe kraja. Predvsem za tiste, ki se vanj pripeljejo z vlakom.
V Borovnici imamo tako sodoben P+R, ki po sedanji prenovi ŽP Borovnica in prometnega prostora ob njej, skupaj s postajo, kolesarnico ob njej in postajališčem za redni in nadomestni avtobusni prevoz sestavlja vzorčni primer podeželskega prometnega vozlišča.
Veseli smo tudi, da so ob prenovi železniške postaje upoštevali našo pobudo, da se ohranita obe mogočni drevesi ob postajnem poslopju, ki krasita veduto postaje in v vročini zagotavojata potrebno senco. Na nasprotni strani ceste so bile pred nedavnim zasajene lipe, ki bodo čez čas prispevale k ozelenitvi prometnega prostora in zagotavljanju sence.
Občina Borovnica namerava v kratkem obnoviti na pobudo železniških entuziastov leta 2021 pred uničenjem rešeno muzejsko parno lokomotivo JŽ 01-74, ki je locirana na meji železniške postaje ter ob njej poleg parkovne urediti tudi sodobno infrastrukturo za predstavitev naše bogate železniške zgodovine in dediščine.
Ker fotografije povedo več kot sto besed v galerji spodaj objavljamo fotografije pred in po obnovi železniške postaje in prometnega prostora ob njej.