Paplerjeva ulica 22
1353 Borovnica
Tehniški muzej Slovenije vas v torek, 10. 12. 2019, ob 18. uri, vabi v Bistro pri Vrhniki, na odprtje razstave »Kartuzija Bistra, razmislek o samostanu Bistra in Tehniškem muzeju Slovenije«. Na ogled bodo idejne rešitve prenove grajskega kompleksa Bistra, ki so jih pripravili študentje Fakultete za arhitekturo UL v okviru študentskih projektov pri predmetu Prenova in konzervatorstvo. Razstava je odraz uspešnega sodelovanja Tehniškega muzeja Slovenije in Fakultete za arhitekturo UL.
Muzej je z veseljem sprejel pobudo profesorice dr. Maruše Zorec, da študentje v okviru študijske naloge pripravijo idejne rešitve prenove grajskega kompleksa Bistra. Namen sodelovanja je bil spodbuditi razmišljanje o možnostih dolgoročnega razvoja muzeja s pomočjo svežih in neobremenjenih idej in ne pridobitev končnega idejnega načrta.
Naloga študentov 4. letnika Fakultete za arhitekture UL je bila raziskati zgodovino tega kompleksa, jo predstaviti in ovrednotiti vse njegove sestavne dele. Predstaviti je bilo potrebno izjemne prostorske in vsebinske kvalitete in opozoriti na problematiko delovanje in prezentacije prostorov in vsebin. Razstavljene naloge predstavljajo potenciale, ki bi jih celovita prenova lahko razkrila in nam morda preko minimalnih posegov in reorganizacije odstrla danes skrite plasti zgodovine.
Naloge odpirajo problematiko ceste, ki vodi skozi kompleks, nedorečenih poti in percepcije celotnega kompleksa. Premišljujejo o morebitni drugačni uravnoteženosti sedanjih vsebin in možnostih prezentacije najstarejših obstoječih in nekaterih manjkajočih ključnih elementov kompleksa.
Delo je potekalo v sodelovanju s Filozofsko fakulteto UL, Oddelkom za umetnostno zgodovino (področje muzeologije).
Nastali projekti so za Tehniški muzej Slovenije zanimiv odraz pozornih in objektivnih opazovalcev ter bodo v marsičem lahko podlaga za načrtovanje v prihodnje.
V Tehniškem muzeju Slovenije sodelujejo s študenti različnih fakultet že vrsto let. Pozitivne izkušnje, tako v sodelovanju s sodelavci fakultet kot v nadaljevanju sodelovanja s študenti in kasneje diplomiranimi strokovnjaki, so za muzej izjemnega pomena.