Otvoritveno slovesnost je povezovala
Slavi Košir. Župan
Bojan Čebela je v svojem nagovoru izpostavil, da smo zgodbo uspešno pripeljali kljub zahtevnim postopkom prenosa zemljišč z države na občino, zapletenim proceduram pridobivanja mnenj in soglasij številnih soglasodajavcev ter menjavam vodilnih v občinski upravi in na JP KPV d. o. o. v času gradnje.
Še posebej se je zahvalil nekdanjemu državnemu sekretarju
g. Juretu Lebnu, nekdanjemu direktorju občinske uprave
mag. Jerneju Nučič in našemu sokrajanu g. Pavletu Zalokarju. Brez njihove požrtvovalnosti se zgodba ne bi začela oz. ne bi uspešno končala.
Mag. Darko Trajanov je opozoril, da smo v Sloveniji desetletja zanemarjali razvoj železnic, predvsem potniškega prometa. K sreči in tudi ob podpori EU se je ta trend v zadnjem desetletju obrnil in železnica ter javni železniški potniški promet spet pridobivata na pomenu, kar se kaže tudi v sredstvih za njun razvoj. P+R v Borovnici pa dokazuje ne le, da je ob pravilno zastavljeni lokalni prometni politiki mogoče uspešno izkoristiti evropska sredstva za to, da se bistveno izboljšajo možnosti prehoda iz avtomobila oz. s kolesa na javni potniški promet, temveč, kar je najpomembneje, da občani oz. uporabniki te možnosti tudi v polni meri izkoristijo in tako pripomorejo k manj gneče na cestah in manj onesnaženja iz prometa.
Mag. Darja Kocjan je obljubila, da bodo pravkar kupljene nove garniture potniških vlakov kmalu začele voziti po naših progah in da bodo tudi Borovničani, ki prednosti prevoza z vlakom do Ljubljane že sedaj množično s pridom izkoriščajo, deležni večjega števila povezav ter bolj udobnih in hitrejših vlakov.
G. Matjaž Kranjc pa je obljubil, da bo že do konca leta na železniški postaji Borovnica zgrajena nova pokrita kolesarnica, v naslednjih dveh letih pa bosta prenovljeni tudi železniška proga do Borovnica in železniška postaja. Dostop do tirov bo bolj varen, zmanjšale pa se bodo tudi obremenitve s hrupom.
Potem, ko so zgoraj navedeni slovesno prerezali slavnostni trak in tako simbolno odprli novo parkirišče, se je na njem začel odvijati pisan
program promocije trajnostne mobilnosti kot uvod v letošnji Evropski teden mobilnosti.
Na delavnicah je bilo mogoče okrasiti svoje kolo in/ali kolesarsko čelado in/ali se naučiti, kako se zakrpa preluknjana zračnica, nastavijo zavore, krmilo in prestave ter pritrdijo vijaki. Le malo stran je mojster Boštjan iz JP KPV d. o. o. demonstriral, kako je mogoče iz odsluženih koles sestaviti uporabno kolo in s tem v okviru projekta vdihniti odsluženim predmetom novo življenje in zmanjšati količino odpadkov.
ZŠAM Vrhnika je postavila atraktiven poligon spretnostne vožnje in spoznavanja prometnih znakov in pravil, ki so ga z navdušenjem uporabili predvsem najmlajši kolesarji in »skirojisti«Veliko zanimanje sta požela tudi poligona preizkusa el. koles in el. skirojev.
Največ zanimanja pa je bilo za vožnjo na sestavljivem »pumptracku« – grbinasti in zaviti ozki kolesarski stezi, ki od voznikov koles in skirojev zahteva, da se z nagibanjem in prenosom teže izognejo padcem in doživijo adrenalinske užitke dinamičnega gibanja. Pred stezo, ki jo je postavilo podjetje JANSPORT d. o. o. z Vrhnike, se je vila dolga vrsta v kateri je bilo moč videti tako tiste, ki so komaj splezali v šolske klopi kot že skoraj odrasle mladostnike. Tako je bilo, razen sredi noči, vse do nedelje zvečer, ko je bilo z razstavitvijo steze veselja konec.
Velik interes kaže, da bo potrebno za zabavno pridobivanje kolesarskih veščin, ki so nujne tako za varno vožnjo v prometu kot za različne vrsti športnega kolesarstva, nujno čim prej postaviti večjo in stalno »pumptrack« stezo oz, kolopark. K sreči za to niso narejeni le načrti, temveč je v neposredni bližini P+R tudi že pridobljeno zemljišče, pridobljena pa so tudi že vsa soglasja in gradbeno dovoljenje.
V varnem spremstvu gasilcev PGD Borovnica in redarjev MIRED se je pod vodstvom občinskega svetnika Matjaža Ocepka manjša skupina otrok in staršev odpravila na kolesarski izlet do gostišča Pekel, od koder so se kljub zloveščemu imenu tudi vsi srečno vrnili. Razen nekaj padcev brez posledice k sreči kljub dinamičnemu dogajanju ni prišlo do nesreč in poškodb.
Prireditev so popestrili na eni strani
kolesarji starodobniki iz Društva Rovtarji iz Škofje Loke, ki so napravili tudi krog po vaškem jedru Borovnice ter na drugi strani
člani Društva za električno mobilnost Slovenije, ki so ob parkirišču parkirali in polnili svoje
električne avtomobile ter jih na željo obiskovalcev tudi predstavili, skupaj s praktičnimi izkušnjami iz njihove uporabe na vsakdanjih vožnjah.
Preživeli smo lep in zanimiv sobotni dopoldan, ki je pokazal, da se da, oz. da bi se dalo, s kombiniranjem ali souporabo prevozov z avtom, (električnimi) kolesi ali skiroji na eni ter železniškega potniškega prometa marsikdaj izogniti uporabi avtomobila ter prispevati k manj gneče na cestah in onesnaženja, ki ga povzroča avtomobilski promet, ne da bi za pot porabili več časa. Ob tem pa je pot lahko tako udobna kot zdrava in zabavna. Da izberemo potovalni način z manj onesnaženja, izgube časa, denarja in živcev na eni strani ter hitrejša pod od vrat do vrat, z več udobja, več zdravja in vsaj občasno tudi več zabave pa je (tudi letošnji) cilj Evropskega tedna mobilnosti!
Foto: Špela Bizjak in Andrej Klemenc
Več fotografij z dogodka si lahko ogledate v rubriki “Fotoreportaže”
Naložbo »Parkirišče pri železniški postaji Borovnica« sta financirali EU in Republika Slovenija.
