Paplerjeva ulica 22
1353 Borovnica
Občina Borovnica v nadaljevanju posreduje mnenja na pobude in vprašanja z zbora občanov, ki je potekal v sredo, 31. 5. 2017, ob 18. uri, v večnamenskem prostoru OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica, na Paplerjevi ulici 15, v Borovnici.
1. Zakaj plačujemo zaščito vodnega vira samo prebivalci občine Borovnice ne pa tudi uporabniki tega vodnega vira iz drugih občin? Kakšna je vaša vizija razporeditve tega stroška na vse uporabnike, ki se oskrbujejo iz tega vodnega vira?
Zaščita vodnega vira se ne plačuje. Iz tega razloga tudi ni mogoče govoriti o viziji razporeditve tega stroška. Kateri stroški se lahko krijejo iz cen je jasno definirano v Uredbi o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Uradni list RS, št. 87/12 in 109/12) in dosledno upoštevano pri poslovanju oziroma evidentiranju v JP KPV oziroma v elaboratih za izračun cen, ki jih pripravlja JP KPV.
2. Kje se zbirajo vsa finančna sredstva, ki jih je sprovedla občina Borovnica preko javnega podjetja komunala, kot monopolnega ponudnika teh storitev? Obrazložite nam, kaj se dogaja s tem denarjem in čemu je namenjen? Namreč v primeru čistilne naprave smo ponovno deležni plačevanja tistega, kar smo v preteklosti že plačali. Zanima nas tudi kdo in kako nadzira prilive in porabo teh finančnih sredstev? Kako so podatki o tem dostopni občanom?
Cene se določajo na podlagi Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Uradni list RS, št. 87/12 in 109/12), ki definira tudi, da se vsa preveč ali premalo zaračunana sredstva, upoštevajo pri izračunu cen za naslednje obdobje.
Nadzor JP KPV vršijo Občine ustanoviteljice prek organov upravljanja in nadzora, to so Skupščina oz. Skupni ustanoviteljski organ, nadzorni svet JP KPV in tudi občinski sveti občin ustanoviteljic – ter seveda posredno tudi pooblaščeni revizorji (vsako leto) in številni državni organi (davčna in carinska uprava, tržna, zdravstvena in okoljska inšpekcija, računsko sodišče ipd).
Konkretno pri postavki omrežnina čiščenja se plačuje amortizacija leta 2015 zgrajene čistilne naprave, skladno z Uredbo.
3. Kako so bila porabljena evropska sredstva. Tu mislimo na porabo finančnih sredstev v zvezi s čistilno napravo. Kako je možno, da občina ni imela gradbenega nadzora pri izgradnji čistilne naprave in se je projekt podražil za cel milijon evrov? V finančni projekciji je bilo namreč predvidenih 469.000 € za nepredvidene stroške.
Evropska sredstva so bila porabljena za izgradnjo obeh kanalizacij in čistilne naprave skladno s pogodbo o sofinanciranju. Občina je imela gradbeni nadzor skladno z ZGO-1. Končna situacija za čistilno napravo je bila pod pogodbeno vrednostjo čistilne naprave, res pa je, da je bila pogodbena vrednost večja od ocenjene vrednosti v fazi idejne zasnove. Pri čistilni napravi so nepredvidena dela bila ocenjena v projektantskem popisu različno pri posameznem poglavju (0, 2, 2.5, 3, 4 ali največ 5% vrednosti posameznega poglavja) nikakor ne moremo govoriti o znesku, ki je naveden.
Svetniki so se s poročilom o projektu Čista Ljubljanica seznanili na 8. seji Občinskega sveta dne 19.11.2015. V poročilu so opisani na kratko zaključevanje projektov in povečanja- posredujemo kot prilogo.
4. Zanima nas kdo bo skrbnik računov, na katere se preliva denar, pridobljen s povečanjem zneska na računih za komunalo in kako se bo to preneslo na uporabnike?
Vse sredstva, ki jih zaračuna JP KPV se zbirajo na enem računu. Povečanje zneska na položnicah je skladno z Uredbo namenjen pokrivanju ceni storitve in omrežnini, ki gre občini.
5. Kako je možno, da so se stroški dobave in odvajanje vode v enem letu povišali za 35%? Želimo jasno in razumljivo argumentacijo podražitve. Občinskim svetnikom je bila podražitev predstavljena v višini 25% za 4 člansko družino, realno pa je bila podražitev večja od 50%. kako to, da je prišlo do takih razhajanj in na osnovi česa se je to tako določilo.
Podražitev na poglavju »oskrba s pitno vodo« je za povprečno 4 člansko družino s povprečno porabo 12m3 na mesec je 26,63%. Če govorite o podražitvi celotne položnice pa je bila le ta, ravno tako za povprečno 4 člansko družino s povprečno porabo 12m3 na mesec 40,78% (vključno z DDV). To je razvidno iz tabele in elaboratov, ki so bili obravnavni na 16. Redni seji občinskega sveta Občine Borovnica, dne 26. 1. 2017 in so dostopni na spletni strani občine. Vzrokov za podražitev je več, kot razvidno iz elaboratov, največji vpliv pa imajo povečane omrežnine, ki so posledica povečane amortizacije osnovnih sredstev oziroma višjega zneska najemnin, ki se zaračuna glede na obračunano amortizacijo.
6. Predlagamo, da občinski svet na podlagi Statuta občine Borovnica predlaga novo sprejemljivo ceno, pri čemer naj upoštevajo tudi finančna vlaganja v komunalno omrežje definirana v proračunu občine za leto 2017 in ne drugim investicijskim vlaganjem.
Občinskemu svetu je bila predstavljeno na 21. redni seji 22.6.2017 stanje proračuna. Amortizacija, ki jo občina predvidoma prejme za leto 2017 ocenjujemo na 453.000€, s tem da so predvideni odhodki za infrastrukturo (brez cest in JR) planirani na 532.000€. Vsekakor se strinjamo, da za pripravo proračuna 2018 ponovno preverimo stanje in razpoložljiva sredstva v proračunu za namen sofinanciranja cen občanov. V 2017 je za namen sofinanciranja predvideno 80.000 na PP 415002.
7. Občinska uprava naj za leto 2018 pripravi zakonit predlog Odloka o NUSZ z izhodišči, ki jih že ima, potem ga obravnavajo odbori občinskega sveta. Odlok je potrebno sprejeti do konca leta 2017.
Se strinjamo. Revizorka bo pripravile pregled odloka.
Drugih sklepov ni bilo sprejetih.
OBČINA BOROVNICA
Občinska uprava
Priloga:
-Poročilo ob zaključevanju projekta Čista Ljubljanica- t.3./ 8. seja Občinskega sveta dne 19.11.2015