Paplerjeva ulica 22
1353 Borovnica
V sredo, 17. 1. 2024, so ob 18.00, v večnamenskem prostoru OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica izdelovalec študije mag. Aleš Globevnik ter predstavnik DRSI Peter Ozmič in predstavnika DRI Miha Rozman in Jure Lah občanom predstavili osnutek »Študije hrupa s predlogom protihrupnih ukrepov ob glavni železniški progi št. 50 na območju občine Borovnica«.
Namen javne predstavitve je bil pridobiti povratne informacije ter relevantne pripombe in pobude občanov, ki naj bi se v čim večji meri upoštevale v končnem dokumentu. Javna predstavitev se je končala s sklepom, da se na spletni strani Občine Borovnica objavi predstavitev osnutka študije mag. Globevnika, potem pa občani svoje čim bolj utemeljene pripombe in predloge v roku 30 dni posredujejo na Občino Borovnica (najbolje preko e-pošte na: obcina@borovnica.si). Ta jih bo potem posredovala izdelovalcu in naročniku študije.
Javne predstavitve se je udeležilo dobrih 50 občanov, ki jih je uvodoma nagovoril župan Peter Črnilogar. Zahvalil se je strokovnjakom, ki so prišli predstaviti omenjeno študijo ter pozval občane h konstruktivni ter na predmet javne predstavitve usmerjeni razpravi.
O poteku same razprave oz. ključnih izzivih, ki so jih izpostavili občani vas bomo podrobneje še obvestili. Omenimo samo, da omenjena študija ne obravnava ukrepov za zmanjšanje hrupa ob železniški progi na njeni celotni trasi skozi občino, temveč le od konca železniške postaje Borovnica (gledano proti Divači) do konca poteka proge skozi občino Vrhnika. Protihrupne ograje (PHO), ki se v občini ob progi postavljajo sedaj, se postavljajo v okviru projekta posodobitve medpostajnega odseka med postajama Preserje in Borovnica in projekta posodobitev železniške postaje v Borovnici. Predvidoma pa bodo že v sklopu tega projekta postavljeni tudi prvi dve od sedmih ograj, in sicer na lokaciji tik ob koncu železniške postaje.
Do same izvedbe PHO in izvedbe pasivnih ukrepov (vgradnja zvočno izolativnih oken v stanovanjskih stavba oz. stanovanjskih delih stavb) pri občanih, ki so prekomerno obremenjeni s hrupom železniškega prometa, a tega na ustrezno raven ni mogoče zmanjšati s postavitvijo PHO, bo po najbolj optimističnem scenariju prišlo v drugi polovici leta 2027, najverjetneje pa šele v letu 2028. Najprej bo potrebno na osnovi predlogov in pripomb občanov še dokončati študijo in jo strokovno recenzirati, potem pa se bodo začeli dolgotrajni postopki javnega naročanja, ki lahko zaradi cenovno neustreznih ponudb, pritožb neizbranih ponudnikov itd. trajajo tudi več kot dve leti.
V prilogi spodaj si lahko ogledate predstavitev osnutka študije.